Ik ervaar het juist dat hoe ouder ik wordt dat leeftijd steeds onbelangrijker wordt. Waar ik vroeger veel omging met mensen van dezelfde leeftijd. Heeft de vriendenkring zich in de loop van de jaren uitgebreidt naar diverse leeftijden van halverwege twintig tot in de vijftig. En dat maakt niet uit, het is altijd even gezellig. Het enige waar je het aan merkt is de fase waarin mensen zitten. De een gaat net samen wonen en bij de ander schuiven de inmiddels volwassen kinderen ook gezellig aan. Maar de gesprekken en activiteiten zijn niet anders. Dus ja, ik loop inmiddels richting de 40 en mijn haar wordt steeds grijzer. Maar dat maakt me echt helemaal niets uit. En voel ik me jonger dan ik ben? Nee, ik voel me gewoon zoals ik ben en wat mij betreft ben je nooit ergens te oud voor.
Ik ben 45 jaar en dat vind ik helemaal prima, ik heb er geen enkele moeite mee om ouder te worden. Eigenlijk ook nooit gehad. Elke fase in het leven heeft wel iets. Ik zorg goed voor mezelf, zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant. Ik ben hartstikke tevreden met hoe ik eruit zie en heb (nog) geen behoefte aan botox o.i.d. Ik doe dingen die ik leuk vind, ik ben in september weer aan een studie begonnen bijvoorbeeld. In mijn gezin loopt het lekker, mijn kinderen zijn alweer iets groter, dus dat betekent weer een stukje vrijheid terug. Daar genieten mijn man en ik van. Het allerfijnste is dat ik wel af ben van de drang om te bewijzen dat ik leuk, lekker, grappig, slim, gezellig, sociaal enzzz. ben. Ik ben gewoon wie ik ben, heb die bevestiging van anderen niet meer zo nodig. En oh ja, natuurlijk vind ik het nog steeds leuk als ik 'sjans' heb met een man (jaja, dat gebeurt ook gewoon nog op je 45e)
Ik ben nog piep jong, maar zie wel op tegen ouder worden. Vooral omdat mijn ziekte zich na je 40ste zich steeds harder gaat openbaren en ik nu al meer klachten krijg nu ik richting de 30 ga . Maar aan de anderen kant zorgt het er ook voor dat ik van elke dag een feestje maak. Het kan namelijk alleen maar slechter worden.
Ik heb er ook moeite mee. Ik ben altijd jonger geschat. Toen ik 30 was dachten ze dat ik begin 20 was. Nu toch die stomme kraaienpootjes.. ik wil echt geen botox ofzo. Maar heeft iemand een goede tip qua crème ofzo? Haha Mijn haar wordt grijs, ik betaal me blauw aan de kapper tegenwoordig met dat kleuren.. Ik ben wel weer slanker dan 5 jaar geleden, maar dat blubberbuikje gaat niet meer weg na 4 zwangerschappen. Maar ik heb vooral moeite dat mijn vader en schoonouders ouder worden. Dat zij mijn kinderen niet mee zullen maken als ze echt ouder zijn.
Herkenbaar.. merk het vooral als mijn dochter weer thuis komt met woorden als fidgets etc.. pff vond het altijd zo vreselijk als mijn moeder niet wist wat ik bedoelde, nu word ik zelf zo
ik heb een beetje gemengde gevoelens erbij. Enerzijds vind ik het prima en zie ik er (meestal ) best ok uit voor mijn leeftijd (40). Aan de andere kant ben ik me er wel heel bewust van dat je vanaf nu aan niet meer evolutionair zo interessant bent, aangezien ik (bijna) geen kinderen meer zou kunnen krijgen. En dat merk je toch, ik heb echt ZO veel minder sjans dan vroeger, terwijl ik er dus voor mijn leeftijd echt wel prima uit zie. Over wat sommige mensen zeggen dat je bij een twintiger nog denkt, die is ongeveer even oud als ik; andersom denken ze dat echt niet! dat heb ik al zo vaak gemerkt. Ik heb ook al eens gevraagd aan mijn 22-jarige, studerende zusje of ik met haar mee uitmocht en het antwoord was, twee rollende ogen haha. Ook merk je dat mensen in de 20 U tegen je zeggen, terwijl je zelf denkt, zoveel ouder ben ik niet. Overigens vind ik het zelf een enorme afknapper en een beetje treurig als iemand heel erg probeert om jonger over te komen dan die is (bv door het 'jonge' engelse taalgebruik als 'nice', 'echt heel chill', of midden in een zin, zoals 'hij is echt heel eager om dat te doen', of zoals Rutte laatst zei, ik ben absoluut, unequivocal, tegen... wat ook nog eens grammaticaal niet klopt).
