Kans miskraam/ MA na goede echo met +/- 7 week

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lieke84, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Beste verloskundigen,

Momenteel ben ik zwanger van, hopelijk, mijn eerste kindje.
    In juni heb ik een EUG gehad en daarna ben ik opnieuw zwanger geraakt.
    Bij de gynaecoloog heb ik in week 7 een echo gehad, waarop een kloppend hartje te zien was. De zwangerschapsduur is nog een beetje een gok, maar vruchtje leek iets kleiner dan zou passen bij de zwangerschapsduur die ik zelf had bedacht gezien een positieve CB digital test.
    Nou ben ik nog vreselijk onzeker, omdat het de vorige keer allemaal niet goed zat. De termijnecho moet ik nog krijgen, maar zie er nu nog zo tegenop, ben bang dat dan zal blijken dat het een MA is. In de afgelopen weken heb ik niets van bloedverlies gehad en zwangerschapssymptomen blijven hetzelfde. Sinds deze week heb ik af en toe een wat trekkerig gevoel in mijn onderbuik, maar dat is alles.
    Hoe reeel is de kans dat bij de termijnecho blijkt dat het niet goed zit?

Alvast bedankt voor een reactie!

Groetjes,
    Lieke

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Heel begrijpelijk je onzekerheid, maar vertrouw op je lichaam en probeer te genieten.

De kans op een miskraam na een kloppend hartje gezien te hebben is een stuk kleiner dan als er nog geen kloppend hartje is gezien.
    De kans dat het nog misgaat na het zien van een kloppend hartje is 5%.
    Hopelijk heb je een goede echo bij 12 wkn en kan je echt gaan genieten.

Groetjes Ineke

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Bedankt voor de reactie! Probeer me dan maar vast te houden aan de 95% waarin het allemaal gewoon verder goed verloopt. Ik zal nog even laten weten of de termijn echo goed was!

Groetjes,
    Angelique

Deel Deze Pagina