Ik zag net bij keuringsdienst van waarde dat ze bij 10 slagers lamsvlees gekocht habben en dat laten testen. Wat bleek, bij 4 van die 10 was het kalkoen!! Kalkoen is toch hetzelfde ongeveer als kip en moet doorbakken worden ivm salmonella? En lam wil je het liefst rosé, dan zou er dus potentieel ook nog echt gevaar kleven aan het eten van dat kalkoenvlees. Ik ben hier echt van geschrokken! Wat schandalig dat ze mensen zo misleiden, wat als je er iets aan over houdt?
Dit vraag ik me dus ook af 😕 dat proef je toch? Buiten dat om vind ik het schandalig dat er zo mee om wordt gefaan
Heb je het dan over gehakt of worstjes of zo? Je moet wel erg naïef/smaakblind zijn wil je een stuk kalkoen aanzien voor een lap lamsvlees of een lamsbout. De smaak lijkt in verste verte niet op elkaar.
Ik vind het ook heel vaag! Mijn eerste reactie was ook dat het vlees helemaal niet op elkaar lijkt qua smaak... maar blijkbaar trappen mensen er toch in en was het nodig dat een andere slager opbiecht dat dit best vaak gebeurd...
Of wij denken alleen maar te weten hoe bepaalde vlees smaakt, maar eigenlijk worden wij onze hele leven al bedonderd.
Ik heb het 3 keer meegemaakt... De noord Afrikaanse slagers doen dat kunstje hier in mijn woonplaats altijd. Of je krijgt geitenvlees of kalkoen mee ipv lamsvlees. Bij thuiskomst rook het gewoon anders.
Dit is ook echt niks nieuws..dit gebeurd al jaren heel erg veel. Lamskebab is in de meeste gevallen ook geen 100% lamsvlees. Daar zit vask een mengelmoes van meerdere dieren in. En niet zo weinig ook.