Hier is TTO ook 400 per jaar incl reizen en de Cambrigde examens. Basisschool rond de 20 je hoeft maar voor max 2 kinderen te betalen.
Krijg toevallig net de ouderbijdrage van m’n dochter binnen, 497 euro Die van m’n zoon is 60 ofzo Lekker meevallertje, not
3dd drinken uit school? Wat dan? Op een doorsnee schooldag zijn er vaak maar 2 pauzemomenten. Vroeger gaven we de kinderen een fles water en een pakje melk mee (ook een tijdje schoolmelk gehad) maar inmiddels drinken ze alleen water op school, ze hadden geen behoefte meer aan melk mee. Dus hier alleen een fles water.
Hier 42 euro per kind, en ik vind dat geen geld voor een heel jaar extraatjes inclusief een educatief uitje (wisselt per leerjaar, kan het streekmuseum zijn of het groep 7 bezoek aan het Anne Frank huis) en een fun schoolreis naar het pretpark. En regelmatig nog extra dingen zoals een film of theatervoorstelling, een bezoekje aan de molen of een dagje wilgen knotten, genoeg te doen rond de feestdagen, ik vind het knap. Al zal er ook best eea uit gemeente potjes etc komen. Ik heb 20 euro extra betaald trouwens, al zijn er bij ons volgens mij niet veel kinderen die het echt krap hebben.
Ze krijgen smorgens & in de middag water, ranja , vruchtensap of melk of thee als keuze Smiddags bij de boterham water melk of thee. Ze hebben van 9 tot half 4 school. Maar door de busjes zijn de meeste wel een half uur/uur minimaal onderweg.
Ik snap ook het gemopper niet over 50 euro per kind per jaar, pak em beet 5 euro per maand voor de school van je kind. We zijn hier vreselijk verwend met fantastische gratis scholen en dan zeuren over die bijdrage dat er wat extra's gedaan wordt. In heel veel andere landen betaal je je helemaal blauw aan scholing, of zijn de openbare scholen zo slecht dat je daar je kind echt niet op wilt hebben.
Hier betalen we door het schoolzwemmen €110. Meer dan het dubbele als dat we voor de ander betalen. Ik vind het echt belachelijk, heel dat schoolzwem stelt niks voor en doordat ze met de bus moeten kost dat ook allemaal weer extra.
Wij betalen 400 euro per kind per jaar, bijzonder openbaar onderwijs. Vind ik nog steeds niet veel maar ik heb familie in het buitenland en ik zie hoe het ook stukker duurder kan zijn.
Per gezin 30 euro, of je er 1 of 8 hebt. Schoolreisje/kamp betaal je wel per kind nog. Zo moest ik nu voor 3 en 4 nog 35pp betalen (voor bus, beekse bergen, lunch, ijsje). Indien mogelijk binnen 2 weken betalen
Precies. Als het zou moeten kunnen we nu ook goed 4x de ouderbijdrage betalen. Met hoe het financieel nu gaat is elk jaar een kind een nieuwe fiets etc ook geen probleem. Maar of dat over 10 jaar nog is als de jongste naar het vo gaat is nu niet te zeggen. Iedereen hoopt dan dezelfde of meer koopkracht te hebben. Maar je weet het nooit zeker. Het is van zoveel factoren afhankelijk. Dat je het nu kan wil niet zeggen dat het over 10 jaar ook nog kan. Dat je het nu niet kan wil niet zeggen dat het over 10 jaar ook niet kan.
Hier (buitenland) publieke basisschool, in een volksbuurt voorstad van Barcelona. -70 euro per jaar verplichte ouder bijdrage (voor materiaal) -75€ voor uitjes per jaar -130€ jaarlijkse schoolreis van 2 nachten. -100€ per jaar (groep 4 boeken en digitale licentie) - 120€ per maand overblijven met warme maaltijd.
Scheelt hier per klas, maar als je niet op tijd betaald krijg je dus gewoon betalingsherinneringen per mail… vrij directe, tot zover de vrijwilligheid
Wat een verschillen per school, zeg... hier vallen de kosten dan nog mee, maar ze doen ook niet zo bijzonder veel uitjes wat extra geld kost.
Nee per jaar. Ik vind er niks goedkoop aan eigenlijk. Het is vooral de bus naar de zwem waar de kosten voor zijn overigens. Toen we nog dichter met school bij het zwembad zaten hadden we sowieso geen extra kosten.
betaal je het zwemmen nog los dan? (hier kost het zwemmen 55 euro per maand , dus 110 per jaar voor zwemmen en vervoer en schoolgeld vind ik echt reuze goedkoop)
Ja, als ze op die manier hun zwemdiploma ook kunnen halen, vind ik het in verhouding ook goedkoop. Hier was het iets van 45 Euro per maand.
Schoolzwem zelf wordt bekostigd door school, het is gewoon een verplicht onderdeel wat valt onder bewegingsonderwijs.