Ouderavond - spreker of tips gezocht

Discussie in 'De lounge' gestart door Johannal, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Wie heeft er tips voor een leerzame ouderavond op een kinderdagverblijf (0-4 jaar)

En vooral tips voor sprekers enz.

Wij denken aan bijv:
    - dreumesen en peuters online (apps ed)
    - EHBO
    - Gordon methode

Wie weet waar ik een goede spreken kan vinden (mag ook over een ander interessant onderwerp gaan)
    Regio Utrecht

dankjulliewel alvast

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Vorige week ouderavond op t kdv van mijn zoontje.

Daar werd verteld over uk en puk. Daar werken ze nl mee. Ook werden er foto's getoond van de kinderen. Die waren gemonteerd als een filmpje met leuke kinderliedjes erbij. Ook werd er cake geserveerd die door de kindjes gebakken was.

Sprekers waren er niet. De leidsters vertelden omstebeurt een stukje.

3. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ik neem aan dat jullie elk jaar ehbo cursus hebben? Kun je degene die les geeft niet benaderen?

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Wat misschien ook leuk is (weet alleen niet of dat bij jullie ook ergens is) is om iemand uit te nodigen van een gymnastiekvereniging, die kan vertellen over peutergymnastiek en het belang van beweging bij kinderen.

5. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    een dietiste die kan vertellen over gezonde voeding voor kinderen?

6. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Bij ons is er toevallig binnenkort een ouderavond met als thema brandveiligheid en brandwonden en kinderen.
    Wordt volgens mij door een voorlichter van de brandwonden stichting gegeven.

7. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Wij hebben een keer een fysiotherapeut gehad. Sie vertelde een en ander en daarna mochten ouders vragen stellen over iets wat ze wilden weten of over hun eigen kindje. Was erg leerzaam en leuk.

Wat het hier ook goed doetis het dagritme wat doen we en vooral waarom? Ouders zien san dat we veel meer doen als luiers verschonen en op de rand van de zandbak zitten. Dit werd dan begeleid door filmpjes en foto's die door ons gemaakt waren. Hier kun je dan ook de methode bijbetrekken waar jullie mee werken.

Je kan ook kets doen omtrent gezondheid en dan bijvoorbeeld de arts van het cb bureau bij jullie in de buurt uitnodigen.

8. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al weer een tijdje terug: een logopediste die vertelde over de taalontwikkeling van kinderen 0-4 jaar. Volop ruimte voor vragen en discussie. Elk jaar herhaling kinder-EHBO (jaar of 5 geleden eerste groep gehad, geloof vorig jaar nieuwe ouders gestart).

9. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Op een kdv was weleens iemand komen vertellen over hoe je een testament kan regelen/ in elkaar zit. Niet erg vrolijk, maar wel een leerzame en druk bezochte avond.

10. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Wij hebben gehad:

Logopedie
    Kinderfysio
    Lezing van de brandwondenstichting
    Kinderboeken

Erg interessant allemaal.

11. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Thema's:

-Voorlezen
    -Veiligheid in het verkeer
    -Taalontwikkeling
    -Voeding
    -Verschillen in ontwikkeling tussen jongens en meisjes (heb ik gehad; was echt heel leuk, maar ik ben helaas de naam kwijt)

12. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
  13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

iemand van de bieb?

14. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ja! Kinderboeken en leesbevordering! :) Iemand van de bieb of Stichting Lezen...

15. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Wij hebben eens iemand van nutricia gehad over gezonde voeding en hoeveel een kind nodig heeft. De ouders kregen na afloop nog een goodiebag mee met oa pas dreumesmelk, beker, info folders. Was erg leerzaam. Of je vraagt iemand van boekstart over voorlezen.

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Wij hebben een ouderavond gehad over de volgende onderwerpen:

* Dagritme van de kinderen op het KDV (Door de leidsters zelf, erg leuk om een een kijkje in de "keuken" te nemen van het kinderdagverblijf, wat gebeurd er als de deuren voor ons "gesloten" zijn). Dit werd gedaan aan de hand van filmpjes en foto's
    * Voeding gegeven door Nutricia (voor de dreumes en peuter)
    * Kinder EHBO
    * ????? Hij ligt op het puntje van mijn tong, maar kan er gewoonweg niet opkomen.

Vanavond een avond over groei en ontwikkeling in combinatie met opvoeding en gedrag door Centrum Jeugd en Gezin. Met de nadruk op kinderen van 1 t/m 4.

Nog 2 ouderavonden waar ik niet bij geweest ben (en eerlijk niet meer weet waar dit over is gegaan)

Deel Deze Pagina