40+ zijn vind ik best wel een dingetje. Ik ben nu 41 en voel me nog lang niet zo volwassen als ik nu toch echt wel ben . Maar verder doet het me niet heel veel, ik heb een mooi gezin met een leuke man en lieve kinderen, een goede baan, een prachtig huis en we zijn allemaal overwegend gezond, dus ik heb geen reden tot klagen. Oké, ik heb inmiddels echt behoorlijk veel grijze haren en moet dus regelmatig verven en een zwangerschapsbuik op je 40e veert een stuk minder soepel terug dan ‘ie deed op mijn 32e. Maar verder gelukkig nog niet echt rimpels of zo. Het enige nare vind ik dat je met leeftijd steeds meer in risicogroepen voor nare aandoeningen gaat vallen, maar ja, dat is niet anders. Mannen vind ik overigens juist aantrekkelijker worden als ze wat ouder zijn, en die grijze haartjes tussen de stoppels van mijn man vind ik wel sexy. Het vervelendste vind ik eigenlijk dat ik niet meer bij de generatie hoort waar ‘de media’ het meeste op is gericht. En dat mijn mening over dingen daarom nu snel de mening van de oudere generatie is en daarom niet zo meetelt.
Oja dat in bepaalde risicogroepen vallen vind ik ook wel een dingetje. Vanmorgen toevallig bij de huisarts geweest voor wat klachten die bij een aandoening kunnen passen maar voor die aandoening ben ik dan weer net iets te jong maar ik zit wel op de grens Morgen eerst maar eens bloed laten prikken om te kijken of het daadwerkelijk deze leeftijdsgebonden klacht is pfff Oja en ik vind wat oudere mannen ook velen malen aantrekkelijker. Ik kan daar wel de nodige fantasie op los laten haha
Oudere mannen aantrekkelijker? Dat vind ik dan weer niet haha. Kom geregeld iemand tegen van vroeger toen ik nog geen 30 was, echt een lekker ding (of zeg je dat ook niet meer hahaha). En dan nu.. of dikkig, of zo'n oude kop. Ze zien er dan ook echt ojduit. Dan denk ik, zullen ze dat ook van mij vinden?? Hahaha Ohh word echt oud..
Ik vond het heel erg lastig om ouder te worden. Maar nu ben ik zo blij dat ik ouder mag worden! Mijn schoonzusje werd 30 en 2 weken later verongelukte ze. Vandaag zou ze eigenlijk 41 worden.... Mijn moeder werd maar 65. Ik hoop dat ik haar voorbij mag gaan in goede gezondheid met al mijn mannen <3 Dat ik in het gezicht zo oud ben geworden door alle zorgen van de laatste jaren en doordat ik zo ben afgevallen, neem ik dan maar voor lief. Want ik mag al bijna 45 worden
Ik maak me er geen zorgen over...! Ik heb al jong kids gekregen (22) en ben vrijwel altijd de jongste mama overal.. Vind het alleen vreselijk dat ik zulke hangborsten heb.. en ook geen strak buikje.. maar daar ben ik nu hard voor aan het trainen! Ik hoop er nog iets van te maken
Dit jaar 35 geworden. Last heb ik er niet van, en ik hoor vaak dat ik er niet ouder uitzie. Wel dit jaar voor het eerst echt het gevoel gehad van "Ik ben AL 35..." Meer een beetje het idee dat ik misschien al op de helft zit, wie weet het. En het idee omdat we graag nog een 3e willen en met mijn overgewicht en PCOS en het afvallen wat niet lukt de tijd nu toch wel begint te dringen voor mijn gevoel. Ach we dealen er maar mee, de tijd stoppen gaat toch niet.
