Mirre is nooit zo'n fan geweest van de fles. Ja de eerste 2 keer was het geen probleem, maar vanaf het moment dat ik ben gaan werken (2 dagen/week) is het eigenlijk een gekloot voor papa/oma's. Maar goed ... het ging wel ok, meestal pakte ze de fles toch wel na enig aandringen. Een aantal weken geleden begon ze ook steeds beter bijvoer te eten. Brood ging er in als koek, fruit wat moeilijker maar ook ok en savonds groente en yoghurt. Zelfs zoveel avondeten dat ze vaak niet echt meer aan de borst wilde. Dit leek veelbelovend voor mijn start na de zomervakantie. Zeker omdat ik 1 avond werk. Echter ... de afgelopen week (2 weken) eet Mirre steeds minder goed. Keert steeds meer terug naar de BV. Misschien een paar stukjes brood, nauwelijks yoghurt, groente meestal ok, fruit niet of nauwelijks. Drinken wil ze wel, maar alleen aan de tiet ... Gisteren mijn eerste echte werkdag (middag en avond). Het was een waar drama voor mn man. Wilde NIETS drinken (geen fles, geen tuitbeker), wilde NIETS eten (op een stonkje broc en wat aardappel na) en wilde dus ook niet slapen ... Mn man kreeg Mirre niet of nauwelijks stil. En hij heeft haar uiteindelijk ook echt laten krijsen in bed (minuut of 20) totdat ze weer in slaap viel. Rond half 11 kwam ik thuis, heb haar wakker gemaakt, aangelegd en weer in bed gelegd. Allemaal zonder een kik van Mirre ... Het feit dat hij zo machteloos is en dat Mirre eigenlijk dus volledig afhankelijk is van mij (lees: tieten), maakt dat hij niet meer achter de BV staat. Zeker na zo'n avond is het wat hem betreft: kappen met die hap. Hij heeft altijd al moeite gehad met de ongelijkwaardigheid van BV. Hij is misschien ook wel een van de weinig mannen die het vreselijk vindt dat hij er snachts niet uit hoeft/kan bijvoorbeeld. Ik snap dat hij het zat is best goed, maar iedere vezel in mijn mamalijf zegt nee, schreeuwt NEE! Bovendien heb ik het gevoel dat het niets zal helpen. Ze eet overall slecht en is erg aanhankelijk, vooral naar mij, maar ook naar mn man. Ze is trouwens opzich niet sip hoor als ik er niet ben. Ze vindt het allemaal wel best, maar krijgt op een gegeven moment honger en wil dan dus alleen maar tiet ... Heeft iemand tips? Geruststelling? Iets?
Sorry geen tips voor je. Ook mijn kindje wil vaak alleen even de borst. Het gaat dan niet echt om het drinken maar om het tegen je aan rustig zijn. Wat papa hier doet als dat gebeurd is samen in bad of onder de douche. Met een gewone beker. Douchen/badderen is hier een feest. Zelfs alleen in de afwasbak zitten is al helemaal top. Ja oke onze kleine wordt dus veel gewassen maar meestal wordt er dan wel een banaan ondertussen naar binnen gewerkt of gedronken uit de beker. Probeer iets te zoeken wat Mirre GEWELDIG vind. Schommelen, buiten lopen in de wagen oid en dat te combineren met eten. Boterham in de hand als je buiten gaat lopen ofzo. Soms is onze kleine ook gewoon heel erg moe en weet geen raad met zichzelf. Huilen en schreeuwen is de enige uitlaatklep. En ja helaas is 20 min. dan soms hetgene wat er gebeurd.
Bedankt voor je antwoord Mirre drinkt vrijwel altijd echt aan de borst ... En eten geven in 'leuke' context werkt vaak ook niet (hoewel ... wel bij dr neefje en nichtje, maar om daar nou voor ieder maal naar toe te fietsen )
Tja meid, als ik het wist zei ik het je, maar ik weet het ook echt niet! Sorry! Heel veel sterkte, maarja daar heb je weinig aan natuurlijk! Maarja, wat ik bedacht, Mirre wil geen melk drinken uit een flesje (niet als jij er bent en niet als jij weg bent). Dan is stoppen met de borstvoeding natuurlijk ook niet handig, dan wil ze soms niks meer? Of wil ze misschien wel melk drinken uit een bekertje (en dan of jouw melk of andere melk). Of met een rietje (vinden ze hier erg grappig). Of iets van een beker met een tuitje ofzo? Misschien vind ze dat leuk? Nouja ik weet het gewoon niet, dat schommelen vond ik wel een goed idee trouwens! Succes meid! Liefs, Hanneke!
Wat ontzettend vervelend zeg. Ik herken wel een beetje de struggels van je man. Mijn man heeft ook periodes een beetje 'borstnijd' gehad en vond het vervelend dat ik de enige was die hem kon troosten met de borst. Hier waren het de tanden. Zijn het geen doorkomende tandjes? Dan wilde Kevin ook niets eten en was het weer alleen de borst. Zijn poep werd dan ook weer echt van die kanariegele borstvoedingspoep.
Hier ook nog een borstverslaafde meid, ze drinkt vrijwel niks anders, behalve dan als ze een klein flesje water met sportdop krijgt, dat vindt ze superleuk en gaat ze wel wat uit drinken. Ook hier een papa die de bv niet altijd even leuk vindt, maar hij weet dat het zo zijn voordelen heeft, bvb toen ons meisje in het ziekenhuis lag, ze wou niks eten of drinken, behalve dan bv, de verpleegsters zeiden toen ook dat we dat geluk hadden dat ze nog bv kreeg want dat ze anders sondevoeding zou krijgen en dat heeft papa onthouden Hij vindt het ook wel handig dat als ze snachts wakker wordt, ze vaak heel snel weer inslaapt als ze even mag drinken bij mij.
Dank jullie wel meiden! Hanneke, (tuit)beker al geprobeerd, ook niet helemaal succesvol. Ze wil wel een beetje water trouwens. Volle melk vond ze smerig. Mamamelk heeft mn man geloof ik nog niet geprobeerd, mag ie morgen gaan doen Appeltje, volgens mij zijn die mannen van ons uit t zelfde hout gesneden. Heel lief natuurlijk dat ze zo betrokken zijn dat ze gelijkwaardig willen zijn ... Ze heeft wel tandjes die aan het doorkomen zijn, dus daar kan het zeker mee te maken hebben. Gisteren wel weer beter gegeten, dus ik hoop dat het weer beter zal gaan. Kirby, mn man wil zelfs graag de nachten overnemen (zegt ie nu )
Heeft je man al eens een t'shirt van jou aangetrokken en toen het flesje gegeven? De dop van de fles verwarmd tot 35 graden?
Niet direct aangedaan nee (past niet), maar wel over zich heen gedrapeerd. Speen handwarm verwarmd ... geen idee hoe warm dat is Ik heb nu lekkere zoete pyamapap gekocht met zo'n smaakje oops. EN ze lijkt iets beter te eten. Hopelijk gaat het morgen beter ...