Oja die hals, die gaat nu echt een beetje flubberen. Vandaag stond ik in de gang in de spiegel te kijken en het licht viel naar binnen en toen dacht ik wel even wtf wat een verrimpeld voorhoofd heb ik. Mijn gezicht is juist heel gaaf maar dat voorhoofd en dan zo'n groef in mijn kin,lijkt haast wel een litteken en die laat ik denk ik echt wel een keer opvullen, het enige wat ik zie is die groef (past zowat een muntstuk tussen en nu ga ik ook heel irritant bij andere 40+ vrouwen kijken of ze dit ook hebben. Ik heb ook al een aantal ouderdomsvlekjes ontdekt maar ik hou het voorlopig nog maar op sproeten. OMG wat was het leven 10 jaar geleden nog mooi, toen maakte ik me alleen maar druk om die ene eerste grijze haar pfff
Ik werk met studenten en nu zij langzamerhand geboren zijn in het jaar dat ik afstudeerde... dan denk ik wel eens 'damn!' , we zijn al weer een generatie verder! Ik heb niet echt moeite met ouder worden, al beginnen nu met 40+ de tekenen echt wel te komen. Tja, hoort er bij toch? De levenservaring vind ik zelf wel prettig. Ik denk wel eens, 'kon ik dat maar over doen met de kennis en inzichten die ik nu heb'
Ik was net 24 toen ik begon bij Bureau Jeugdzorg en bij die baan hoort regelmatig naar de rechtbank gaan ook. De eerste keer dat ik daar zat en dat er de hele tijd werd gezegd; 'mevrouw ... wat vindt u? Mevrouw ... hoe denkt u erover? Mevrouw ... wat is uw standpunt en kunt u dat onderbouwen? vond ik zó gek. Maar gek genoeg ben ik er ook heel snel aan gewend geraakt en nu kijk ik er niet meer raar van op. Ik ben ook al 39 he; dus ik kom aardig in de buurt van een mevrouw
Mijn man word echt wel knapper met ouder worden. Zijn gezicht is zo mannelijk nu. Hij had lange tijd zowat een babyface. Verder weegt hij al 20 jaar hetzelfde, geen pens te bespeuren. Zelf ben ik nog niet bezig met mijn leeftijd. Veel kan je of beter gezegd ga ik er toch niet aan doen. Het is wat het is.
Of je er wat aan kan doen? Ja. Of je het ook wil is natuurlijk wat anders. mijn man zal nooit zeggen dat ik wat zou moeten laten doen. Maar als ik mijn haren zou verven als ik grijs word (zou ik doen) of een filler zou nemen bij ingevallen wangen (zou ik ook doen), dan zal hij ook niet zeggen dat ik het niet moet doen. ‘Het is wat het is’ is dus heel persoonlijk. verder ben ik het met je eens dat mannen ook echt wel knapper kunnen worden bij ouder worden. Mits ze zichzelf goed verzorgen. Een babyface heeft mijn man nooit gehad want hij heeft altijd wel een baard gehad (geen lange oude lullen baard maar je begrijpt het wel denk ik). Maar wat lachrimpeltjes en her en der wat grijze haren vind ik hem ook absoluut niet misstaan! Mits zijn baard en haar etc gewoon bijgehouden wordt. Mijn man gebruikt ook crèmes etc op z’n gezicht (van mij natuurlijk) dus qua verzorging mag ik op zich niet klagen .
Hier begint de "tand des tijds" toch ook wel zichtbaar te worden. Ik merk meer en meer rimpels/kraaiepootjes in mijn gezicht en bv mijn handen zijn ook niet meer jong. Ben 43 en moet wel toegeven dat ik niets van crèmes of zo gebruik . Wel word ik meestal een jaar of 5 jonger geschat. Ben nu bezig met vermageren en daardoor vind ik toch ook dat er rimpels er wat meer doorkomen, maar ja, als dat de prijs is voor een gezonder gewicht, so be it. Zoals anderen al aangaven: ook ik voel me veel jonger. En heb de indruk dat dat ook zo gepercipieerd wordt, want heb toch redelijk wat jong volk dat met me wil optrekken (bv jonge, mannelijke collega's in hun twintiger jaren - ach ja, ff egoboost moet kunnen ). Ik verf bv wel mijn haar al jaren en probeer me nog jong te kleden (zonder dat het zielig wordt natuurlijk). Want zou niet graag hebben dat mijn kinderen zich zouden schamen voor hun moeder. Ikzelf was zelf steeds heel fier om met mijn moeder over straat te lopen - ze was een knappe, pronte en klassevolle vrouw...
Hmmm ja ik moet soms ook wel slikken nu ik de 40 dichterbij zie komen. Maar ik mag niet klagen. Ik heb goede genen, weinig rimpels. Nu verzorg ik mijn huid ook al heel lang erg goed, dus misschien heeft dat wat geholpen. Ben wel een beetje ‘bang’ voor zo’n kalkoenen nek. Ik twijfel nog steeds over fillers en botox. Ik wil die kraaienpootjes wel weg spuiten. Gelukkig blijft het niet staan, en heb ik geen diepe rimpels. Maar goed, ik denk dat ik dit jaar ga beginnen. Ik heb daar geen enkel probleem mee. Ik merk wel dat ik oudere mannen, en van mijn leeftijd echt niets vind. Behalve mijn eigen hahaha. Ik zag laatst een knappe vent, was ‘ie 23 Ik word ook een oude snoepert
Ja maar waar? Zodra covid voorbij is, zal ik eens naar de kliniek van Fred van Leer gaan, van Rosmalen. Hun hebben vast goede tips!
Ik vind dat bij veel mannen zo en dat komt echt niet door de media. Bv Marco Borsato ziet er naar mijn mening veel beter uit dan 20 jaar geleden. En zo zijn er nog meer mannen waar het me bij opvalt, ook in de privésfeer dus daar heeft de media helemaal niets mee te maken. Helaas geldt het niet voor mijn man Zelf heb ik geen problemen met ouder worden, botox komt er hier echt niet in, nergens voor nodig vind ik want een mens mag ook gewoon ouder worden en er ouder uit gaan zien. Nu valt het bij mij mee met de rimpels. Bij grijze haren ga ik het denk ik wel verven, dat vind ik niet zo ingrijpend. Maar misschien ook wel niet. Ben 41 en nog geen grijze haar gezien.
Ik ben 2 weken terug 41 geworden, maar ik zit in mijn 2e jeugd hoor! Mijn lichaam voelt wel als mijn leeftijd, maar in mijn koppie blijf ik eeuwig 20.