Oudere mensen die voordringen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Lindawen79, 19 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    #41 momwithcamera, 20 jul 2019
    Laatst bewerkt: 20 jul 2019
    Mij is geleerd dat een betere wereld bij jezelf begint ;)

    Overigens snap ik de irritatie hoor
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  2. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.514
    2.355
    113
    Goed gedaan hoor ts! En heel herkenbaar, die oudjes die onbeschoft voordringen in de supermarkt. Als ze het netjes vragen heb ik er echt geen problemen mee, maar bij zomaar voordringen zeg ik er altijd wat van en hebben ze pech.

    En dan zeggen ze dat de jeugd onbeschoft is, maar 70+ ers vind ik veel erger.
     
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    En het ergste is dat ze 9 van de 10 keer de rest van de dag toch niets te doen hebben!:rolleyes: (De echte oudere mensen dan)
     
  4. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ik had de boodschappen laten liggen en ze ergens anders gehaald.
     
    lidu1, Nina Sanders en Nellie4 vinden dit leuk.
  5. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    tja dat is toch normaal en dat mag toch tegenwoordig respect voor ouderen mogen ze gewoon afdwingen en geldt voor alles toch? :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

    ik word daar zo moe van, hoe vaak ik al wel niet een aanvaring heb gehad met een oudere, ik ben opgevoed met heb respect voor ouderen en dat heb ik ook als ze gewoon mij hetzelfde behandelen als ik hun. maar als we voor gaan dringen, gaan lopen zeuren, of verheven doen oh nee dan haal je echt het bloed onder mijn nagels vandaan. k zal zo beleefd mogelijk blijven reageren maar soms.. :mad::mad::oops::oops::oops:
     
  6. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Ik vind het best bijzonder dat iedereen het hier maar normaal vind als mensen vragen of ze eerst mogen. Ik heb altijd geleerd op je beurt te wachten of je nou 1 of 100 boodschappen hebt. Als iemand het zelf aanbied is het wat anders. Mensen die het vragen zijn bij mij aan het verkeerde adres, dan kan ik iedereen wel voor laten. En als ik met een hele kat sta en diegene achter me met 1 boodschap mogen ze echt wel voor. Maar gebeurt hier vaak genoeg dat ze een volle mand hebben en ik een halve kar en dat ze nog verwachten eerder te mogen.
     
    Novi, Bailey07 en suus02 vinden dit leuk.
  7. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    885
    1.095
    93
    Ik lees met verbazing de reacties:eek:. Ik herken het helemaaaaaal niet, in de dichtstbijzijnde stad zijn het juist de mensen in de leeftijd van een jaar of 25-40 die brutaal, snel geïrriteerd en respectloos zijn. Ik vind ouderen echt geweldig:D maar wat ik hier lees kan echt niet, wat zijn sommigen dan erg:oops::roflmao:.
     
    JisL vindt dit leuk.
  8. Vogeltje90

    Vogeltje90 Bekend lid

    10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Van mij mogen ze in de meeste gevallen wel voor als ze het netjes vragen. Je kan niet iedereen zijn pijn of handicap aan de buitenkant zien.

    Maar niet à la benidorm bastard gewoon de rest opzij beuken.
     
    Gewooniemand, baby90 en mapepejo vinden dit leuk.
  9. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.513
    1.555
    113
    Zuid-Holland
    Schandalig he! Ook een keer gehad dat een oudere dame voor mij ging staan in de rij, en toen ik daar iets van zei kreeg ik terug dat ze al langer in de andere rij stond :confused:

    Ik heb toen de mevrouw "aan de beurt was" tegen kassiere gezegd dat als mevrouw haast had ze wel even voor mocht van mij.
     
