Dat je er alleen al over denkt... Een kind van die leeftijd kan absoluut niet overzien wat een bevalling precies is. Zelfs jij kunt dat niet geheel aangezien iedere bevalling weer anders is. En er tal van zaken kunnen gebeuren. Daarnaast begrijp ik niet dat je zoveel mensen erbij wilt hebben (ik neem aan dat je ook een partner hebt en daarnaast nog verloskundige en kraamzorg). En dan is je zus ook nog in de buurt voor het geval het niet goed gaat. Tijdens een bevalling zou je alle aandacht op jezelf en de bevalling moeten richten. Dat is lastig als je andere kinderen er ook nog bij zijn en jij (automatisch als moeder) je met hen bezig gaat houden. Een operatie op tv is absoluut niet te vergelijken met de aanwezigheid tijdens een live bevalling! Daarnaast lijkt het mij ook behoorlijk intiem en persoonlijk. En kan er gewoon teveel verkeerd gaan waar een kind niet mee om kan gaan. En dus ook voor blijvende schade kan zorgen (denk aan een baby waarbij medisch ingrijpen noodzakelijk is, of problemen met jou). Een kind kan daar gewoon niets mee maar zit er wel bovenop.
Bij laten onder begeleiding? Dus 1 persoon die de kinderen in de gaten houdt en waar ze naar toe kunnen als het teveel wordt? Met duidelijke afspraken voor als het mis gaat zou ik het wel aandurven. Als er iemand in huis is die ze op kan vangen mocht het mis gaan. Met verloskundige afspreken dat ze de kinderen weg laat gaan als ze ziet dat er complicaties optreden? En kinderen op het hart drukken dat ze ook zelf weg moeten lopen als ze het te eng of spannend vinden?? De kinderen geven zelf aan het graag te willen. Ik ben van mening dat ze door op hun gevoel te laten vertrouwen ze veel leren. Als volwassenen maak je ook weleens een keuze waarvan je later zegt: O niet zo handig... Verder kun je bij complicaties of iets kinderen weg houden maar voelen dat er iets is en niets weten is ook erg!! Kinderen kunnen een rijke fantasie hebben en nóg ergere dingen in hun hoofd halen.. Ik zou het wel aandurven..
Heb je gecheckt of het bij een ziekenhuisbevalling ook wel is toegestaan? In ons ziekenhuis mag je maar 2 mensen naast je hebben tijdens de bevalling. Ik neem aan dat de vader er ook nog bij wil zijn. Verder vind ik het wel heel mooi dat je je dochters er ook bij wilt laten zijn. Natuurlijk is er altijd de kans dat het deze keer helemaal anders gaat, maar je kunt ze altijd even de gang opsturen toch? Ik vind het wel mooi dat je er vanuit durft te gaan dat alles wel meevalt en alles wel in orde komt. Mijn man was er bij toen zijn broertje werd geboren, hij heeft er geen trauma aan over gehouden, hij is dol op babies.
Goeie morgen, ben inmiddels bevallen van een prachtige dochter. De meiden waren erbij en hebben het als iets heel moois ervaren ondanks de pijn die ik had. Geen complicaties was echt super. Zou zelf spijt hebben gehad als ik ze dat mooie moment niet had gegunt. Iedereen heeft ze mening en dat is goed en ieder kind is anders.bedankt allemaal..
Wat fijn dat je het nog even laat weten!!! Gefeliciteerd en wat heerlijk dat het zo goed gelopen is...
Ondanks dat ik super fijn op mijn bevalling terug kijk zou ik nooit willen dat mijn kinderen bij mijn bevalling zijn, stel dat er iets mis gaat en er paniek uitbreekt. Maar je moet doen waar je je zelf goed bij voelt Zie net dat je al bevallen bent, proficiat