Oudere mensen die voordringen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Lindawen79, 19 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JisL

    JisL Niet meer actief

    Klopt, maar in dit topic worden alle ouderen over 1 kam geschoren en bestempeld als irritante, voordringende mensen. Dit gedrag heeft niets met leeftijd te maken. In principe vind ik dat het oprechte respect voor oudere generaties ver te zoeken is bij veel mensen. En dat, terwijl het overgrote deel vd ouderen zich zeer normaal gedraagt (zelfs veel netter dan de jongere generaties). En dat dan een enkeling met zijn of haar leeftijd schermt om zich abnormaal te gedragen, betekent niet dat ouderen in het algemeen zo opstellen.
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Dat hou je helaas altijd, dat het gauw lijkt alsof iedereen dan hetzelfde is.


    Maar helaas hebben we vervelende mensen in alle categorieën..
     
    Louise11110, Gewooniemand en OumSou vinden dit leuk.
  3. Riette89

    Riette89 Fanatiek lid

    28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ja ook al meerdere keren gehad. Ik erger mij rot eraan. Laaste keer stond ik al in de rij in de supermarkt, mijn spullen al netjes op de band gezet. Stapt er zo'n 80 jarige dame voor mij, legt haar spullen voor die van mij. Ik dacht echt van wtf. Heb er niks van gezegd maar ik was goed pissig. En het duurde ook eeuwen omdat ze haar portemonnee eerst zoeken moest :mad:.
     
    OumSou vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Misschien had ze het niet door :) als er bv wat dementie in het spel is, missen ze een hoop informatie.
    Heb je wel even aangegeven dat jij aan de beurt was?

    T is mij ook wel eens gebeurt dat ik onbewust voordrong, was zoooo in gedachten dat ik zo voor iemand de spullen op de band legde, ik werd aangetikt: ehhh zag je niet dat ik er al stond? Nou echt kon wel door de grond zakken haha. Werd goed opgepakt hoor, hij zei: blijf maar mooi staan. Vreselijk voelde dat haha
     
    Zara75, OumSou, JisL en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.450
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ongeacht hoe oud ze zijn, voordringen vind ik altijd vreselijk irritant. Vooral als ze proberen via de zijkant erin te schuiven. Reken maar dat ik mijn kar dan zover doorduw dat het niet gaat, rot op echt. Of vraagt het even. Maar gewoon zo staan van 'zometeen duw ik hem ertussen' is echt irritant. Als ik een dagje vrij ben en een goed humeur heb laat ik echt wel wat mensen voor die maar een paar spullen in hun handen hebben als ik een kar vol heb maar ook niet altijd.. laatst had ik ook een kar vol en achter me 2 mensen met maar 2-3 dingen maar had zo'n rotdag dat ik echt geen zin had om te vragen of ze voor wilden gaan.
     
    Zara75 en Riette89 vinden dit leuk.
  6. Riette89

    Riette89 Fanatiek lid

    28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ze wist het ook zeker ,dat ik er stond.
    Er was maar 1 kassa open en achter mij stond ook al een man. Het duurde haar schijnbaar gewoon te lang.
    De man en ik keken elkaar aan later van :confused:. Nee heb er niks van gezegd ik was meer perplex,en had er eigenlijk ook geen zin aan er wat van te zeggen.

    Trouwens ook wel eens beleefd niet bij mijzelf maar bij een rij naast mij. Dat iemand vroeg die maar 2 spulletjes had of hij voor kon. De rij was al zeker al 4 man lang. En hij vroeg het aan de laast aangesloten persoon. Die zei dus "geen probleem ga maar voor mij"..Loopt die man dus letterlijk al die 4 mensen voorbij :roflmao: en staat recht voor de kassa . De gezichten van die 3 andere :rolleyes: :roflmao:
     
    Zara75, OumSou en Ysabella vinden dit leuk.
  7. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Dat zeg ik, bijdehante mensen heb je in elke leeftijdscategorie. ;)
     
  8. JisL

    JisL Niet meer actief

    Dat zag ik, maar met je laatste opmerking leek het alsof je alsnog het gedrag linkt aan de leeftijd. Maar misschien bedoelde je dat anders.:)
     
  9. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik bedoel dat dat geen excuus is ;) voor niemand.
     
  10. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.791
    773
    113
    Tussen de fruitbomen
    Toen ik zwanger is me dat wel eens gebeurd. Ik stond in de rij te wachten met gewoon de dagelijkse boodschappen, geen kar vol. Er staat een korte rij, 1 iemand voor mij. Tegen de tijd dat ik aan de buurt ben en mijn spullen erop ga leggen komt er een wat oudere vrouw begint haar spullen erop te leggen. Sorry mw maar ik ben mijn spullen erop aan het leggen, of ze misschien een momentje geduld heeft. Dan kon ik er wat makkelijker bij. Begint dat mens, sorry mijn taalgebruik, mijn spullen naar achteren op de band te schuiven dat IK mijn brutale mond moet houden en respect voor haar MOET hebben? Sorry maar daar trap ik niet in...en de caissière gelukkig ook niet. En zij zei er iets van, met de opmerking dat die mw respect voor mij moest hebben, ik was misschien jonger maar ook zwanger.....
     
