Sporten en borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kiki, 30 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ruim 3 weken geleden kreeg ik een mailtje van de sportschool dat mijn abonnement per 1 okt. weer actief zou worden (ik had het een paar maanden laten opschorten ivm zwangerschap/bevalling)
    In eerste instantie zag ik er tegenop, maar goed, Kiki kan wel weer wat aan de conditie gaan doen. Dus gister heb ik de sportschoenen er weer bijgepakt en ben met goede moed heengegaan. Eerst maar eens rustig beginnen... Na een halfuurtje was ik al drijfnat van de crosstrainer af en nog een paar sessies buikspieren doen (aaaaaaah, die heb ik dus al bijna een jaar niet meer getraind, pijn!)
    Tijdens de training heb ik ervoor gezorgd dat ik veel water heb gedronken, maar ik merkte dat Thom eigenlijk de hele middag van slag was. Normaal drinkt hij om de 2-2,5 uur overdag, maar nu kon ik er met moeite meer dan 1,5 uur tussen laten. Ben ik dan toch te fanatiek geweest? Ik zou het namelijk erg vinden als Thom tekort aan voeding binnenkrijgt omdat mama zonodig voorzichtig haar conditie moet opbouwen (en nog 20 kg aan spekkies kwijt moet :oops: )

Wie o wie kan me goed adviseren met betrekking tot sporten en (borst)voeding? Ik ben niet aan het lijnen ofzo, want ik vind eten gewoon te lekker om te laten staan, maar dmv sporten weer goed in mijn vel komen is toch prima?

Groetjes van Kiki

2. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik zelf heb vier maanden na de bevalling het joggen weer opgenomen en vond dat dat helemaal niet samenging met borstvoeding. Vreemd misschien, maar mijn productie daalde ongelooflijk, heb het een tijdje blijven aanhouden, maar het beterde niet. Dus joggen weer stilgelegd...

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je krijgt niet minder voeding/voedingsstoffen door sporten. Wel kan je melk na het sporten wat anders smaken. Dit omdat er meer zout in de melk zit en melkzuur. Ik wil het wel precies voor je opzoeken maar dat word vanavond of morgen (boeken heb ik nu niet liggen)
    Mischien dronk je zoontje wat minder omdat het wat zouter was en had hij daarom sneller weer dorst.

Wel belangrijk: mischien/waarschijnlijk heb je nu een andere bhmaat zorg dus wel voor een goed passende bh !

4. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Ok, nog even aankijken dus voor mij. Ben ook pas 1 keer geweest nu.
    Maar joggen, pfff, dat zou ik niet durven ivm schuddende boobs (auw auw), ik heb ook niet een (sport)BH die me past, dus ik doe de minst shakende sport dan maar.

@nemo: ja die andere maat weet ik... als ik in de winkel om een cupje G/H vraag, dan rollen de ogen van de verkoopter bijna in de openstaande mond :)
    Maar als je links voor me hebt, graag!

Groetjes van Kiki

5. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Ik gebruik wel een sportbh nu met sporten en zorg van te voren dat mijn borsten leeg zijn. Naast dat de samenstelling verandert als je sport, kan ook de hoeveelheid veranderen. Als je niet genoeg rust krijgt of ineens weer actiever wordt, dan loopt je voeding terug, omdat je lijf dan vindt dat het zelf die energie nodig heeft. Het is daarom verstandig om het sporten heel langzaam aan op te bouwen, je zult dan merken dat je voeding ook niet zo snel terugloopt.

Succes ermee!

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Qoute uit: Begeleiding bij Borstvoeding.

7. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Is het niet logisch dat zoiets per persoon kan anders zijn? Ik merk dat melkproductie zo iets persoonlijks is dat er volgens mij niet kan gezegd worden 'dit is zo of zo'. Ik heb effectief gemerkt tijdens de weken dat ik jogde dat ik minder melk aanmaakte, maar dat heeft dan toch ook te maken met een bepaalde stress? Net zoals ik minder melk had net na het overlijden van onze hond.

8. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Ik heb eigenlijk nog nooit gemerkt dat ik minder melk aan zou maken. Maar misschien mis ik ook de signalen wel die daar bij kunnen horen. Als ik naar Thommetje kijk, zie ik ook dat hij niks tekort komt en daar zorgt meneertje zelf ook goed voor, veel en vaak drinken.

Vandaag ben ik weer aan het sporten geweest en nu ligt Thom al bijna 2 uren te slapen, ik kan er dus niet echt een patroon in ontdekken. Zou het dan toch een regeldag geweest zijn?

Groetjes van Kiki

Deel Deze Pagina