hoe zijn jullie aan je gastouder gekomen?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Reina5, Nov 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

Jun 1, 2010
    1,153
    0
    0
    Hoihoi,
    Ons zoontje is nu 13 maanden en per ergens in januari zoeken we een gastouder (als dat lukt). Nou vroeg ik me af hoe jullie aan je gastouder zijn gekomen? Ik heb inmiddels alle bureau's in de buurt op internet gezocht en 1 springt er wel uit. Ook heb ik de lijst met geregistreerde gastouders in mijn gemeente bekeken en een aantal die in de buurt wonen, worden bemiddeld door het bureau wat me het meest aanspreekt.

Hebben jullie ook via een bureau laten bemiddelen of iets anders? En hoe lang duurde het voordat je iemand vond met wie het klikte? Het lijkt me ook heel spannend om ons kindje zomaar bij een 'vreemde' te gaan achterlaten. Maar ik ga ervan uit dat er hele lieve gastouders zijn.

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij stappen per 1 januari over naar een gastouder. Ik "ken" haar toevallig van het schoolplein en ze woont tegenover de school. Heb me laten inschrijven bij het bureau waarvoor zij werkt.

Het lijkt me een stuk lastiger als je geen gastouder kent. Succes met zoeken.

3. Dana

Dana Niet meer actief

ik heb een gastouderbureau benaderd en mijn opvangvraag bij hun neergelegd, diezelfde middag belde er iemand terug met de melding dat er wel iemand was die in het profiel past.

ik heb een gesprek gehad met die gastouder en ze is de volgende dag begonnen met oppassen. ik heb toevallig iemand gevonden met 10 jaar ervaring, 3 eigen kinderen en alle papieren. het klikte meteen en mijn dochter vindt het er leuk.

het is inderdaad heel verstandig het via een geregistreerd GOB te doen. let wel op het verschil in de bemiddelingskosten, ik moest eerder 100 euro per maand betalen aan bemiddelingskosten en bij dit GOB zit het bij de uurprijs in.

4. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik heb er een gevonden via marktplaats... Eerst via mr. Noseyweg, maar daar lukte fatsoenlijk afspreken al niet eens mee.

Heb toen zelf een vrij algemene advertentie op marktplaats gezet, zo van in febr willen wij graag opvang voor ons eerste kindje op die en die dag. Niet rokend en in die en die buurt. Kreeg heel veel nonsens mail over andere dagen en plaatsen 30 km verderop, maar er zat ook een hele leuke tussen en daar gaat zoonte heen vanaf febr. Als het lukt zou ik wel zelf zoeken, dat scheelt vaak veel geld. Als voorbeeld, wij betalen aan het gob nu 45 euro in de maand en als zij hadden bemiddeld was het rond de 70...

Succes in ieder geval, denk dat ik ook veel mazzel heb gehad!

5. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

Jun 1, 2010
    1,153
    0
    0
    #5 Reina5, Dec 1, 2011
    Last edited: Dec 1, 2011
    ah thanks! Ik had nog niet gedacht aan MP, terwijl ik er dagelijks kom ;). Ik ga inderdaad wel even goed uitzoeken hoe het zit met die bemiddelingskosten voordat ik m'n vraag neerleg.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wat Sallie zegt klopt inderdaad, sommige gob`s durven er heel voor te vragen. Veel vraagouders vinden mij door mp of via google. Zou sowieso zoeken naar een niet al te duur gob.

7. tulip

tulip Niet meer actief

waar woon je;)

8. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

Jun 1, 2010
    1,153
    0
    0
    Den Bosch. Iemand? :)

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

En je werkt ook in Den Bosch?

10. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

Jun 1, 2010
    1,153
    0
    0
    Ik zoek een go in DB in elk geval :), dus als ik je hier vind, is het ook prima :D

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

helaas woon er vlakbij, maar niet in DB zelf.

Share This Page