Wanneer test aanvragen...

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by giebel, Oct 11, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,565
    601
    113
    Ik ben verkouden, hoesten en soms niezen en neus snuiten/snotterig.

Geen keelpijn, koorts, benauwdheid of smaak/reuk verlies.

Moet ik nu wel of niet testen? Morgen maar bellen en advies vragen? Want ik lees tegenstrijdige berichten op internet.

Bij niet nodig test ik liever niet, maar uiteraard wil ik wel mijn verantwoordelijkheid nemen.

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,082
    12,034
    113
    Het staat er volgens mij heel duidelijk je hebt 3 van onderstaande klachten en je moet als je een van de klachten hebt al testen:

Aanmelding bij GGD voor coronatest
    Maak zo snel mogelijk een afspraak bij de GGD om u te laten testen als u klachten heeft die kunnen passen bij het coronavirus.

Zoals:

• verkoudheidsklachten;
    • neusverkouden;
    • loopneus;
    • niezen;
    • keelpijn;
    • hoesten;
    • verhoging of koorts;
    • of plotseling verlies van reuk of smaa

3. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,845
    4,103
    113
    Lijkt me logisch om te testen! Al is het maar om het uit te sluiten zodat je niemand verder kan besmetten.
    Grote kans dat het niks is, maar de kans is er wel dat het toch covid19 is, ondanks dat je niet alle symptomen hebt. Dat moge toch inmiddels wel duidelijk zijn dat dat niet hoeft.

4. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Ja dat is wel reden om te testen.
    Ik wacht het zelf, als ik vrij ben, soms even af. Ik heb nu soms weleens in t weekend of een vrije dag dat ik denk 'o oh, daar gaan we weer' bij beginnende klachten, en dan trekt t toch weer weg. Maar als t echt gewoon verkouden is, dan moet je testen.

5. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,565
    601
    113
    Afspraak online gemaakt voor twee uur morgen. Ben benieuwd, door een teststraat dus hoef de auto niet uit. Al een filmpje gezien van een Groninger verslaggever die het ook zo gedaan heeft en die zei dat het mee viel. Al leek dat stokje wel ver de neus in te gaan en ben ik erg bang voor overgeven. Maar verstand op 0 en gaan. Want het ging idd wel snel.

En ik denk echt geen corona maar beter safe than sorry...

6. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,503
    8,425
    113
    Zo is het maar net!

Succes vanmiddag, je moet maar zo denken, dat staafje blijft er geen uur zitten :D

En hopelijk heb je beetje snel uitslag :oops:

giebel likes this.
  7. Striae

Striae Fanatiek lid

Jul 16, 2020
    1,567
    1,073
    113
    Wat fijn dat je zo snel terecht kan ;)

giebel likes this.
  8. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,565
    601
    113
    Test achter de rug en viel 100% mee gelukkig.

Uitslag op zijn vroegst morgen avond zei hij. Hoop stiekem toch eerder, zou mijn ouders opzoeken die met onze kinderen op vakantie zijn. En nachtje gezellig blijven maar vrees dat de uitslag daarvoor te laat komt. Geen ramp nee. Maar wel jammer. We gaan het zien. Stel het is er wel eind vd middag dan ben ik nog wel zo gek dat ik alsnog in de auto spring.

(Klachten nemen al flink af).

Share This Page