Oudere kinderen 4 dagen per week werken

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door MaJaKaKe, 10 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaJaKaKe

    MaJaKaKe Lid

    24 nov 2023
    28
    11
    3
    Vrouw
    Hoi,

    In twijfel... sinds mei werk in een totaal ander werkveld dan waar ik vandaan kom; een carrièreswitch. Hierdoor volg ik een opleiding, namelijk PDL.

    Voordat ik met deze baan begon was ik al begonnen met een volledige mbo4 opleiding in de richting van mijn huidige werkveld (niet zo uitgebreid als PDL, PDL dat ik die behaal was een must van mijn werkgever). De volledige opleiding is on hold gezet, twee opleidingen binnen mijn gezinssituatie is onmogelijk te realiseren.

    Momenteel werk ik 24 uur per week en dit is qua werkzaamheden te kort. Leidinggevende en collega vroegen tussen neus en lippen door of ik meer kan werken. Dat wil ik wel, loop zelf ook onder en vind het eigenlijk te weinig.

    Is 32 uur te doen, naast opleiding (thuisstudie)? Iemand ervaring? Stage mag ik op werk lopen. Gezinssituatie man, 3 kinderen (13, 11 en 7)
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.511
    500
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Met een strakke planning en eventueel tijd voor studie-opdrachten onder werktijd (beperkt uiteraard) is het wel te doen. Wel is het een voorwaarde dat je man en kinderen een tandje bijzetten bij de huishoudelijke taken.
    Ik werk 32 en volg een HBO-opleiding, mijn kinderen zijn 12 en 14. Partner is volledig thuis, maar ondanks dat valt er voor mij ook best nog wel het eea te doen in de huishouding.
    Maar met een strakke planning en bijspringen van je partner en kinderen moet het te doen zijn.
     
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.873
    10.799
    113
    Hoeveel uur werkt je man? Wellicht kan hij een halve dag minder gaan werken? De oudste 2 zijn wel al behoorlijk zelfstandig denk ik, maar ik kan mij voorstellen dat die van 7 nog wel overal gehaald en gebracht moet worden. Zijn je kinderen zelfstandig?
     
  4. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.402
    23.013
    113
    Vrouw
    Ik werk 32 uur, volg een post HBO opleiding (tot mei 2024) en ben door de week alleen met de kinderen. Vergt een strakke planning, maar ik vind het wel te doen. Ik kan veel opdrachten tijdens m'n werk maken, maar ben daarnaast nog zeker een avond of een dagdeel in het weekend bezig. En verder accepteren dat naast werk en voor de kinderen zorgen en door de week weinig met het huishouden gebeurt. Het hoognodige, de rest doe ik in het weekend.
     
    Sansaatje vindt dit leuk.
  5. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.357
    891
    113
    Vrouw
    Ja hoor dat kan prima, hier ook jaren gedaan. Zoals anderen al zeggen vraagt het wat van het hele gezin. Hier hielp huishoudelijke hulp, je vooral niet verplicht voelen overal op school aan mee te moeten doen/helpen, kids doen sowieso klusjes als tafel dekken/opruimen etc en elke zondag met partner agenda trekken om ook grotere huishoudelijke dingen te bespreken (wie kookt wanneer, wie doet de was, boodschappen etc). Tis wel druk, belangrijk om studie tijd ook als ‘me time’ te zien hielp mij wel. En ik koop altijd wat extra verlof bij zodat ik af en toe dag voor mezelf heb
     
  6. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.057
    3.128
    113
    Hmm ik werk ook 4 dagen en mijn kinderen zijn deels jonger. Maaaar, ik hoef niet naast mijn werk nog te leren.
     

Deel Deze Pagina