hoi allemaal, ik heb laatst ergens gehoord dat mensen hun oudere twee kids (4 en 6 jaar) bij de bevalling aanwezig hebben laten zijn. zijn er hier misschien moeders die dat ook hebben gedaan en waarom wel of waarom juist niet. mijn oudste is nu 4 maar volgens mij heeft ze er helemaal niets aan om zoiets mee te maken. groetjes.
he bah, zo'n bloederige bedoeling? ik zou er trauma's van krijgen als ik een klein kind zou zijn! nee, laat dan later maar wat foto's zien, of een stukje film...
hoi, de oudste van mij zijn 12 en 8 en moet er niet aan denken ze erbij te hebben! Moeten ze aanzien hoeveel pijn mama heeft en hoeveel bloed erbij komt kijken eventueel? Lijkt me erg frusti voor een kind maar goed, moet een ieder zelf wteen natuurlijk.. Overigens vind ik mijn partner bij de bevalling al voldoende, hoe meer mensen om je heen hoe meer je afgeleid word. Ik weet nog bij mn vorige bevalling maakte de vk een omerking ergens over en ik hoorde dat, hup weg concentratie en had gelijk meer pijn, grr... vk ging toen ook heel snel de kamer uit, ze had dus in de gaten dat ze stil moest zijn.
Het lijkt me nogal beangstigend voor een kind. En wat hebben ze eraan? Voor de rest lijkt het me voor jezelf niet echt prettig. Je hebt genoeg aan jezelf op zo'n moment.
Nee ik wilde het ook niet. Nou moest ik toch in het ziekenhuis bevallen dus dat vind ik dan toch al anders maar zou er dan ook niet voor gekozen hebben. Bij m'n 1e was het al een bloederig tafereel dus dat lijkt me ook niks voor een klein kind. Silly
ik denk dat het een beetje eng is voor die kinderen om zoiets te zien. ik zelf denk dat je zo rond een jaar of 12 wel er bij kunt laten zijn omdat je ze dan dingen uit kan leggen maar zo jong nee ik denk dat ze dan nachtmerries krijgen omdat ze het allemaal niet snappen en ze zien hun moeder pijn hebben.
Wat moeten kinderen bij een bevalling? Lijkt mij echt niks. Wat hebben kinderen eraan om hun moeder pijn te zien lijden.
mijn oudste 2 zijn 10 en 13, en ik wil ze er niet bij hebben. simpele reden omdat ik dat zelf niet wil. ook zou ik bang zijn dat er mischien iets niet helemaal goed gaat, of dat er een lichte paniek uitbreekt, en dat de kinderen er toch een beetje "verloren" bij zullen zitten. nee ze mochten er direct na de bevalling bij. en dat was een bijzonder speciaal moment.
vind het best wel maf hoor, je kind laten zien hoeveel bloed mama verliest en hoeveel pijn ze heeft..en hoe ze opgerekt word van onder...
jamaar lentefee ik denk dat je ze niet frontaal er voor laat zitten als ze netjes bij het hoofdeinde zitten dan zien ze niet zo veel hoor. en papa kan er ook nog tussen gaan zitten dan. dus wat betrefd bloed e.d. denk ik dat het wel meevalt. ik denk dat het vooral moeilijk is om te zien hoeveel pijn mama heeft.
nou noura, die van mij zouden rond gaan lopen, blijven echt niet aan het hoofdeinde wachten. en als papa nou steeds op de kleine moet letten dat ie niet gaat rond lopen, wie steunt de vrouw dan..
Ik was wel bij de geboorte van mijn zusje. Twee jaar was ik en ik liep gewoon lekker in de kamer en speelde ook wat. Helemaal geen trauma's aan over gehouden hoor, Maar ik denk dat het ook aan de leeftijd ligt.
ik zou dat niet willen, mijn dochter is 9 en ik denk dat ik veelte veel er mee bezig zou zijn wat er door haar heen zou gaan, zou me teveel afleiden en ik denk dat het gewoon niks voor kinderen is...
ook ik heb bij de bevalling van de 2e ervoor gekozen om mijn oudste er niet bij te hebben, leek me niks voor een kind. Vlak na de geboorte mocht hij er als 1e bij....errug mooi moment! Bij deze bevalling mogen de kids er ook weer niet bij.
Ik zou het liever niet willen hebben, laat ze liever bij opa&oma of andere oppas. Maar het ligt ook een beetje aan de leeftijd. Wat mij betreft heel jong (dat ze het nog niet snappen) of veel ouder ( zodat ze het niet meer zo angstig vinden). Daartussen lijkt het me erg moeilijk...
leuk onderwerp... ik was hier al over aan het nadenken geweest... Wel goed op tijd dus . Maar wat denken jullie over jonge kinderen? Zo van maximum twee jaar?
Ik heb een dochtertje van 3 en die wil ik absoluut niet bij de bevalling hebben ! Ik had laatst valse weeen, had best wel pijn, raakte een beetje in paniek en moest toen huilen. Mijn dochtertje was toen ook meteen overstuur.... Ze vindt het niet leuk als mamma pijn of verdriet heeft, dat raakt haar heel erg, dus lijkt me echt geen goed idee als ze mij ziet bevallen !
je moet doen wat jij het beste vind. wel moet je van te voren bedenken: wat doe je als ze zeurderig of hangerig word, wie vangt haar op? En als je afgeleid raakt door haar (de weeen kunnen ook wegzakken als je afgeleid word), wie neemt haar dan mee? Als je plots met spoed naar het ziekenhuis moet, is er dan een oppas? Niet handig is het als je man alles moet doen want geloof me, je het zn steun hard nodig. Maar verder als je over alles hebt negedacht en je bent van mening dat je kind niet schrikt van een ineens gillende mama... kan het best. zelf zou ik het nooit doen maar ja ik ben liever alleen intiem met mn partner, vind een bevalling niet echt iets waar een kind bij hoort te zijn, of was ze ook bij de verwekking ervan erbij hihi..