Hier is het €50 per kind en werd het vorig jaar "contributie" genoemd. We werden zowat gestalkt om het te betalen. Ik vind het best veel geld, zeker met een groot gezin. De school hier lijkt het woordje vrijwillig ook niet helemaal te begrijpen want het voelde alsof ik een incassobureau op mijn nek had zitten zo vaak kregen we reminders. Ik heb ze hierop aangesproken en ook aangegeven dat het dreigen met kinderen uitsluiten van uitjes door het niet betalen tegen de wet is. Niets meer gehoord uiteindelijk. Overigens wordt er hier wel 2x per maand van ouders verwacht dat we de kinderen brengen en halen van activiteiten. Dus het afgelopen jaar is mijn man al zo'n 10 keer meegeweest naar uitjes offtopic; ik vind het eigenlijk ook bizar dat er maar vanuit wordt gegaan dat iedereen dit wel betaald. Dan plan je toch uitjes waar je wel voldoende budget voor hebt??
Ik zit in de OR. Bij ons is het 25 euro (inclusief schoolreis) en er wordt altijd netjes een begroting meegestuurd. Wij zijn echt heel creatief met ons geld, maar hebben de ouderbijdrage wel echt nodig om alle activiteiten te organiseren. Sint, kerst, carnaval, sportdag, gezamenlijk cadeau voor juffen etc (hoeft bij ons dus niet apart nog). Gelukkig betaald bij ons nagenoeg iedereen. Soms willen mensen niet betalen omdat ze het niet eens zijn met het beleid op school, we proberen ze dat uit te leggen dat de oudervereniging los staat van school en wij juist alleen de leuke extra dingen organiseren.
Hier is het dit jaar op de ouderavond extra benadrukt dat het absoluut niet verplicht is en dat kinderen wettelijk niet uitgesloten mogen worden van de activiteiten als het niet betaald is. Ook is er uitgelegd wat er met het geld gebeurd. Wij betalen per gezin 20 en per kind 15. Dus 1 kind is 35, 2 kinderen 50 enz. Er is mogelijkheid om in termijnen te betalen en er werd opgeroepen om het te melden als mensen het niet kunnen missen. Vorig jaar is er wel een herinnering meegegeven, ik was het oprecht vergeten dus was daar blij mee want we willen het prima betalen.
Hier is het uit mijn hoofd 17,50 per kind en in de instroomklas kleuters als je na de kerstvakantie start 10,00. Schoolreisje en schoolkamp wordt apart betaald.
Het is hier 50 euro per kind. Daar zit alles bij inbegrepen, dus ook schoolreisje etc. We krijgen het via de app met een betaallink. Mocht je het niet kunnen betalen of het wordt lastig inderdaad de vraag of je dit wil aangeven. Wij krijgen ook duidelijk op een rijtje wat ermee gedaan wordt. En ze doen hier best wel aardig wat leuke dingen op school, dus vind die 50 euro per kind nog wel meevallen.
Hier gaat het via schoolkassa en worden er regelmatige herinneringen uitgestuurd naar ouders die nog niet betaald hebben. Ook wordt er verwezen naar het vangnet van de gemeente als het niet lukt om zelf te betalen. Het bedrag was vorig jaar €22,50 per kind (excl. schoolreisje en kamp). 75% van de ouders betaalt de ouderbijdrage. Daarnaast doneert een aantal ouders wat extra's. Vanuit de OR laten we regelmatig weten wat we gedaan hebben met het geld. Een begroting wordt alleen gedeeld als er specifiek naar gevraagd wordt.
Kinderen op verschillende scholen. Bij de 1 is het 50 euro en de ander 53 euro incl. schoolreis. Ik betaal het altijd. Heb bij m'n oudste in de OR gezeten. En serieus meer dan de helft betaalde gewoon niet. Dan krijg je dus de situatie dat alles geschrapt moet worden. Geen ijsje meer in de zomer. Met kerst, pasen e.d. moeten de kinderen nu alles zelf mee naar school nemen qua eten en versieringen. Zo jammer want uiteindelijk betaal je het dus alsnog zelf door alles wat je mee moet geven. Het is juist goedkoper om het collectief te kunnen kopen. Ik snap wel dat de drempel hoog is als je het echt niet kan betalen. Maar als je het niet aangeeft kan de school ook geen aanspraak maken op potjes om het gat te compenseren.
