Drukke baby en nooit langer dan 1 uur slapen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LdV, 5 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LdV

LdV Lid

31 mei 2016
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soms is het om gek van te worden. Al het getrappel in de buik is gezellig en vertrouwd. Maar er zijn dagen tussen waarbij het echt uren duurt. Mijn buik gaat dan alle kanten op, met af en toe een harde beuk bij de schaamstreek of tegen mijn blaas. Stil zitten helpt niet, maar ook juist actief bewegen helpt ook niet. Het is bijzonder dat leventje in je buik, maar het kan ook echt vervelend voelen als het niet stopt.

Ik slaap al maanden heel slecht, sinds de laatste weken hooguit 30min a 1 uur aaneengesloten. Lig vaak lang wakker vanwege van alles (wc, honger, bekkenpijn, voorweeen, rusteloze benen ) Dus dat is al vermoeiend. Juist savonds na het eten wil ik juist rustig op de bank zitten omdat de moeheid toe slaat en dat is telkens het moment waarop de kickmarathon begint. Ik had gelezen dat het getrap af neemt na 30 weken door ruimtegebrek. Nou ik merk er niets van, het wordt alleen maar krachtiger (en pijnlijker). Soms triggert het getrap een voorwee die lang aanhoudt.

Iemand nog tips? (Behalve volhouden, genieten van het leventje en uitzitten hehe)

2. Liekj

Liekj Niet meer actief

Wat vervelend!
    Behalve dat ik het wel herken heb ik helaas geen tips voor je.. ik wil je wel heel veel succes wensen de laatste weekjes!

3. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Misschien heb je er iets aan om met je baby mee te doen. Slapen als je baby rustig is. Dus niet pas Savonds na een lange dag maar desnoods kort na het opstaan weer terug naar bed als je merkt dat het kan. Slaap gebrek kan vervelende dingen met je doen! Zeker in combinatie met al die hormonen!

4. netmah

netmah Actief lid

12 nov 2015
    100
    6
    18
    Bah vervelend. Ik heb voor mijn rusteloze benen en spataderen steunkousen gekregen (woon in Duitsland) en dat helpt enorm. Ik hield niet echt vocht vast, maar blijkbaar genoeg om hele vermoeide en rusteloze benen te hebben. En maar rustig aan doen voor zover dat kan.

5. LdV

LdV Lid

31 mei 2016
    62
    0
    0
    NULL
    NULL

Goed idee! Die heb ik nog liggen dus die ga ik proberen :)

Het meest vervelende van de nachten is wakker worden van de pijn. Ik word wakker, voel de pijn als een band om mijn heupen en billen en moet me kreunend van de pijn meteen omdraaien. De pijn gaat zodra ik wakker ben naadloos over in een harde buik, soms nog gevolgd door een wee. Dan weet ik dat het weer 1 a 2 uur duurt voordat ik slaap. Fysio helpt wel iets maar niet zoveel als ik had gehoopt. Ik heb nog de hoop dat het gewoon een fase is, een groeifase ofzo. Ik verlang ernaar om weer langer dan een uur te kunnen slapen :)

6. LdV

LdV Lid

31 mei 2016
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik.probeer nu ook wel eens een uurtje smiddags te pakken als zij ook rustig is. Dat kan het ritme nog meer verstoren, maar zal toch moeten slapen, dan maar overdag

7. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Wat vervelend zo een hele beweeglijke baby. Mijn moeder heeft me wel eens verteld dat ik haar gekneusde ribben heb bezorgd hihi

8. Babystew

Babystew Niet meer actief

Balen.. snap goed dat het pijnlijk kan zijn. Maar als de baby nu opeens heel rustig zou worden zou je je denk ik zorgen maken. Misschien iets van een slaappil vragen aan het ziekenhuis? Lees hier wel eens dat ze vrouwen soms een nachtje opnemen zodat ze met slaapmedicatie eens kunnen slapen. Het is natuurlijk wel fijn als je enigszins uitgerust aan de bevalling kunt beginnen straks. Sterkte!

9. panter1984

panter1984 Actief lid

6 nov 2012
    175
    2
    16
    Ik heb ook een hele drukke baby in de buik. (Jogging baby zoals de verloskundige het noemt). Ik heb ook extreem veel harde buiken/weeen etc door het getrap en gedraai. Je kan er zelf helaas niet zoveel aan doen, het getrappel/gedraai is bij mij ook niet veel minder geworden (nu 40 week).

Ik heb wel 1 dag in het ziekenhuis geslapen om bij te komen. Je krijgt dan pijnstilling d.m.v. een prik. Ik was ook helemaal op omdat ik toen 36 uur niet had geslapen en na deze dag kon ik er weer tegenaan.

Enige wat je kan doen is rusten als de baby ook rustig is of overleggen met verloskundige voor eventueel slaappilletjes.

Voor de rusteloze benen hielp bij mij zwangerschapsvitamine pillen.

Deel Deze Pagina