  11. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad.
     
  12. OumSou

    OumSou Actief lid

    11 jul 2019
    182
    92
    28
    Vrouw
    Jeeeeetje! :eek: vreselijk zeg!
     
  13. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Ook al was je niet zwanger, dan nog hoort het niet zo
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  14. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Nou, ik denk dat iedereen wel snapt dat het niet over ALLE ouderen gaat hier. Ook ik vind dat de meeste ouderen zich correct en respectvol gedragen.

    En toch, ik heb het vaker meegemaakt dat een ouder persoon voor probeert te dringen dan dat een jonger persoon dat doet. Vooral idd bij bv de slager waar dan gevraagd wordt wie er als volgende aan de beurt is.
     
    Iertje81, OumSou en Zara75 vinden dit leuk.
  15. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    O ja, zeker. Ben ik ook met je eens. Daarom geef ik het goede voorbeeld door zelf netjes op mijn beurt te wachten, zonder daarbij luidkeels personeel voor schut te zetten. En als iemand voordring geef ik dat ook gewoon netjes aan, want ik hoef dat niet te pikken. Ook niet van bejaarden, hoeveel ze ook voor dit land gedaan hebben. Vraag het gewoon netjes.
     
  16. JisL

    JisL Niet meer actief

    Die indruk heb ik niet. Opmerkingen als dat ouderen verplicht een dag thuis moeten blijven e.d. gaat volgens mij niet over een selecte groep ouderen, maar over alle ouderen.

    Ik heb echt geen ervaring met voordringende ouderen. Eerder juist dat ze mijn kindje in de winkelwagen zoethouden door ertegen te praten terwijl ze geduldig wachten totdat ik mijn boodschappen op de band heb gelegd:)
     
    OumSou vindt dit leuk.
  17. fanona

    fanona Bekend lid

    9 dec 2014
    892
    336
    63
    Een keer vij de AH, een koppeltje senioren met een volle mandje gaan zonder om te kijken voor mij staan , alsof ze me niet zien, ik zeg er niks van, had echt geen zin in discussie. Komt er een jongen met 1 brood en vraagt of hij even voor mag, zeggen ze heel geïrriteerd NEE! Echt, heb nog steeds spijt dat ik er toen niks van heb gezegd. :|
     
    Gewooniemand en Zara75 vinden dit leuk.
  18. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    Heb het btw een keer in de bioscoop gehad. Hadden goede zitplaatsen, zitten er gewoon mensen. (50+ )
    Dus wij netjes aangegeven dat ze op de verkeerde stoelen zaten.
    Werd er doodleuk op geërgerd toontje tegen ons gezegd dat we ons niet moesten aanstellen en maar ergens anders moesten gaan zitten. Want het maakte toch niet uit waar je zat.
    Toen werd ik ook kwaad en heb gezegd dat dat niet de bedoeling was van VASTE zitplaatsen. Dat wij dan ook commentaar zouden krijgen van de volgende. En gezegd dat ze gewoon op hun eigen plek moesten gaan zitten, dan hadden ze maar sneller moeten reserveren/kopen.
    Nou, een hele diepe zucht en commentaar dat wij een stel zeikerds waren. Ze stonden vervolgens op en liepen helemaal naar beneden, naar de 1e rij.:roflmao: Stelletje schaamteloze droeftoeters lol. Ze kunnen het natuurlijk altijd proberen. :rolleyes:
     
  19. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Whahaha wellicht eerst een korreltje zout erbij nemen! Maak je niet zo druk.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  20. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Oké, dat is 1 reactie. Anderen hebben het over specifieke situaties of over 'ouderen die.....' en dus niet over allemaal.

    'Men' klaagt ook over 'de jeugd van tegenwoordig', maar in die gevallen ga ik ervan uit dat ze het ook niet over alle jeugdigen hebben, maar over de aantal individuen uit die doelgroep die bepaald specifiek gedrag vertonen. Ik voel me iig niet snel aangesproken omdat ik een uitspraak over een groep nooit als zodanig interpreteer als perse geldend voor de hele doelpopulatie. Ik denk dat je zulke uitspraken dus best met een korreltje zout mag nemen .

    Daarnaast ben ik met je eens dat de meeste ouderen gewoon lieverds zijn.
     

Deel Deze Pagina