Inbakeren warmte

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ukkie1, 23 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Dag allemaal,

Inmiddels bakeren we onze zoon van 13 weken in omdat hij anders echt niet slaapt. Op deze manier kost t nog een hoop moeite maar maakt hij wel slaapjes van 2 uur ongeveer.

Maar nu is t zo warm... En Weet ik niet wat te doen. Ik Baker hem nu in en als hij diep slaapt maak ik het bij z'n beentjes open zodat dat wat luchtiger is. Verder natuurlijk alleen een romper aan, helemaal niets vind ik niet prettig zitten in de doek.

Maar het blijft warm. Maar het alternatief is de hele dag wakker en huilen of de draagdoek. Dat is allebei ook vreselijk warm en vervelend natuurlijk...

Iemand nog tips? Wat zouden jullie doen?

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Romper uit en bakeren met alleen luier aan, met een hydrofiele baker doek.
    Dat zou ik doen.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  3. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik lees even mee. Hier een meisje van 18 weken met hetzelfde probleem, het komt op haar kamertje niet meer onder de 27 graden nu:(

Ukkie1 vindt dit leuk.
  4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Als je kindje er goed tegen kan zou ik niet weten waarom je niet zou kunnen inbakeren.
    Hou hem gewoon goed in de gaten, ga een extra keertje bij hem kijken en voel even in zijn nekje.
    Voelt hij gewoon goed aan dan zou ik hem lekker inbakeren.
    Pas als jevoelt dat het echt te warm voor hem is zou ik naar een andere oplossing kijken.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik weet niet welke inbakerdoek je gebruikt, maar hier bij de oudste een poosje ingebakerd met de pacco.
    En ondanks dat het afgeraden wordt, heb ik hem toen af en toe alleen in het binnenste gedeelte ingebakerd en dan strak een lakentje er overheen.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  6. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Lastig he.
    Ik baker in met de puckababy speciale uitvoering voor de zomer.
    In zijn luier.
    Maar slapen ho maar.
    Ik heb hem veel gedragen en maar veel vermaakt. Badje gedaan.
    Suc6 de komende dagen wordt het nog erger

7. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
    Ik ben bezig met het inbakeren af te bouwen maar hier ligt hij al weken in alleen een luier en puckababy. Dat is voldoende en hij heeft het niet te warm. (of te koud) Zou sowieso de romper uitdoen en eventueel lakentje weg laten (Als je dat al gebruikt)

En nog een tip, als het echt heet is zoals afgelopen nacht zet ik een ventilator op zijn kamer. Honeywell heeft een hele fijne goede en stille ventilator (vloerventilator, moet je even googlen, hij is zwart) Dat helpt ook om hem beter te laten slapen!

8. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ik heb dit nu ook gedaan, alleen een luier aan en een laken strak over hem heen en dan dus t binnengedeelte van de pacco.
    We hebben een mobiele airco, oud ding maar t koelt wel. Dus die zetten we vooraf aan, dan valt hij in ieder geval niet oververhit in slaap. TNT gaat t goed :)

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Fijn! :thumup:

10. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Ik begrijp dat je graag wil dat je kindje lekker slaapt, maar inbakeren met warm weer kan warmtestuwing tot gevolg hebben. Hoe warm is het op het kamertje?

Ukkie1 vindt dit leuk.
  11. Nemo1

Nemo1 Bekend lid

27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Ik doe het sinds 2 dagen niet meer! Tot 2 keer toe haal ik hem zwetend uit de pacco! En hij slaapt nu zonder en gaat erg goed gelukkig:)

Ukkie1 vindt dit leuk.
  12. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Nou, we survived it. Uiteindelijk de mobiele airco op z'n kamer en in allen z'n luier en t binnengedeelte van de pacco t gered. T was dit of niet slapen... En door oververmoeidheid de hele tijd huilen. Zonder ook geprobeerd, geweren succes. Nu maar hopen dat de hitte wegblijft!

Deel Deze Pagina