Dat ook inderdaad of je lichamelijk er nog aan toe bent zegt niets over geestelijk maar daarnaast is het verkeer gewoon zoveel drukker, gehaaster e.d. geworden dat dat ook een hele aanpassing vergt...
seniorenkeuringen zijn echt nodig!en niet eens per 5 jaar ofzo.. zag het aan mijn opa.. ging ineens heel erg achteruit.. kon nog prima rijden maar wist gewoon de weg niet meer.. gelukkig werd hij snel daarna gekeurd en mocht niet meer rijden.. en terecht.. voor hetzelfde geld rijden ze iemand aan ofzo!
Ik vind ook dat die keuring er gewoon (regelmatig) moet blijven. Alleen begreep ik laatst dat wanneer ze niet meer door de keuring komen voor een gewoon rijbewijs ze wel in zo een 45 km auto'tje mogen rijden, oke dat betekend geen snelweg meer (of van die figuren die daar wel op gaan met hun 45km auto) maar op de rest van de wegen kom je ze gewoon nog tegen, alsnog levensgevaarlijk, voor hunzelf maar mi vooral ook voor bijv de mensen die op de fiets.
We worden steeds ouder, moeten tot 67 werken, dan zou het raar zijn als je met 70 opeens een gevaar op de weg zou zijn. Die grens schuift ook op, samen met levensverwachting. Lijkt me logisch gevolg. Trouwens wat zegt leeftijd idd over goed kunnen rijden? Hier vorig jaar 2 mensen doodgereden door man van begin 40. Was niet goed geworden achter het stuur. Om nog maar te zwijgen over het aantal jongeren die tegen een boom eindigen. Ken helaas meer jongeren die in het verkeer zijn omgekomen dan ouderen.