Ouder meezwemmen met zwemles verplicht?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Rachel1984, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Hoi meiden,

Ik heb even jullie mening nodig. Lindsey zit sinds 1 september op zwemles. Heel leuk allemaal.
    Nu hadden we vorige week een briefje gekregen met "speciale zwemlessen" en daarbij stond dat er een ouder mee moest zwemmen.
    Ik heb net even gebeld om te vragen hoe het zit, en kreeg te horen dat dit verplicht was... en dit komt dus regelmatig voor zag ik op dat briefje.
    Maar ik kan niet meezwemmen, mijn man is er volgende week vrijdag niet vanwege een extra dienst op zijn werk (hij is militair en vertrekt 2 januari naar afghanistan voor 5 maanden en heeft veel oefeningen)
    Zegt die mevrouw van de receptie ja maar mevrouw het is om de 6 weken en het is verplicht. Anders doet u u kind tekort. Maar ik heb geen oppas hier, heb 2 vriendinnen gevraagd maar die werken dan (het is van 17.30 tot 18.15)
    Zegt die vrouw dan regel je maar een oma. Maar mijn moeder woont in Rotterdam en mijn schoonouders in alphen aan den rijn.

Kunnen ze dit echt verplichten? Ik kan moeilijk Jayden en Emily alleen in de kantine laten omdat ik verplicht moet gaan meezwemmen. Ik ben er ook best geiriteerd over, want als ik dit had geweten had ik haar niet op zwemles gedaan. Bij ons was dit vroeger niet zo namelijk. En ik betaal er echt heel veel voor per maand.
    Maar ik kan dus bijna nooit mee ouderzwemmen, omdat mijn man dus naar afghanistan vertrekt.

Wat vinden jullie?

(ik ga natuurlijk wel mee om haar om te kleden en wacht dan altijd in de kantine op haar waar ik dan ook emily de fles geef)

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Lijkt me nogal lastig he, iedereen gaat er altijd vanuit dat je 'wel ff een oppas' kan regelen maar die heb je dus niet.

Jammer dan.

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vind die dame aan de telefoon knap brutaal! Alsof iedereen zo makkelijk een oppas regelt.

Is dat ouderzwemmen van te voren medegedeeld, toen je je dochter op gaf? Lijkt me niet dat ze je dat dan zo kunnen verplichten toch?

4. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Wat raar joh, ik ken dat helemaal niet.
    Vind het ook niet zo'n fijn idee om mijn kind, die nog niet kan zwemmen, in een groep achter te laten met een niet deskundige persoon.
    Als ouders kinderen leren zwemmen waarom neem je dan nog zwemles en waarom betaal je dr dan nog zovee lvoor?

5. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik vind het een beetje raar, jij hoeft toch niet op zwemles, dat doe je voor je kind (en is idd best duur) ik vind niet dat ze je het kunnen verplichten.
    dan hadden ze dat duidelijk van te voren moeten melden(voor aanmelden)

en idd je kan je andere 2 kids niet alleen in de kantine laten.

6. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Het lijkt me niet dat ze dit verplicht kunnen stellen, kan toch ook niet bij iedereen?
    Je hebt nog meerdere kindjes waar je op moet passen dan.
    En je moeder moet dan meer dan een uur rijden, zijn ze gek geworden ofzo?

en ook de woorden van die vrouw 'dan regel je maar een oma!'
    Bizar gewoon.. er zullen toch ook wel alleen staande ouders daarbij zitten, hoe moeten die dat dan doen volgens hun?
    De andere kinderen 'dumpen' omdat hun zoiets verplicht stellen? mafkezen haha.

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Toevallig is het bij ons as. zaterdag ook mee-zwem-dag voor een van de ouders. Sam is net begonnen met zwemles (les 5) en ik ga dus echt niet mee zwemmen.
    Hier staat trouwens dat je mee MAG zwemmen!

8. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ik vind het nogal bot zeg maar.. pff Klinkt echt zo vna je moet en dr valt niet over te twisten :S

Ik woon wel redelijk dichtbij je dus desnoods wil ik wel oppassen.. Maar k vind het wel een rare gang van zake daar..

9. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Nee ze hebben het niet van te voren verteld. Ik zag het op dat briefje.
    Mijn moeder heeft geen auto en geen rijbewijs, dus dat houd in dat ik ze dan daar naartoe moet brengen (1,5 uur heen en 1,5 terug) voor 45 min zwemles.
    De mevrouw aan de telefoon deed inderdaad alsof ik zo even oppas kan toveren, maar heb nou eenmaal niet het geluk dat ik familie in de buurt heb wonen.
    En om haar nou iedere keer ervoor thuis te houden vind ik ook zo zonde:(

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wat onwijs belachelijk zeg!! Ik heb hier ook nog nooit van gehoord.

Kun je je kind niet bij een ander zwembad inschrijven? En dan een klacht bij het huidige zwembad indienen, en geld terugeisen. Als je dit van te voren had geweten had je je kind daar natuurlijk nooit ingeschreven. Daar zou ik mijn klacht dan ook op richten.

11. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ze moet zometeen ook zwemmen en dan gaat mijn man mee, ik laat hem er nog wel achteraan gaan ook kijken wat de badmeester en juf zelf ervan zeggen... zit me gewoon schuldig te voelen nu:(

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Belachelijk! Ik snap het idee van ouders die meezwemmen op zich wel, maar ik vind het wel raar dat dat verplicht is. En ook behoorlijk brutaal van die vrouw zeg!

Bij ons zwembad is het trouwens niet zo dat ouders mee moeten zwemmen (volgens mij mag het niet eens hier).

13. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Lief aangeboden meid, maar Utrecht-Cuijk is nog een behoorlijk stukje rijden hoor.

14. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Ik zou terugbellen vragen naar haar naam en de dag zelf kids bij de telefoniste zeggen onder het mom van *** heeft gezegd dat ik een oppas moest regelen, lukt me niet, maar ik MOET meezwemmen, veel plezier!!!

Dan komen ze volgens mij snel terug van het "nee hoor mevrouw u beweegt maar hemel en aarde, maar u MOET meezwemmen"....

Denk ook niet dat ze het kunnen verplichten. Jij kan er ook voor kiezen een week niet te gaan (al wil je dat de kleine natuurlijk aandoen)...

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

bij mij nichtje is het ook zo en is r geen ouder/opa/oma bij mogen ze niet mee zwemmen

16. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Daar heb ik dus aan gedacht om niet te gaan, maar 1 vind ik het zielig voor haar, 2 dan mist ze elke 6 weken dus een zwemles (want het is elke 6 weken) en 3 ik vind het ook zonde dat ik dan betaal voor iets waar ze niet naartoe gaat.

17. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Ik zou anders gewoon even kijken hoe het loopt.
    Geef duidelijk aan dat je niet mee kunt zwemmen in verband met de andere kids...

18. ik zou zeggen, niks verpicht
    en als het wel moet kleed ik mijn kind aan en gaat ze per direct van zwemles af.

50 euro betalen en dan nog mee MOETEN zwemmen kom op zeg....;)

19. tulip

tulip Niet meer actief

nou ik vind dit wel belachelijk hoor, ondanks dat ik het wel een heel leuk idee vindt, snap ik niet hoe ze zoiets verplicht kunnen stellen. Het is jammer dat emily zo klein is nog, want weet je wat ik gedaan had?? Ik was met emily en jayden het water in gegaan. In een zwemband of bootje en had ze zo meegenomen. Dan zullen ze eens zien wat verplicht is.

20. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

vind het ook stom. als je zelf nu niet kunt zwemmen om de een of andere reden? dan zelf maar verzuipen ofzo?

Deel Deze Pagina