Ik Snap iets niet geloof ik, kinderopvang is toch altijd vele malen duurder per maand dan 1x de jaarbijdrage voor school? Ik vind school een koopje voor 40 euro per jaar als ik het vergelijk met de 100-en euro’s die ik voor het kdv betaal.
Beide middelbare school, allebei 65 euro. Exclusief grotere excursies of uitjes. Binnenkort informatie dagen op de uni vanuit school georganiseerd en daar hoeven we dan niets voor te betalen. Vorig jaar een dagje Walibi dan alleen de tickets.
Herinneringen mogen volgens mij helemaal niet? Hier is het echt vrijwillig. Soms benaderen ouders school en wordt er zo iets geregeld, soms is die drempel toch te hoog en regelt school het in stilte ook. Geen enkel kind mag worden uitgesloten.
Hier 50 euro, dit is incl schoolreisje. Je kan gewoon opvragen wat ze ermee doen. Of aanwezig zijn bij de OR-vergadering waar het nog uitgelegd wordt. We krijgen een link via de ouderapp, en ook 1 herinnering. Die vind ik heel fijn, want de eerste keer vergeet ik het altijd. Ik vind het er wel bijhoren. En iets dat je weet als je aan kinderen begint.
Overigens weet ik als OR lid niet wie er wel/niet betaald heeft. Dat gaat allemaal via de school administratie. Er wordt dus ook niet iemand uitgesloten van een activiteit als er niet betaald is.
Bij ons worden de vrijwillige ouderbijdrage en de kosten voor schoolreis/kamp geïncasseerd via een stichting. Ik ben de penningmeester van de stichting. Ik weet dat de overgrote meerderheid echt wel betaald. Ik incasseer bewust ongeveer rond de 26e als de meesten hun loon weer gehad hebben. Een aantal moet ik daarna nog een factuur sturen omdat er niet genoeg saldo was. Die worden uiteindelijk ook gewoon betaald. En een aantal hebben geen incassomachtiging die stuur ik ook een factuur. Ouderbijdrage is €22,5 en schoolreisje is 21,5 voor de kleuters, 27,5 t/m gr 7 en 110 voor kamp Wij zijn zelf het grootste gezin op school dus het doet bij ons ook altijd wel even pijn. Maar ik weet wat ze ermee doen en om een leuke schooltijd te maken voor de kids zijn die kosten wel echt welkom!
Bij ons is het 15 euro per kind. Vanaf groep 3 wordt er een extra bijdrage gevraagd voor schoolreisje, maar vorig jaar was er nog genoeg budget, dus hoefde dat niet. Alleen aan het eind van het schooljaar geven mijn kinderen een kleinigheidje aan de meester of juf.
22,50 exc schoolreisje. T is vrijwillig, maar de ouder commissie stuurt wel graag meerdere iet wat dwingende herinneringen incl in de vorm briefjes aan kind mee
37,50 per kind. Er wordt later nog een keer een herinnering verstuurd in de algemene mail, maar niet persoonlijk. Schoolreisje komt er bovenop, en dat verschilt per jaar. Kamp groep 8 is 45 euro Er zijn volgens mij genoeg potjes op school om het op te vangen als iemand het niet kan betalen. Wij betalen dit jaar dus in totaal 155 euro (2 keer schoolreis en 1 keer kamp), en dat vind ik echt niet veel, omgerekend dus 13 euro per maand voor 2 kinderen. De middelbare school kost meer, 50 eigen bijdrage, en dan nog 100 per jaar voor uitwisselingsprogramma van klas 3. Daar betaal je dus 3 keer 100 euro voor, i.p.v. in 1 keer 300. Maar nu blijkt het programma niet door te kunnen gaan, dus ben benieuwd wat ze dan doen met die 300 euro.