  10. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Wat ik hier vaak zie is dat er dan bijvoorbeeld een lange rij bij de kassa staat. Er gaat een nieuwe kassa open die die caissière zegt " de eerst volgende mag hier aansluiten", dat het dan vaak de oudere (60+) mensen zijn die uit de rij (achter mij) "sprinten" en hun mandje beginnen uit te laden. Wanneer je dan zegt dat de eerstvolgende eerst aan de beurt is, wordt je compleet genegeerd of smerig aangekeken..:eek:

    Of wanneer je op de markt bij een kraam staat te wachten op je beurt, dat oudere dames zich dan zijdelings invoegen naar voren en wanneer de verkoper roept "wie was er dan?" Dat ze dan roepen "volgens mij was ik hoor!".... nou dacht het niet!:cool:
     
    Zara75 en OumSou vinden dit leuk.
  11. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.597
    5.862
    113
    Ooit in een verre verleden als caissière gewerkt. Mijn baas accepteerde voordringers (oud en jong) absoluut niet in zijn winkel dus als zich zoiets voordeed moesten we de voordringers (op een nette manier) terugverwijzen naar de rij en degene helpen die aan de beurt was. Als de voordringer het er niet mee eens was en begon te mopperen mochten we die (tevens op een nette manier) doorverwijzen naar de uitgang met de mededeling dat ze hetzelfde product bij de buurman verkochtten. Werkte prima!
     
    Gewooniemand, fanona, Zara75 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.450
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Ik stond laatst bij de kassa, had maar 5 dingen. Dat lag al op de band trouwens.
    Achter mij een oude man met meer bodschappen.
    Achter hem stond een man met 2 broden.
    Dus die oude man zegt tegen hem, je mag wel even voor hoor, je hebt zo weinig..... en van die mevrouw voor mij mag je ook wel even voor haar!!! Uuhh pardon! A), die jongeman vraagt nergens of hij voor mag en B) mag ik dat even zelf beslissen zeg!!
    Tis nou niet dat ik zelf een mega grote lading had!
     
  13. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik ken het, ik blijf alleen niet zo netjes......

    Ik ben erg ziek maar aan de buitenkant zie je niet veel. Ja ik ben broodmager (nu nog 58 kilo bij 1,66 en draag maat 158)

    Ik heb 2 keer op 1 dag en dat is niet heel lang geleden woorden gehad met 2 oudere dames. Te bizar.
    Eerste was ook in de rij voor de kassa. Die mevrouw kroop voor. Dus ik zei er netjes wat van. Kreeg ik een sneer dat ik "jong ben en respect moest hebben) toen ik zei dat ik ernstig ziek ben, zei ze dat het smoesjes waren.... Ik was verbouwereerd mijn vriend niet. Die was zo boos die heeft er wat van gezegd.

    Mooie was de caissière had het zien gebeuren en heeft haar laten wachten en mij laten bestellen.

    Tweede was bij het invaliden toilet. Ik stond te wachten bedon die vrouw tegen haar man en dochter te tetteren dat ik met mijn jonge benen te lui was om om het hoekje te lopen naar de normale wc.
    Aangezien het nog al lang duurde heeft ze zeker 10/15 opmerkingen gemaakt... Uit eindelijk heb ik mij omgedraaid, mijn shirt omhoog gedaan en heb ik gezegd dat ze haar ogen na moest laten kijken want haar röntgenvisie liet te wensen over......
    Ze heeft daarna een paar fikse opmerkingen gehad van haar man en dochter. Haar dochter kwam nadat ik klaar was naar mij toe. Of ik koffie of iets wilde omdat ze zich zo rot voelde
     
    Gewooniemand en OumSou vinden dit leuk.
  14. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik had het toevallig gisteren nog. Was met m'n dochter en vriend naar de kermis geweest, terug naar de parkeergarage. We moeten met de lift (vriend heeft een gescheurde muniscus), dus hij staat er net in, dochter wil mijn hand pakken maar kan er net niet bij omdat ik net iets te ver weg stond. Komt er even gauw een oudere vent de lift in gesnelt, even gauw voor mij langs. Duwde me nog net niet aan de kant. Vriend zei nog 'túúrlijk mag je er langs!' maar kreeg natuurlijk geen reactie. Zo aso. Wacht gewoon even een seconde.
     
