Oppas

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Fluss1984, 9 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Hallo dames; graag even jullie advies.
    Ons dochtertje wordt nu 16 maanden en tot nutoe hebben we de luxe gehad dat we de (weinige) keren dat we een oppas nodig hadden beroep konden doen op de oma's en de opa's. Omdat zij ook niet altijd beschikbaar zijn willen we nu gaan kijken naar een betaalde oppas. Maar waar moet je op letten? Hoe oud moet een oppas ten minste zijn om een beetje verantwoord voor een dreumes te kunnen zorgen?
    En hoeveel betaal je een oppas per uur?
    Ik had mij net ingeschreven op oudermatch, nou daarop zie ik meiden van 15 jaar die 8-10 euro per uur vragen. Dat vind ik nogal wat?! Ons dochtertje gaat rond 19u naar bed, en het zal voornamelijk gaan om avondoppas als wij een etentje oid hebben. Dan vind ik 8-10€ per uur wel heel vet betaald om op de bank tv te kijken... Als ze op die leeftijd rekken vullen in de supermarkt verdienen ze veel minder. Toen ik 16 was verdiende ik 100 belgische frank (2.5€) om na school op 6(!) kinderen te passen, is al een tijdje geleden maar toch :p

Hoeveel betalen jullie de oppas per uur? En kan je onderscheid maken in uren dat de kinderen wakker zijn en slapen (bv tarief voor 19u en tarief na 19u)?

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik ben geregistreerd gastouder en ik heb een uurtarief van 5,15 per kind per uur.
    Nu heb ik wel meerdere kindjes en het is overdag, maar 8euro voor een 15 jarige die alleen maar "aanwezig hoeft te zijn vind ik teveel.

3. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Bij ons passen nichtjes op. De 18 jarige en 16 jarige krijgen 5 euro per uur, ongeacht het tijdstip (ze passen ook regelmatig overdag op, dus dan zijn alle kinderen wakker, maar 's avonds als ze allemaal slapen krijgen ze ook 5 euro per uur).
    De derde is 13, en past soms overdag 2 uurtjes op en 's avonds ook wel eens, maar nooit tot laat. Die vind ik daar nog te jong voor. Haar moeder staat wel standby en woont in de buurt. Zij krijgt 2,50 per uur.

4. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    Ehm ik vind zelf dat je persoonlijk geen onderscheid hoeft te maken met wakker/ niet wakker. Ze moeten er toch zijn & sommige meiden zullen het juist minder leuk vinden als de kinderen naar bed moeten. Wel vind ik het bedrag inderdaad veelste hoog wat ze vragen. Ik kreeg op die leeftijd volgens mij 2,50 om savonds op te passen op buurtkindjes ofzo.

Ik heb vorig jaar 2-3 dagen in de week van 8 tot 17:30 opgepast op 2 kindjes en daar vroeg ik zelfs 6 euro... en dan ben ik volwassen, met eigen vervoer en ik ging 4x per dag naar school met de oudste etc dus ik vind 8-10 euro echt veel en veelste veel. Ik zou tussen de 3,- en 5,- normaal vinden voor jongere meiden die savonds een paar uurtjes komen oppassen. Je zou altijd nog ouderwets een kaartje in de supermarkt kunnen hangen misschien dat er dan moeders zijn van tieners die dat zien.

5. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.409
    764
    113
    Wij betalen onze oppas 15 euro voor het oppassen
    Ze brengt de kids naar bed neemt dr vriend mee
    Chips cola alles staat klaar wij zijn dab max 01 thuis

6. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Wij betalen 5/uur als ze slaapt, en 7,50 per uur als ze wakker is. De oppas is 23 (studente) en dit is haar eigen tarief.

Dus 8-10 euro per uur voor een tiener vind ik echt wel te veel!

7. Phloxx

Phloxx Niet meer actief

Ik had laatst een kennismakingsgesprek met een oppas en zij vroeg 10 euro per uur. Echt belachelijk! Dus die heb ik afgewezen. Bij navraag in onze vriendengroep bleek 5 euro ook wel het maximale wat gegeven wordt per uur. Dat vind ik ook een prima tarief.

8. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Wij betalen de oppas 11 euro per uur. Ook als de kinderen slapen. De verantwoordelijkheid wordt niet minder namelijk. Ze is trouwens 24.

9. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik maak niet echt onderscheid in wakker of niet. Ik zorg meestal dat de jongste op bed ligt en de oudste zover klaar is dat hij zo zijn bed in kan.
    Een uurtarief heb ik eigenlijk ook niet echt. Ik ga een beetje uit van 2,50 per uur, maar rond dat wel af naar boven.
    Zelf paste ik veel op als tiener en dan was alles wat ik verdiende mooi meegenomen, zeker omdat je het grootste deel van de tijd toch wel TV keek of studeerde. Dat had ik ook zitten doen als ik thuis was gebleven.
    Ik vind 8-10 euro per uur echt een belachelijk hoge prijs. Is er iets met haar of met een van de jongens kan ze ons appen of bellen en komen we linea recta naar huis. We gaan ook nooit verder weg dan max. een half uur rijden, anders gaan we niet samen weg.

10. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Bedankt voor jullie reacties dames! Blij te lezen dat 8-10euro inderdaad geen realistische prijs is, anders worden het wel hele dure uitjes ;)

11. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Wij betalen 5 euro per uur, kwam ze zelf mee. Ook via oudermatch en 19 jaar oud, studente pabo. Superleuke meid!!!

12. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Wij betalen €5,- per uur. Overdag en 's avonds.
    Ze vroegen zelf €2,50 en €3,- maar dat vind ik wel weer aan de lage kant.

13. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ligt aan de leeftijd. Wij hebben een oppas van 20+ en we betalen haar 8-10 euro per uur. Het verschilt, omdat we vaak afronden naar boven.

Voor een meisje van 15-16 jaar vind ik 5 euro per uur een net bedrag, zeker als het om de avonden gaat.

Deel Deze Pagina