Hi, Ik heb nu al 2x een rare ervaring bij ons kdv. De eerste keer was een paar maanden geleden. Werd gebeld, N had haar hele fles eruit gespuugd en koorts of ik haar kon halen. Natuurlijk gehaald en mee naar huis, viel onderweg al in slaap en na haar slaapje: vrolijke baby en geen koorts meer te bekennen, alle flessen bleven binnen. Vandaag: wordt gebeld, N heeft haar pap eruit gegooid en koorts. Opgehaald, ze valt onderweg in slaap en ligt nog steeds te slapen in haar wagen. Met jasje aan want buiten was het fris, maar haar nekje voelt nu alweer koel aan... Gaat het soms echt zo snel weer goed met die kleintjes? Overdrijft het kdv? Ik snap hier niks van.
Ow dat is zo vervelend! Ik werk zelf opeen KDV en heb het ook soms, dan bel je omdat een kindje ziek is (koorts, hangerig, huilerig) en dan komen de ouders en dan is het kindje ineens super vrolijk en niks meer aan de hand. Sommige ouders reageren dan ook echt boos van nou zo ziek is hij/zij dus niet. Het kan inderdaad snel gaan bij kleintjes maar ik neem aan dat het KDV eerst zelf van alles probeert voordat ze jou bellen? en anders eens vragen of ze haar dan nog even op bed kunnen leggen bijv. als de koorts niet te hoog is in ieder geval. Wij zijn verplicht om te bellen als een kindje koorts heeft maar het hoeft dan niet opgehaald te worden. Misschien is dit bij jou ook zo? Of zeggen ze er echt bij dat ze opgehaald moet worden?
Op zich vind ik het niet vervelend hoor, heb graag dat ze me bellen. Zal ook nooit boos worden om zoiets. Bij 38.5 moet ik ophalen volgens de regels. Vanochtend was het 38 maar waren ze geschrokken omdat ze heel veel had gespuugd (blijkbaar alle pap). Had niet echt het idee dat ze iets hadden geprobeerd daarna. Wel haar schoongemaakt en omgekleed. Daarna in de wipper gelegd en ze wilden haar in de box leggen als ze in slaap zou vallen. Had liever gehad dat ze haar in bed hadden gelegd want ze was onwijs moe maar dat is een ander verhaal. Bij slapen daalt haar temp ook altijd... Zal het eens vragen inderdaad mocht het nog een keer gebeuren. Nou gaat ze nog maar 2x daarheen en dan naar een ander kdv ivm een verhuizing. Zal eens naar het beleid daar vragen.
Ik vind het iets wat vlot dat ze jou bellen. Ze hadden haar idd even op bed kunnen leggen mischien was ze daarna weer wat beter. Ik lees nergens dat ze erg hangerig/ huilerig was. Bij ons kijken ze echt hoe het kind is. Is het te verdrietig en ziek en heeft ze mama of papa nodig dan bellen ze. Dochter had laatst 38.5, wel wat minder aanwezig als anders maar verder oke en deed ze mee met alles. Dus toen belde ze mij ook niet. Zal ze lamlendig bij de leidster zitten hadden ze natuurlijk gebeld.
Ik vond het ook wel snel. Wel prima dat ze belden over spugen en verhoging maar was wel een beetje verbaasd dat ik dr op moest halen. Ze was wel aan t jammeren toen ik aankwam, maar ze viel ook binnen 5min in slaap dus ze was ook gewoon moe.
De volgende keer zou ik als ik jou was vragen of ze het willen aankijken. Haar op bed proberen te leggen.Je kan niet voor elk klein dingetje je kind ophalen.
Ze had koorts, zieke kindjes moeten worden opgehaald, dat is nou eenmaal het beleid. Kinderen met koorts op bed leggen om het aan te kijken zou ik echt niet doen op het kdv. Mocht het fout gaan, heb je een hoop problemen. Dus ja, dan beter ophalen en eeachterkomen dat het wel meeviel, toch?
