Oudere vrouwen eerder inleiden?

Discussie in 'De bevalling' gestart door vlinderCN, 29 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hoi mijn vk vroeg me net wat mijn max is qua termijn..uhh geen idee nog ..tot ik t niet meer trek:|.
    Ze zei dat uit onderzoek blijkt dat het bij oudere vrouwen beter is om niet te lang door te blijven lopen ivm risicos. Voor ik zelf ga lopen googelen (wil dat dan toch verifiëren want in principe ben ik voorstander van alles zo natuurlijk mogelijk te laten verlopen), weet iemand hier iets over?
    (Ik hoop gewoon met max 40w te bevallen natuurlijk)
     
  2. Roodborstj

    Roodborstj Actief lid

    17 mei 2020
    271
    262
    63
    Vrouw
    Nog nooit van gehoord! Wel dat ze baby's liever met 41 weken halen dan met 42 weken ivm de risico's. Maar die gelden bij alle leeftijden en heeft in principe niets te maken met de leeftijd van de moeder.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  3. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Interessant!

    Ik heb inmiddels toch behoorlijk wat studies gevinden waarin idd een meer dan verdubbelde kans op doodgeboorte wordt gevonden bij 40+ vrouwen als ze tot 41w doorlopen... alleen gaat het volgens mij in die onderzoeken altijd om eerstgeborene dus geen idee of dat ook voor 2e geldt.
    Pff toch geen leuke berichten, hoop maar dat die van mij met uiterlijk 40 komt en anders ga ik toch maar voor inleiden voor 41w.
     

Deel Deze Pagina