Hier is het 55 euro, er staat dat het vrijwillig is en ook dat je in termijnen kan betalen. Vond dat wel goed. Daar hoef je ook geen gesprek over te hebben, kan je gewoon op het strookje schrijven. Er stond ook iets in dat het nu naar aantal jaar weer nodig was, dus kan best zijn dat het afgelopen jaren niet gevraagd is? toen zat onze dochter nog niet op school. Ik vond wel dat het inderdaad verplicht vrijwillig is, puur door de toon en herinneringen ervan en dat je echt een gesprek aan moet vragen als het niet lukte. Terwijl ik een tijdje terug nog een moeder hoorde huilen bij de juf over geldproblemen, ik kon natuurlijk niet alles mee krijgen maar dat greep me zo aan.
triest natuurlijk maar als het gaat om schoolspullen of ouderbijdrages dan kan ze die aanvragen en krijgt ze hulp
Ik wordt altijd een beetje tegendraads van die meldingen De toon en hoe tegenstrijdig het verhaal i. Mail waarin staat dat het vrijwillig is: " u doet toch ook mee"? Vrijwillige eigen bijdrage 50 euro tm groep 4 en groep 5 tm 8 55 euro. Daarna de mededeling: betalen VÓÓR 1 december. Mededeling kwam een paar dagen daarvoor. En als je door persoonlijke omstandigheden het niet kan betalen of niet in 1x kan betalen dan kan je een gesprek aan gaan met de directrice om te zoeken naar een passende oplossing. Vorig jaar was ik het vergeten en kreeg ik een chagrijnig telefoontje van een ouder die dit moest regelen. Of ik het nog even wilde betalen en anders moest ik op gesprek komen bij de directrice. Eeeeuh, zou niet weten waarvoor, het is VRIJWILLIG En ik wil het heus betalen maar als het op zo'n toon en manier gaat dan wachten ze maar even...
Maar het is toch nodig om voor een bepaalde datum al het geld binnen te hebben ? Als iedereen maar betaald wanneer hij er zin in heeft kunnen ze het ook moeilijk uitgeven. Kinderen kosten nu eenmaal geld en daar kun je prima een klein potje voor maken lang van te voren.
Ik denk dat ze dit natuurlijk ook bij deze deed maar een stukje dat je zoiets moet toegeven door een situatie in je leven is natuurlijk heel heftig.
Ik snap dat niet, regel zoiets als de kbs binnen komt ipv eind van kwartaal. Voor oudste zoon kregen we hem begin december binnen, betalen voor ... (ergens eind dec). Alsof december niet duur genoeg is en het was ook geen tientjes-werk, 360€ ofzo (incl kamp, kluisje, sport/werkkleren etc, heel het rijtje). Dan is begin januari veel logischer in mijn ogen.
Dan is het wel handig te weten wanneer die rekening ongeveer komt (bedrag was wel bekend). Kbs oktober is vaak ook voor winterkleding, dan gaat het rap op. Nou was het hier geen probleem, ik vind het gewoon een rare timing. Je hoort steeds meer dat mensen nauwelijks/niet rond kunnen komen en dan stuur je in december zo'n rekening.
Wij moeten ons oriënteren op scholen. Er zit hier echt giga verschil tussen. Een hb school met een bijdrage van boven de 1000 euro (extra vakdocenten, excursies) school met extra aandacht voor natuur/kunst 580 euro (excursies, extra sport faciliteiten, veel gastdocente, buiten faciliteiten), een Montessori ongeveer 130 euro (vieringen, schoolreisje etc) tweetalige basisschool 75 vrijwillig +75 voor laptop (mag school ook niet eisen), reguliere dorpsschool a 25 euro. Nou moet ik zeggen dat het allemaal niks is in vergelijking wat we betalen aan kinderopvang, maar wij schrokken wel van de grote verschillen. Als we zeker geweten hadden dat het voor ons kind niks uit had gemaakt, was ze lekker naar de dorpsschool gegaan. Toegegeven, ik had de hb school al om meerdere reden afgeschoten, maar voor zo'n bedrag verwacht ik dan ook wel echt heel veel meer.