Baby met koorts en spugen alleen in een bedje leggen zou ik niet willen op een kdv. Dan beter ‘voor niks’ ophalen...
Bij ons mogen ze met koorts blijven, mits niet te ziek het kindje van topic schrijver spuugde en daarna ging het toch eigenlijk weer als ik het zo lees. Ze hadden het in mijn ogen ook even kunnen aankijken des nooits bij je in de wagen laten liggen. Natuurlijk als het kind te ziek is haal je het op.
Ja lastig, stel ze hadden niet gebeld en haar op bed gelegd, om daar nog zieker te worden/ iets te gebeuren (koortsstuip of erger..). Dan was er waarschijnlijk een topic geopend waarom je niet meteen gebeld bent bij de eerste signalen dat ze zich niet goed voelde en koorts had en was het kdv aangeklaagd om nalatigheid. Hier is het beleid bij 38.5 gewoon ophalen, hoe dan ook. Tussen de 38.0-38.5 kijken naar het kindje (hangerig/ spugen/ niet lekker = halen, gewoon vrolijk spelen = blijven). Dus als je kindje 38 had en gespuugd, hadden ze hier ook gebeld met de vraag of ik hem kon halen. Maar als het maar een van de twee was geweest, dan hooguit gebeld met de situatie en het aan mij gelaten.
Bij koorts en gewoon spelen dan kijk ik het aan. Niet hoger dan 38.5 dan want dan bel ik om te overleggen. Bij koorts en hangerig bel ik om te halen. Bij koorts en spugen bel ik om te halen. Wanneer het kind 1 op 1 word moet er sowieso gebeld.
Hoho ik ben zeker blij dat ze me hebben gebeld hoor. Vroeg me gewoon af of het zo snel beter kan gaan met die kleintjes en of het kdv misschien niet te snel aan de bel trok. 38 graden is normaal geen reden voor ophalen daar. Spugen ook niet. Combinatie blijkbaar wel. Na een slaapje van 40min had ze gewn koorts meer en heeft ze de hele dag gewoon gegeten en gedronken en gespeeld dus daar ben ik blij mee. Vroeg me alleen af of ze het niet eventjes aan hadden kunnen kijken. En slapen in een wipper tussen spelende kindjes doet mijn kleine helaas niet, maar dat hebben ze op dit kdv na 4 maanden nog niet door (binnenkort gaat ze naar een ander kdv).
Het kan heel snel gaan ja! Werk zelf ook op een kdv. Heb een keer een kindje gehad en zijn gezicht was dik en zat helemaal onder de rode plekken. Ik meteen die ouders gebeld... uurtje later was die vader er en je kan het al raden. Volledig weggetrokken... gelukkig had ik er foto’s van. Maarja beter dat dan dat het erger wordt en kindje niet meer kan ademen enz. Dit is inderdaad ook met koorts dat heel erg kan schommelen. En ja als een kindje spuugt bel ik ook meteen. Ik heb 15 andere kinderen lopen en kan niet de zorg bieden voor een kindje dat ziek is. Zieke kinderen horen thuis. Als mijn dochter niet fit is hou ik haar ook thuis.
Bij mijn kinderen was en is ziek zijn ook altijd heel snel voorbij. Ben ook diverse keren gebeld om een ziek kind op te halen van kdv of school en dan was er een paar uur later al niets meer aan de hand. Of ik hou ze 's ochtends al thuis van school met koorts en overgeven en na de middag kunnen ze dan gewoon alsnog gaan, omdat ze alweer helemaal opgeknapt zijn. Maar ja, op dat moment zijn ze ziek en is het voor een kind ook niet fijn om niet lekker thuis te kunnen zijn. En een kdv en school hebben ook een bepaald beleid dat ze uitvoeren.
En kan enorm snel gaan. In de nacht 42 graden koors, gelijk naar de hap begin van de ochtend en niks meer aan de hand.
Nou ik ken genoeg baby's die regelmatig (een deel) van hun melk eruit gooien. En die hebben niet allemaal reflux.