Dag dames, Moet het even kwijt ben nu 9.2 dagen zwanger en lijk wel een olifant, het is m'n 2e zwangerschap, en de meeste mensen om me heen schrikke behoorlijk dat ik zo ontzettend groei,, voordat ik wist dat ik zwanger was was m'n gewicht 72,5 kilo, ik ben 1,69 dus wel een heel normaal gewicht draag van kleding maat 38/40, maar nu pas nergens meer in, veel twijfelen of het geen 2ling is, Heb al een echo gehad en was 1 prachtig kloppend hartje te zien, ze kon de rest van m'n baarmoeder niet goed zien aangezien die gekanteld is, meer mensen die al een behoorlijke buik hadden bij 9 weken ? Of wat achteraf toch een tweeling was ??
Zelf geen ervaring mee maar wel een vrouw die bij mij op zwangerschaps gym zat. Die had echt al heel snel een enorme buik. Met 20 weken vroeg men al van hoe lang nog?? Heel irritant maar gelukkig kon ze er om lachen, ze was ook verder zeker niet dik. Wellicht wat mollig maar niet molliger dan ik toen was. Soms is dat blijkbaar gewoon zo, en eventueel kunnen het ook je darmen zijn, dat is bij mij wel het geval. Als ik er een zwangerschaps broek over heen zou aan trekken en een strak truitje zou ik al door kunnen gaan voor 12 weken zwanger Maar gewoon naakt zie je wel dat het een zacht bolletje, ofwel darmen is.
Hier zwanger van een tweeling en 3e zwangerschap dus buik ging wel wat sneller. Maar niet extreem. Droeg met 10 weken m'n spijkerbroek met haarelastiekje Maar een tweeling hadden we niet aan zien komen. Vanaf 15 weken gaat het nu harder
Denk ook dat het gewoon je darmen zijn. Ik had met 8 weken ook al een flink bolletje. En vanaf het moment dat het hcg af begon te nemen (en mn darmen dus ook weer normaal werden) groeide mn buik niks: de groei van mn baarmoeder was ongeveer gelijk aan de "krimp" van mn darmen. En pas vanaf 18 weken begon het weer te groeien. Dus snel een bol buikje zegt niet zo veel.
Volkomen normaal. Als je hierop zoekt, ga je merken dat hier al veel topics over zijn. Je lichaam weet wat te doen en daardoor zet je lichaam veel sneller uit.
Ik moest bij 4 weken zwangerschap al een zwangerschapsbroek dragen. Nu 12 weken en ik pas in niets van mijn gewone kleren meer! Ik verschiet er zelf van hoe snel mijn buik deze keer gegroeid is. Ik lijk net 20 of meer weken zwanger!
Ja snap dat het niet het kindje is hoor die zal rond dit termijn hooguit 3cm zijn, maar jeetje voel me echt een olifant, hahah ala dat maar goed komt, maar lees hoer dus dat het vrij normaal is
Och nou zo voelde ik me ook. Was heel slank, 60kg/177cm, maar jeetje wat was ik meteen opgeblazen. Nu met bijna 18 weken is het niet veel erger dan 10 weken geleden dus ergens is het toch weer bijgetrokken.