Hier 16 euro per kund (max 3x16 euro per gezin) excl schoolreisje (25-30 euro) en 1x per jaar cadeautje voor de juf. Ook is er schoolfruit 3x per week..
Hier is het 30 euro per kind. Ik weet niet of ik het dit jaar ga betalen. Het blijft vrijwillig en met 3 kinderen op school is dat wel ruim een week aan boodschappen. De rekening van de schoolreisjes zal ook in diezelfde periode worden meegegeven dus dat is nog eens een keer dat bedrag. Vind het nogal wat nu.
Wij krijgen een mail met link om te betalen via IDeal. Dit jaar stond er in de mail dat ze het vrijwillige karakter vd ouderbijdrage willen benadrukken. Als richtlijn wordt voor 1 kind 40,- gegeven, 2de kind 30,- enz. Dit is excl. schoolreis, daarvoor krijgen we eind van cursusjaar een link om te betalen en dat is wat minder vrijwillig en moet je als betaling problemen geeft contact opnemen met de directeur.
op de school waar m'n kinderen záten -basisschool is het nu ook afgeschaft - maar daar zou ik echt niet blij mee zijn. Want moeders waar ik veel contact mee had, zaten in de ouderraad en ik weet hoe creatief ze altijd al om moesten gaan met het geld- lullen voor spullen etc. 15 euro per kind was bijvoorbeeld voor de ouderraad voor kadootjes, snoepgoed, kadobon voor de verder vrijwillige pieten en sinterklaas, kleinigheidje met kerst, decoratie van de feestdagen (wat soms wel jaren meeging, maar waar soms dus ook in geïnvesteerd moest worden) etc etc Verder was er een deel voor uitstapjes. De school wil bekend staan om de manier waarop ze kinderen dingen leren; niet alleen bínnen de school - maar ook daarbuiten.. museum bezoek etc hoort daar ook bij. Maar dat kost allemaal gewoon geld. Ik weet niet hoe ze het op willen gaan vangen; want als je zegt van; we organiseren een markt met eigen gemaakte spullen etc etc - dan kom je alsnog op dezelfde manier bij dezelfde ouders uit...? Die zich ook dán gedwongen voelen te betalen of bij diegene die zeggen; ik kan wel meer missen ik geef wel meer - maar het blijft het zelfde als met de ouderbijdrage. Op de middelbare school van mijn kinderen kost het nu 50 euro en 150 - maar we hebben voor de oudste al een aparte rekening gehad voor de extra kennismakingsweek die ze hadden in de 3e begin dit jaar. Geen geld, betekend amper activiteiten. Want hoe hard ook; het kost gewoon állemaal geld. Lullen voor spullen is leuk - maar ook dát is in deze tijden véél moeilijker... En oja; de herinneringen : Door de herinneringen betaald ook een groot deel van de ouders alsnog die het gewoon vergeten zijn...dat zijn er ook gewoon best wat. Niet eens uit onwil...
Ik vind allemaal lage bedragen zeg. Ons kind gaat naar basisschool waar het 750 is. Daar worden met name extra vakdocenten van betaald (dacht voor muziek, Engels en gym). Wel veel geld maar stuk goedkoper dan kdv.
Op mijn zoontje zijn school zijn ook 2 gym leerkrachten en een muziek leerkracht, maar wij betalen 32 euro per jaar.
Ik weet niet of het landelijk hetzelfde geregeld, maar bij ons is er na corona en om de werkdruk van de docenten te verlagen zo’n heel programma gekomen om leerlingen extras te bieden. Daar horen ook gymlessen door vakdocenten bij en allerlei ander soort lessen zoals techniek, die dan door speciale docenten gegeven wordt, zodat de eigen docent even tijd heeft voor wat anders. Volgens mij kan iedere school toen kiezen waar ze dat extra geld aan uit gingen geven… Onze school zelf is niet heel groot, maar valt wel onder een hele grote koepel.
Hier hetzelfde, in het kader van werkdrukverlaging konden een gymdocent en muziekdocent worden aangenomen. De gymdocent werkt op een aantal scholen binnen de koepel.
dit jaar heb ik 32,00 ouderbijdrage betaald, bij ons rekenen ze altijd van januari tot december (wat ik totaal niet snap, maar er zal vast een goede reden voor zijn) dit is excl. schoolreisje, dat zit ook zo rond de 30,00 dus al met al betalen wij ongeveer 60,00/65,00 per jaar..
wij betalen 60 euro per kind per school jaar en daar komt het schoolreisje los bovenop, dat is per kind 25 euro. Dus 85 euro per kind. Weet niet of ik t dit jaar kan betalen, ze hebben ook hard winterkleding en jassen nodig. Maar er stond in de nieuwsbrief dat ze nieuwe opties toe voegen, per maand een bedrag betalen, een kleiner bedrag betalen etc.
15,- per kind excl schoolreisje. Ik weet niet hoe ze het redden van die bedragen, want ze doen zoveel met en voor de kinderen ik vind het oprecht knap!
Ik ben net achter gekomen dat de school van m’n zoon belachelijk duur is met hun vrijwillig verplichte ouderbijdrage.. €7,92 per maand. €95,04 per jaar.
Wij krijgen in juni de factuur voor het schooljaar wat dan bijna afgerond wordt. Voor schooljaar 21-22 werd er 45 euro per kind gevraagd. Als je kind na een bepaalde periode is gestart (uit m’n hoofd na de voorjaarsvakantie), mag je het bedrag met 50% verlagen. Geen idee waar ze het exact aan uitgeven eerlijk gezegd, al heb ik natuurlijk wel wat vermoedens.