Oudere mensen die voordringen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Lindawen79, 19 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Oei, zo irritant! Het lijkt altijd alsof ze niet zien dat er een rij is. Misschien denken ze dat we staan te wachten voor een polonaise:p
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  2. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ook wel eens gehad. Oudere dame bij de Blokker die zo rechtstreeks naar de kassa loopt. Ik zei er iets van, ze blijft staan en dan na een korte stilte zegt ‘ik had al in de rij gestaan en dat meisje (cassiere) hoort je denk ik niet.’
    o_O:rolleyes:

    Maar nee, jij stelt je niet aan. Ik vind je heel netjes gebleven zelfs. Rot van je miskraam! Hopelijk ben je snel zwanger en kan je dan om dit voorval lachen.

    En bij oudere mensen veranderd het karakter vaak inderdaad. Ik herken wat @GroeneBomen zegt, ook vanuit mijn werk.
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  3. QueenMuffin

    QueenMuffin Niet meer actief

    Jup heel irritant
    Wel knap dat je zo netjes bent gebleven.
    Hier probeerde laatst ook een dame voor te kruipen.
    Sprak haar erop aan en toen zei ze : ja maar ik heb haast.
    Heb haar verteld dat ze gewoon achteraan kon sluiten en als ze haast had dat ze dan meer eerder had moeten vertrekken naar de winkel.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  4. JisL

    JisL Niet meer actief

    #24 JisL, 20 jul 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jul 2019
    Mijn nekharen gaan overeind staan als ik sommige reacties lees.... niet van ts hoor; dat was wel erg bizar. Maar vraag me wel af of sommigen denken zelf niet bejaard te worden? Hoe verwacht je dan zelf behandeld te worden?
    Wat in de maatschappij compleet vergeten wordt, is dat deze ouderen wel alles hebben opgebouwd en het voor onze generatie makkelijker hebben gemaakt (ik hoor sommigen al geïrriteerd zuchten dat ik dit benoem;)). Daarbij kunnen we zoveel, juist van hen, leren, want ze hebben zoveel levenservaring. En ja, hun karakter verandert, maar daar kunnen ze niets aan doen. Daar kunnen we best rekening mee houden. Maar nee, ze worden weggestopt en neergezet als in de weg staand.

    Betekent dit dan dat ouderen mogen voordringen etc? Nee, maar dat heeft ook niks met leeftijd te maken, maar met fatsoen. Dat komt op alle leeftijden voor (incl alle bijbehorende redenen)

    Ik hou van ouderen:). En als er een bejaard iemand in de auto vóór mij rijdt (Ja heel irritant soms als ik laat ben), dan hoop ik dat ik mij op die leeftijd ook nog zo goed kan redden. (En dat er een beetje begrip is van de jongere generaties:rolleyes:)
     
    Evanesco, baby90, Whysteria en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.134
    4.345
    113
    Home
    Die had aan mij echt de verkeerde gehad hoor iedereen moet gewoon netjes op zijn beurt wachten jong of oud maakt mij allemaal niet uit......ik had haar persoonlijk weer achteraan de rij gezet

    Vooral bij supermarkten lopen ze vaak zo langzaam ( waar niks mis mee is) maar als er een kassa opengaat kunnen ze blijkbaar ineens vliegensvlug
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  6. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Gebeurd hier wekelijks wel. En het ligt aan mn bui of ik je voor laat gaan of er iets van zeg.

    Het ergste was 3 jaar terug ofzo, volop zwanger van mn zoon bij dr lidl. Iets van 10 artikelen in mn kar en ik ben al mn spulletjes op de band aan het leggen. Komt er een oudere man, loopt langs me heen en gaat zo voor me staan en duwt mn spulletjes achteruit om zijn spulletjes er neer te zetten met de mededeling "ja ik ga even voor want u heeft meer dan ik"

    Ik heb toen wel gezegd dat dat geen normaal gedrag is en hij als de wiederweerga achter mij kon staan. Ik heb zo zijn spulletjes achter mij neergelegd en hem weer ingehaald.
    Kreeg ik me toch een bende ellende over me heen.
    Hoe ik nog met mezelf kon leven en wat een verrot karakter ik wel niet had. Dat hij wel.bepaalde wanneer hij voor ging etc.
    Dikke mafkees.

    Tja. En dan zeggen ze de jeugd van tegenwoordig. Nou de senioren zijn net zo erg.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Er is hier toch ook niemand die zegt een hekel te hebben aan ouderen?
    Nee het gedrag van sommigen wordt bekritiseerd.
    Want feit is; voornamelijk oudereb halen zulke stunts uit onder de noemer "ik ben oud en heb meer levenservaring dus je moet respect hebben"

    Respect moet je verdienen.
    Ik heb fatsoen tegenover iedereen, ongeacht je leeftijd .
    Maar no way dat ik mij af laat bekken en laat benadelen door iemand die veel ouder is dan mij omdat ik ze zogenaamd dankbaar moet zijn.
    Zij hebben allicht Nederland jaren opgebouwd, wij bouwen nu verder zodat hun blijven leven, dat verdient ook respect.

    Het gaat puur om het gedrag. Niet om hun leeftijd.
     
