Wij zijn bezig met een nieuwe keuken. Sowieso komt hierin een combi oven. Maar nou wil mijn vriend ook nog een aparte magnetron. Omdat de nieuwe combi oven groter zal zijn dan onze huidige en hij denkt dat de verwarmingstijd van de magnetronfunctie of bijvoorbeeld de ontdooitijd dan veel langer zal zijn. We gebruiken de magnetronfunctie veel vaker dan de oven functie. Ik kan hier niks over vinden en denk ook dat het niet zo is. Iemand hier ervaring mee?
Nee hoor, is onzin wat je vriend zegt Hier een combi magnetron en opwarmtijd van de magnetron is net zo snel of misschien nog wel sneller ivm hogere waardes (watt? Kan niet op de goede maken komen) dan een losse magnetron. Losse magnetron naast een combi oven is echt niet nodig.
Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat het handig is de roosters enzo gewoon in de oven te bewaren en je die er voor de magnetronfunctie dus elke keer eruit moet halen.
Wij hebben zowel gewone oven als combi magnetron in onze nieuwe keuken. T is wel wennen haha, er draait niets meer rond maar gaat net zo snel hoor
rooster mag in onze combi er gewoon in blijven. Is speciaal voor magnetron geschikt @ts, dat het langer duurt is hier echt niet zo. Eerder sneller wel vind ik 2 ovens erg makkelijk. Wij hebben een combi oven/stoom en combi oven/magnetron Soms 2 oven gerechten op verschillende temperaturen, soms voor ons iets in oven en kleine opwarmen in magnetron. Soms stomen en oven. Etc Als je voor 2 kunt gaan zou ik dat zeker overwegen
Wij hebben juist een aparte oven omdat de oven functie echt beter is dan die van een combimagnetron. En daarnaast een combimagnetron en de magnetron functie is echt prima!! Ik zou zeker geen losse magnetron kiezen maar dus eerder een losse oven.
Wij hebben een oven en een combi-oven. Een combi-oven en magnetron zou ik onzin vinden. Maar twee met ovenfunctie vind ik ideaal. De ovenfunctie van een combi is minder goed dan een ‘gewone’ oven. Dus als je vriend dan perse een losse magnetron wil, zou ik ook een goede oven kiezen zonder combi functie. Of dus een gewone en een combi oven.
Ik zou eerdere voor een combi stoomoven gaan. Dan heb je dus een oven en een stoomoven. En deze kan naast stomen, wecken en blancheren dus ook prima ontdooien en opwarmen. ( en dat is volgens mij het enige wat een magnetron kan)
Wij hebben een combi magnetron (dacht ik, dat ie heette, geen idee wat het verschil is met een combi oven, de basisfunctie ofzo?) en een gewone oven en nemen dat in onze nieuwe keuken weer. Een aparte gewone magnetron vind ik echt onzin.
Zo zou ik dat ook doen. Wij hebben een oven maar geen magnetron. Als we die veel zouden gebruiken zou ik zeker gaan voor een losse magnetron. Met kerst gekookt bij familie met een combi oven maar we konden er niks mee. Ding dat constant draait. Elke keer als je even keek schoot hij uit en moest je weer aanzetten. En hij was klein. (Voor ons in ieder geval) Oja en het rooster kon maar op 1 plek. We wisten het zeker als we gaan voor een nieuwe oven dan is het niet die.
Als hij rond draait dan was het een combi-magnetron en geen combi-oven. De 1 is een magnetron met een (beperkte) ovenfunctie en de ander is een oven die ook een magnetron functie heeft.
Wij ook! Er was een reden voor, maar weet niet meer waarom ik wilde eenheid in de keuken in ons grote vierkante blok, dus wilde 2 naast elkaar. Had bv ook een ijsblokjesding of koffieding kunnen zijn, maar dat had ik niet zoveel gebruikt denk ik.
Ik had in het vorige huis een heerlijke grote oven met 5 verdiepingen en allerlei functies. Nu heb ik een of ander sneu combi magnetronnetje. Een grote ovenschaal past er net in, ik kan geen hoogte varieren, mijn enige bakplaat is een ronde crisp plate waar niks op past (dus een traybake moet in eenpersoons porties tegelijk, in plaats van dat ik twee grote bakplaten tegelijk volgooi en er nog een ovenschaal op het rooster bij plaats) kortom ik heb er in mijn beleving helemaal niks aan. Ik heb er maar een airfryer bij gekocht Ik vind een goede oven belangrijk. Maar gebruik een magnetron ook best regelmatig. En een tweede oven heeft ook zo zijn voordelen Dus ja, ik zou een gewone oven en combi naast elkaar ideaal vinden
Ik zou het juist andersom doen; combi en aparte oven. Een combimagnetron is vaak wat kleiner dan een oven, en een grote oven is wat mij betreft echt een must.
Wij hebben in ons vorige huis met de nieuwe keuken een oven en een magnetron gedaan. Nu in het nieuwe huis mis ik dat echt. Heb nu een combi magnetron. Ik vind het erg irritant als ik de oven wil gebruiken en iets wil opwarmen in de magnetron. Dan kan dat dus niet. Volgende keuken doe ik ze dan ook gewoon weer los van elkaar.
Wij hebben nu een hele goede combi-oven in onze keuken. Vóór deze keuken hebben we een andere keuken gehad met hierin een combi-magnetron, "gewoon" van Ikea. Toch kan ik werkelijk niet zeggen dat de vorige oven minder was dan deze. We hebben heel vaak de oven-functie gebruikt, met regelmaat ook als magnetron, maar 't was echt een top oven. Dat hoeft dus echt geen probleem te zijn, een combi-magnetron versus een combi-oven .
Ja, heb ik ook. Of nog meer precies, ik heb een grill oven, een heteluchtoven met grill en een snel opwarmende heteluchtoven onder mijn fornuis, en dan nog een combi. Ideaal, 2 zou echt wel het minimum zijn voor mij. Ik gebruik ook de gewone oven het meest, die is beduidend beter dan de oven functie van de combi.
Ik heb alleen een combi magnetron en ik vind het echt lastig als ik de magnetron wil gebruiken en de oven is bezet. Zo vaak dat ik nog even snel iets wil ontdooien of opwarmen. Dus ik zou in een nieuwe keuken zeker voor 2x een combi magnetron gaan.