Mijn vader zei altijd: ‘er is maar één ding erger dan oud worden en dat is NIET oud worden...’ Dus ik volg zijn advies op ❤️
Ja heel veel moeite mee, ben nu 36 en wat vond ik die 30 vreselijk. Heb nu echt het gevoel dat mijn gloriejaren voorbij zijn. Ik word gelukkig wel jonger geschat en voel me echt geen 36 maar ben het helaas wel en die 40 komt steeds dichterbij en vind het nu al erg als ik eraan denk. Maar ja je doet er zo weinig aan, het moet maar hè en eigenlijk natuurlijk ook wel fijn om ouder te worden want een hoop mensen halen het niet maar als ze nu zeggen je mag weer 21 zijn dan graag
Toch nog even over de mannen die zogenaamd aantrekkelijker worden naarmate ze ouder worden hè... dat is natuurlijk ook echt opgelegd door de maatschappij. Marketing. Indoctrinatie. We horen het al ons hele leven: mannen worden knapper naarmate ze ouder worden. Vrouwen niet, die worden lekker onzeker gemaakt. We zijn het bijna allemaal gaan geloven en kopen massaal de producten die ons worden aangesmeerd: botox, dure crème, corrigerend ondergoed enzovoort. Er is niks mis met ouder worden, rimpels krijgen, de overgang, kwaaltjes, schaamhaar, etc. Het zijn gewoon natuurlijke processen van een gezond lichaam. Er is altijd iemand knapper, mooier, jonger, slimmer, lekkerder en rijker dan jij. Wees daarom gewoon de badass-versie van jezelf! #internationalwomensday
Geen moeite mee. Ik ben heel klein en word altijd jonger geschat. Zo word ik zonder make up echt nog gevraagd naar legitimatiebewijs. Wat onzin is want ik begin echt wel een klein beetje lachrimpeltjes rondom ogen te krijgen en ik heb ook echt heus wat donkere kringen. Zonder make-up zie ik er wel vermoeid uit. Maar ik gebruik niet veel en gebruik ook goede crème. En eerlijk, bij wat ingevallen wangen oid ben ik ook niet vies van een filler. Hen dit wel eens vaker gedaan bij mijn jukbeenderen en dat gaf een prachtig jeugdig effect. Ik ben nog niet zo heel oud, over 2 weken word ik 31 maar ach. Ouder worden hoort er gewoon bij
Haha dat is hier ook zo. Man en ik waren 23 bij de jongste, dus we grappen altijd dat we alleen maar omgaan met ouders van vriendjes van de oudste. Zijn we altijd de jongste ouders. Mijn kinderen vinden ons wel oud natuurlijk, maar zien ook wel dat we vaak (oudste 2 iig) jonger zijn dan de andere ouders.
Ik gilde altijd dat ik oud worden totaaaal niet erg vond...tot ik ouder werd Ik merk dat ik toch echt heel erg schrik als een make-up loze foto maak waarbij ik voorover hang Oude hals, rimpelige borsten, dagggg kaaklijn, ... aan de kapster vragen of ze ook mijn hoofdhuid mee kan verven, zodat het net lijkt of ik meer haar heb Dat ge-mevrouw....dat is toch wel de nekslag hoor Ik hoef geen 18 te zijn, maar ik sla wat hulp van mijn plastisch chirurg niet af in de toekomst
Tja, als ik naar mijn man en mijzelf kijk. Hij is fitter dan ooit, wasbordje, goed getraind en mijn lichaam is echt wel minder dan het ooit was. Prima verder, maar houd mijzelf ook niet voor de gek ofzo. Mijn man is er echt juist beter uit gaan zien.