Bij ons heet het geen vrijwillige ouderbijdrage, maar is het gewoon ouderbijdrage. Zonder deze bijdrage kunnen wij dingen als schoolreis simpelweg niet betalen. Nu zijn er altijd ouders die niet betalen, maar dat kind mag gewoon mee op schoolreis, sint e.d. maar de ouders worden wel achterna gezeten. Het is simpelweg vastgesteld dat deze bijdrage er is en als je je kind op onze school zet, dan weet je dat ook. Uiteraard zijn er altijd bijzondere gevallen, maar dan laten we dat nooit over de rug van het kind gaan.. daar zijn idd potjes voor.
Hier 20 euro per jaat, en 22,50 voor schoolreisje. Ik heb dat vrijwillig-verplichte maar niet uitgezocht, maar egwoon betaald. We betalen hier wel een godsvermogen voor overblijven, dat gaat via zo'n BSO organisatie, en R. moet dit jaar FT overblijven, omdat ik met de jongste zit die heen en weer naar de PSZ gebracht moet worden, en ik red dat niet met de tijden. (psz zit in een andere stad, we zijn net verhuisd en voor dat jaartje ga ik niet wisselen, ik fiets er dan enkele reis 25 minuten voor...), schrik niet, het kost: 450 euro per jaar! (gaat per dag, je betaald vooruit als je kind ft overblijft!). Ik vind dat echt enorm. Volgend jaar hoeven ze beiden maar 2 dagen over te blijven, dus zal ik voor de rest van de schooltijd zo'n 450 euro per jaar aan overblijven kwijt zijn. Pfff...
wij betalen 25 euro voor een kind en kind nummer 2 komt 10 euro bij. en kind nummer 3 5 euro vrijwillige bijdrage is dat dan. Overblijven kost hier 1,25 per keer.
het valt me op dat de vrije school en het jenaplan veel hogere bedragen hanteren. en dan echt honderden euro's. waar zit hem dat verschil in dan? gaan die veel vaker weg ofzo.
wat een grote bedragen zeg voor een vrije school. waarom hebben jullie voor z'n school gekozen?? ik weet dat ze geen subsidie krijgen van de gemeente en daarom erg duur zijn maar wat houdt een vrije school precies in? mijn dochter blijft trouwens niet over. de school houdt de kinderen heel de dag op school en hebben om half 10 een kwartier pauze en tussen de middag 30 minuutjes pauze. ze kinderen zitten dan op school van half 9 tot half 3. (behalve woensdag dan half 1). ik vind dit ideaal en heb deze school speciaal hier voor uitgekozen. scheeld me zo te horen erg veel geld