Hier ook tussen de 40 en de 50 euro per jaar (het loopt met de schooljaren op) en idd wie niet betaald gaat niet mee op schoolreisje. In Purmerend is het zo dat de ouderbijdrage voor de minima door de gemeente vergoed wordt, je kan dan het bonnetje inleveren bij de gemeente en krijgt het geld terug via de bijzondere bijstand. Ik ben hem wel eens vergeten te betalen (bij ons komt de brief altijd midden dec. en 1 keer verdween hij tussen alle kersttroep denk ik en toen kreeg ik na een paar weken een brief met nogmaals het verzoek om te betalen en met de melding dat er al diverse uitgaven gedaan waren aan oa kerst, sint en dat ook het geld voor de schoolreis er bij in zat.. het voelt dan echt niet zo vrijwillig meer hahaha.
Bij osn is het 12.50 en voor schoolreisje 7.50in groep 1. Je hoeft het bij ons niet meteen te betalen, 12.50 in november en voor het schoolreisje pas in het voorjaar. Als je niet betaald mag je kindje niet mee doen aan de activiteiten en schoolreisje.
Hier 15 euro per jaar. Je kon kiezen tussen het lage bedrag 15 euro of 25 euro. 25 euro kunnen ze dan net iets meer mee. Ik heb 25 euro overgemaakt.
Hier was het dit jaar 45 euro. En er werd tijdens de ouderavond er goed op gehamerd wie niet betaald daar van krijgen de kinderen niks. vind het wel heel zielig voor die kinderen maar vind het ook terecht ik betaal altijd. Daar bij het verplichte kamp geld kost hier ook nog eens 60 euro per jaar. Het is dan wel geen verplichting maar ik voel het wel als een verplichting uit sociaal oogpunt. Zou diep ongelukkig zijn als ik me kinderen ergens van buiten zou sluiten.
Dat is hier niet het geval hoor. Ze sluiten echt geen kind uit omdat er niet betaald is. Toevallig weet ik dit van een kennis die heel slecht in dr geld zat vanwege scheiding, maar zoonlief mocht gewoon mee, en kreeg met sint gewoon een presentje hoor Zou het ook echt slecht vinden als een school dit daadwerkelijk zou doen
ja! kampgeld is ook altijd een leuke.en inderdaad niet verplicht maar probeer maar eens om ze niet mee te laten gaan. je krijgt wekenlang drammen en dreinen en dwingen vanuit school op je bordje. en ze moeten dan verplicht naar school voor een alternatief programma wat niks voorsteld in de praktijk.maarja, laat ik nu net een dochter hebben die daar niet van houdt en al helemaal niet alleen naar het buitenland wil.dus praag of barcelona van dit jaar (voor 255 euro) wordt um ook niet. ik zet me alvast schrap.nummer 2 vind alles geweldig, dus geld kost het sowieso hihi.
dat zijn de mensen van het potje waar ik later iets over zei. en amar goed ook inderdaad dat er zo'n potje is.
Bij osn is het zo dat als je slecht in het geld zit dan kan je dat aangeven en kan je vrijstelling krijgen van het betalen maar mag je kind toch overal aan mee doen.
Op de school van mijn zoon is kamp echt verplicht. Tijdens het aanmelden moet je daar gelijk al voor tekenen( mijn nek haren gaan dan altijd over eind als ik iets moet) heb gelukkig een zoon die het super gaaf vind kamp. Maar als hij het echt niet leuk had gevonden had ik hem ook thuis gehouden. Dan maar de leerplichtambtenaar op je nek haha. Nee hoor zou dan toch ook wat anders zoeken qua oplossing. Maar dat woordje VERPLICHT daar van stijger ik.
ben ik dus niet de enige die na 15 jaar ook iets wat allergisch reageerd op zulke woordjes. dat verplicht tekenen vind ik wel helemaal het toppunt zeg. niet tekenen is geen school zekers. net als die behandelplannen die toch ondertekend dienen te worden, bleeeeh.
Tja, bij de school van mijn zoon moet je bij aanmelden tekenen voor het overblijven, omdat dit onderdeel is van het continurooster. Wil je dat niet, dan zijn er andere scholen. Ik hou ook niet van 'jij moet...' maar toch heb ik met dit soort verplichtingen geen moeite. Ik zou mijn kind toch al niet willen thuishouden van een werkweek, of kamp, of meerdaagse schoolreid of hoe je het maar wilt noemen.
dat is een keuze die je qua onderwijs maakt bri. vind ik net ff wat anders. overblijven of kinderen dwingen tot dingen die ze niet willen.
Wij gingen vroeger ook niet mee op schoolreisje omdat mijn ouders het echt niet konden betalen. Jammer dat er toen geen potje was
Oei even denken hoor... volgens mij betalen wij 130 euro overblijf voor de bovenbouw (4 dagen overblijf, continuerooster) daar kan je 80 van maken als je zelf ook af en toe helpt. en volgens mij is de ouderbijdrage 40 euro. Ze doen echt veel excursies, bijv naar het museum, martinitoren beklimmen, zwemmen enz. (ook groot deel gesubsidieerd), de vieringen sint maarten, sinterklaas enz. En het schoolkamp van 3 dagen. Schoolzwemmen (incl de bus) wordt hier door de gemeente betaald. Gym niet meer... dus geven nu de eigen leerkrachten de gymlessen... (leuk bezuinigingen, geef mij maar een vakleerkracht voor gym)
wat raar ik ben al 41 en bij ons was zo'n potje er wel. een meisje uit mijn klas mocht ook dankzij dat potje mee toen. het is inderdaad heel sneu dat jullie om die reden niet mee konden.
Ik ben (bijna) 40 en bij ons bestonden die potjes ook. Maar soms zijn er wel ouders die te trots zijn om er een beroep op te doen, en houden zij liever hun kinderen thuis van schoolreisjes e.d., ipv hun hand op te houden. Vind het ook sneu voor ieder kind dat niet mee kan met uitstapjes, terwijl het dat wel zou willen.