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Precies. En dat geldt voor iedereen. Jong, oud, zwanger, niet zwanger, etc.

    Behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden!
     
    baby90 en Zara75 vinden dit leuk.
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nouja vragen staat vrij natuurlijk. Als iemand het vraagt, dan heb je ten minste fatsoen, volgens mij gaat het daar om, en niet per se om de oudere zelf. Ik heb daar dan weer geen problemen mee. Maar idd dat voordringen is zó aso.

    Ik verwacht ook niet in mijn zwangere toestand met fluwelen handschoenen behandeld te worden. Zou het niet eens willen.
     
  17. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.011
    3.477
    113
    Vrouw
    In de supermarkten enzo laat ik het vaak maar gewoon gebeuren, geen zin om een discussie aan te gaan...

    Wel een keer een groep Japanners gewezen waar ze konden aan sluiten in de rij. Was een te toeristische plek waar veel mensen met te weinig bussen gingen (half uur tot een uur wachten). Dit groepje zag vooraan in de rij een aantal bekenden staan en dachten daarbij aan te kunnen sluiten, een aantal van de groep keken al wat beschamend toen ze langs de rij liepen. Toen ik zie hierop aan sprak, deden ze ineens of ze geen Engels verstonden. Gelukkig kreeg ik support van mede rij-genoten, toen begrepen ze het wel. Uiteindelijk was de bus vol, toen wij aan de beurt waren, dus ik had er voor onszelf niks aan :D
     
  18. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.090
    4.264
    113
    Home
    Zo hoort het ook vind ik

    De meeste caissières zien het wel maar zeggen er vaak niks van
     
  19. JisL

    JisL Niet meer actief


    Je hebt mensen die zich niet weten te gedragen. Ook die mensen worden oud. En dan weten ze zich nog steeds niet te gedragen, maar schuiven het nu onder de noemer "leeftijd". Daardoor lijkt het alsof het typisch gedrag is voor ouderen, terwijl het een karaktereigenschap is. Ik ken veel meer (eigenlijk alleen maar) ouderen die zich liefdevol en normaal gedragen. Maar ongewenst gedrag trekt meer de aandacht.

    Ben met je eens hoor; respect moet wederzijds zijn, maar je kunt niet alle ouderen over 1 kam scheren, omdat sommigen met hun leeftijd hun gedrag vergoelijken. Maar volgens mij zijn we het wat dat betreft wel met elkaar eens.
     
  20. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Laatst stond een ambulance broeder achter mij, de ambulance stond ook op de parkeerplaats. Hij pakte gericht wat broodjes en drinken en vroeg daarna netjes of hij voor mocht gaan omdat hij elk moment weer kon worden opgeroepen en na uren écht wat moest eten. En ook ik heb het een keer gevraagd,ik kon niet meer staan en voelde dat ik uitval kreeg en snel naar huis moest en plat moest: maar ik moest ook het brood mee hebben want kind moet ook eten. Als diegenen voor mij nee hadden gezegd had ik ook mijn mandje daar achtergelaten en mantelzorg gebeld om brood te kopen. Dus was blij dat dat niet hoefde.
    Of die verschrikte vrouw die de tijd even was vergeten en erachter kwam dat de school van haar kind al uit was en ze met zweet op haar rood aangelopen hoofd vroeg of ze alsjeblieft voor mocht.

    Stukje medemenselijkheid vind ik, als mensen netjes vragen om voor te mogen omdat ze er een goede reden voor hebben: natuurlijk mogen ze voor :) ik heb met die vragen ook nooit meegemaakt dat ze dan de kar vol hebben, gaat om een paar producten dan.
     

Deel Deze Pagina