    Kolibrie, Palmpje, cosdy en 20 anderen vinden dit leuk.
  8. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik houd ook van ouderen, zeker weten. Maar ouderen zijn ook net mensen. ;) Bijdehante mensen heb je in elke leeftijdscategorie.
    Het land opbouwen is alleen geen excuus om alles maar te mogen. ;)
     
    Kolibrie, QueenMuffin, Gewooniemand en 9 anderen vinden dit leuk.
  9. Vogeltje90

    Vogeltje90 Bekend lid

    10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Ik kwam laatst hoogzwanger aangewaggeld met 5 boodschapjes bij een al drukke kassa. Neemt zo'n kwieke eind?-zeventiger een spurtje en douwt haar volle! kar precies voor mij en legt snel haar eerste product op de band. Op dat moment ging er een tweede kassa open, "de eerstvolgende mag aansluiten!", wat ik dus was. Dus ik was al lang weg voordat zij aan de beurt was. Karma is a bitch :roflmao:
     
    Palmpje, Leeuwtje83, Gewooniemand en 15 anderen vinden dit leuk.
  10. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Hihi... ohhh dit is dus wel herkenbaar! Denk inderdaad dat het ook veel met mentaliteit en beleefdheid te maken heeft. @GroeneBomen super uitleg!
    Ik lag er nu in ieder geval al wel wat om. Verhaal voor later ;)
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  11. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ongeloof!!!
    Ik had dit dus laatst op schiphol. Kwamen twee vrouwtjes met rollator. Zet die mevrouw haar vriendin achterin de rij, maar gaat zelf een beetje schuin ernaast staan. Als ‘t mijn beurt is, gaat ze gewoon voor! Dus ik zeg: “sorry mevrouw, maar wij staan hier allemaal in de rij. U kunt ook gewoon aansluiten.”
    Durft ze ook nog te zeggen “oh, dat wist ik niet!”
    Dus ik zeg: “gelukkig uw vriendin wel, kunt u mooi naast haar gaan staan ipv helemaal achteraan”.
    Ja daaaaaag!!!! :|
    Die kassière moest trouwens keihard lachen.
     
  12. Miepiemoos

    Miepiemoos Bekend lid

    13 mei 2013
    970
    157
    43
    Zijn ze nou helemaal?! Ik laat echt niet het kaas van mijn broos eten in dit soort situaties. Ik ben beleefd en behandel mensen met respect als ik ook zo wordt behandeld. Waar ik vooral niet tegen kan is als ze me meisje gaan noemen. Hoe bedoel je meisje?! Ik ben net zo goed u en mevrouw
     
  13. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    O sommige :rolleyes: al moet ik zeggen dat ik op het werk ze van alle leeftijden tegenkom die dit doen. Ik zeg overigens dan zelf al tegen diegene sorry hoor maar er staan meer mensen te wachten...waar ik dan wel de haren van overeind krijg is diegene die dan ook nog zo arrogant zijn om te zeggen weet je wel wie je voor je hebt...uuhh al was u de koningin dan nog staat er een rij :thumup:
     
  14. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.872
    7.637
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier een keer in de bakker gehad. Drong ook voor. Zeg ik: volgens mij was ik eerst.
    Zij: jij hebt nog jonge benen.
    Ik: ja en die benen moeten nog veel langer mee dan die van jou dus achteraan aansluiten.
     
    Louise11110, Gewooniemand, baby90 en 15 anderen vinden dit leuk.
  15. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Van mij mag een oudere prima voor, ik snap ook wel.dat je op die leeftijd wellicht niet zo goed meer kunt staan. Maar vraag het even ipv voorrang nemen.
     
  16. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Het voordringen is niet goed maar ik vind jouw reactie eerlijk gezegd ook van weinig respect getuigen...
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  17. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ja en dat laatste profiteren sommige ouderen flink van is mijn ervaring..
     
  18. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.872
    7.637
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Je had er bij moeten zijn. Ze was echt totaal niet aardig of iets dergelijks hoor. Ik heb veel respect voor oude mensen, ik laat ze vaak zelf ook voor, ik help ze met spulletjes pakken in de supermarkt als ze er niet bij kunnen oid.

    Het was ontzettend druk en ze duwt me gewoon opzij en gaat voor me staan. En dan nog een snauw met: jij hebt jonge benen. Ze zei het ook niet aardig ofzo hoor.

    Dan moet ik netjes blijven? Nee sorry. Ik zei het ook nog vrij rustig en normaal itt haar.
     
  19. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Mij is altijd geleerd dat je respect moet verdienen, niet afdwingen.;)
     
  20. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Hier van de week ook gehad in de Lidl. Ik stond in de rij, spullen op de band. Komt er een dame van 75+ door de rij terug de winkel in geboord, zuchtend dat we niet aan de kant gingen. Eh dat kon je ook even vragen Truus? Vervolgens ben ik net aan de beurt, komt de naar de caissière en begint een relaas over haar koffie die ze net kocht welke in de aanbieding zou zijn volgens de folder, maar waar ze nu 2 euro teveel voor heeft betaald. Ik kijk de mevrouw aan, erna de caissière zo van eh hallo. Sluit even aan achter of ga naar de klantenservice balie? Geen respons. Caissière gaat op haar gemak de folder in, verkeerde folder dus caissière achter haar wijst haar daar nog op. Folder twee erbij waarop ik zeg, mevrouw ik vind dit niet heel netjes van u. Nou dan heb je pech want zoals je ziet word ik al geholpen nu. Oké... dus na vijf min is ze weg, waarop de caissière mij niet begroet en verder gaat met mijn spullen scannen. Daarop heb ik we even iets gezegd, zo van eerst negeer je je klant en laat je iemand tussendoor waar je prima tegen had kunnen zeggen dat ze even moest aansluiten en vervolgens negeer je me opnieuw omdat je weet dat je fout ziet. Eh ja ja ja mevrouw dit gebeurd niet vaak, het is een uitzondering. Uitzondering? Nee. Je klantgerichtheid mag nog een training hebben. Komop zeg. En dit klinkt nu heel zuur maar dit grapje duurde 10 minuten totaal. Dat is niet ‘even’ iets vragen aan de caissière.
     
    Paardenbloem, Gewooniemand en Zara75 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina