Oudere mensen die voordringen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Lindawen79, 19 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Haha, ja dat bedoel ik dus.
     
  2. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.947
    1.305
    113
    Ik irriteerde me eerst ook vreselijk eraan als iemand voor deed kruipen (bij de bakker/slager waar je niet echt een duidelijke rij hebt). Een tijdje terug dacht ik ineens waarom zou ik er ook maar een minuut tijd aan verspillen om gefrustreerd te zijn? Als ik boodschappen doe heb ik tijd zat dus als iemand voor kruipt maakt het me eigenlijk niks uit. Sinds ik dat toe pas heb ik zelfs al 2x bij de slager gehad dat andere mensen zeiden dat ik aan de beurt was terwijl ik niks in de gaten had. Zal per saldo vast langer moeten wachten maar ben gewoon vrolijk en buurt ondertussen gewoon met wat mensen.

    Ps: als iemand gewoon zijn boodschappen voor de mijne zou leggen zou ik wel wat zeggen want dat is echt raar. Maar ik laat wel altijd mensen voor die minder hebben. Is bij ons ook heel normaal.
     
    MyMiracle, Nellie4 en OumSou vinden dit leuk.
  3. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Gewoon weg schofterig!
    Ik had me mond echt niet gehouden en had haar zeker niet voor laten gaan!
    Heb zo een soort situatie een keer in de supermarkt gehad die mevrouw dacht omdat ze op leeftijd was ook even voor te dringen, nou sorry dan heb je aan mij een verkeerde! Had ze het netjes gevraagd was het een ander verhaal geweest.
     
    Riette89 vindt dit leuk.
  4. Zana28

    Zana28 Actief lid

    29 dec 2010
    369
    46
    28
    Nu ja, tot jezelf bejaard bent....dan kijk je er misschien ook anders tegenaan....ze zoeken misschien ook juist de drukte op omdat ze zich anders eenzaam voelen/ zijn. En bij je eigen ouders ben je misschien ook milder.
    Neemt niet weg dat het soms wel vervelend is wanneer een oudere dame met rollator voor je aan de kassa staat, je eigenlijk snel weer verder wilt en je maar één ding hebt, maar dat alles nog extra wordt opgehouden omdat ze niet zo snel het geld kan neerleggen of haar spullen kan inpakken en misschien ook nog zin in een praatje heeft.
     
  5. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ook voor jou kan ik wel een korreltje zout opsturen hoor. Het wordt wel iets te serieus genomen!
    Het leven is leuk, ik lach gewoon mee!
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.905
    113
    noord holland
    Ik vind het per definitie vervelend als mensen vragen of ze voor mogen. Als ik zie dat iemand met een paar dingetjes staat en ik heb een volle kar dan beslis ik zelf wel of ik diegene aanbiedt of hij/zij voor wil. Vragen vind ik vervelend, we vinden allemaal in de rij staan niet de meest leuke activiteit.
    Ik heb het eens met een man gehad, niet eens heel oud, beetje een sulletje, sociaal onhandig overkomen. Hij schiet voor mij, draait zich om met 'ik mag wel even voor toch, ik heb maar 1 ding'? Dus ik zeg daarop 'ik heb zo al niet echt meer iets in te brengen volgens mij'?
    Dit had hij blijkbaar niet echt verwacht dus begint te stamelen en stapt weer uit de rij om dan maar naar een andere rij te gaan (voor hetzelfde). Ik vertel hem nogmaals rustig dat hij gerust mag blijven staan maar dat het wat vreemd is om iets al uit te voeren alvorens het te vragen. Maar hij was blijkbaar zo beledigd/ niet sociaal handig dat hij maar ergens anders ging staan (en dus ook weer voor wilde).
    Echt soms? :rolleyes:
     
    Ysabella, RachelleNM en Zara75 vinden dit leuk.
  7. Novi

    Novi Niet meer actief

    Voordringen vind ik asociaal en vragen of je voor mag vind ik niet heel netjes. Je kunt toch gewoon op je beurt wachten? Het duurt hooguit een paar minuten langer. Als iemand aanbiedt om je voor te laten, dan vind ik het een ander verhaal.
     
    suus02, Lisa2 en Zara75 vinden dit leuk.
  8. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ik had het laatst in het ziekenhuis met inchecken dat oudere man even voor ging dringen. Ja voel jezelf maar belangrijker floepte eruit bij mij. Gezellige woordenwisseling. Niet netjes bij de trap kwam ik hem weer tegen en zei ik opzij ouwe jij hebt je tijd al gehad :oops:

    Was gewoon pis link door zijn gedrag en zat heel hoog in spanning voor afspraak bij chirurg, was ook laat en had pijn. Voelde wel lekker even afreageren :|

    Later trouwens klacht bij ziekenhuis ingediend over dat dat inchecken niet zo tof verloopt en of dat niet anders kan. Zonder idiote wachtrijen en avond 4daagse over parkeer terrein was nooit gebeurd
     
  9. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.280
    2.884
    113
    Afgaande van dit topic, is de jumbo in Vlijmen een uitkomst met de kletskassa voor ouderen.
    :thumup:
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  10. pety01

    pety01 Actief lid

    3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    #90 pety01, 22 jul 2019
    Laatst bewerkt: 22 jul 2019
    Ik heb ooit eens gehad toen ik hevig zwanger was, onmiskenbaar dikke buik. Stond niet in de rij, maar was wel verbaasd over de onbeschofte reactie van een oudere man.
    Ik zat in de bus op een normale plek(niet minder valide). Komt er een oudere man(70+) goed ter been de bus in en gaat naast mij staan en begint direct te schelden dat ik niet voor hem op ga staan. Bus zat vol met studenten.
    Spring de buschauffeur daar toch uit zijn slof. Of meneer zijn fatsoen wel even wilde houden en niet een hoogzwangere dame te dwingen op te gaan staan.
    De man kreeg de keus. Of hij bleef staan zonder commentaar te leveren of hij kon de bus uit en op de volgende wachten(elke 5 minuten een bus overigens). Is vervolgens op een lege plek iets verderop gaan zitten.
    Ik vond het tof van de buschauffeur, maar kon inwendig wel door de grond zakken.

    Overigens ook een positief verhaal, lang gelden eens een oudere man achter ons in de winkel met 1 boodschap, ik stelde voor dat hij wel voor ons mocht. Wilde hij niet. Hij had zijn hele leven al haast gehad met name voor een ander en had nu zoiets van "alles op zijn tijd".
     
    Syane, RachelleNM en fanona vinden dit leuk.
  11. Liedx

    Liedx Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.887
    403
    83
    Nederland
    Wow jouw manier van met mensen omgaan is ook bijzonder te noemen.
    Dat je een opmerking maakt omdat hij aan het voordringen is snap ik.
    Maar vervolgens ruzie maken en dan zo'n opmerking maken snap ik niet.
     
    Evanesco en djennes vinden dit leuk.
  12. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.280
    2.884
    113
    Dat die meneer voorsprong is misschien niet netjes, maar dat geeft jou nog niet het recht om zelf zo onfatsoenlijk tegen die man te praten.
     
    Evanesco en Liedx vinden dit leuk.
  13. pety01

    pety01 Actief lid

    3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    :roflmao:
    Nee niet netjes, wel hilarisch
     
    Zara75 en jolien 1986 vinden dit leuk.
  14. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Nee dat was ook niet netjes en laag . Was gewoon pis link van het voordringen, toen wat van zei met kanker schelden. Staat ie vervolgens in de weg op de trap.. Toen was ik wel ff klaar met incasseren
     
  15. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Hij begon met voordringen he, op moment dat ik er wat van zei kreeg ik vervolgens ook nog de volle laag. Dat ruzie maken kwam helemaal niet bij mij weg.
    Nogmaals niet netjes van mij ook achteraf .
    Bij spanning en pijn kunnen mensen nou even minder leuk zijn. Door zijn gedrag botste dat gewoon extra hard.

    Noem maar bijzonder that's me. Heb dan ook wel weer de ballen om te zeggen dat ik niet goed zat en soort inlevingsvermogen dat deze meneer misschien niet altijd zo zou doen.
     
  16. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Eigenlijk kan ik jouw reactie wel begrijpen.
    Maar mensen hier hebben altijd wel iets wat hun niet aanstaat. Dus verantwoorden hoef je niet.
    En je geeft in je eerste post al aan dat het niet netjes was. Maar toch moeten mensen commentaar geven. Alsof je een klein kind bent die even op je vingers moeten tikken.
    Zucht.

    Ik vind je reactie in ieder geval hilarisch.
     
    Madelie, Zara75, RachelleNM en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. jomay

    jomay Bekend lid

    5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Ooh herkenbaar en irritant... ik heb het altijd op de markt van die oude vrouwtjes die voorkruipen. Maar daar zijn dus nooit rijen maar een hoopje mensen dat bij elkaar staat te wachten en dan moet je zelf in de gaten houden wanneer je ongeveer aan de beurt bent..en wie er al stond en wie er na jou kwam. Terwijl ik ook nog mijn boodschappenlijstje probeer te onthouden.. sowieso irritant. Degene die het hardste roept is danvaak het eerste.
    Ik ben dan vaak te bescheten om er iets van te zeggen omdat ik dan eerst te flabbergasted ben van: hè? Die staat er toch pas net? En dan ga twijfelen of ik me niet vergis. En dan het kinderachtig vind om er een punt van te maken. En dan is het al te laat...Maar vervolgens me wel van binnen op zit te vreten 10 minuten lang en krijg het gevoel dat ik over me heen laat lopen. Dus ik moet volgende keer toch even mijn assertieve ik ergens vandaan halen en er iets van zeggen.... aso vrouwtjes....
     
    Zara75 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina