ouderenzorg, eerst verantwoordelijk verzorgende

Discussie in 'De lounge' gestart door jettepet, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jettepet

jettepet Niet meer actief

hallo dames,

Ik werk in een verzorgingshuis. Ik krijg de kans om eerst verantwoordelijk verzorgende te worden, doe nu hetzelfde werk onder de noemer contactverzorgende.
    Ik krijg eigenlijk weinig info op het werk, ik moet dus de opleding volgen, heeft 1 van jullie ervaring hierin?
    En dan bedoel ik dat je de opleiding volgt van je werkgever, hoe lang duurt de opleiding? Hoeveel clienten kregen jullie? En o ja ik heb nu 4 clienten met 24 uur, straks ws 6-8 clienten en geen extra tijd terwijl ik het nu al pittig vindt om alles te regelen rondom mijn clienten.
    Ik wil alles weten!
    Alvast bedankt!

Gr Jet

2. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    hoi hoi,

ik werk ook in de ouderenzorg als evv er.
    maar ik begrijp niet goed wat voor een opleiding je dan moet gaan doen.
    ik heb die niet gehad.
    wel gewoon de opleiding verzorgende niveau 3 ig.

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb de opleiding EVV'er gedaan, alleen dan wel de variant die mijn werk aanbood en niet de variant waarbij je naar school gaat. Wel is hetzelfde behandeld, bij ons heet het persoonlijk begeleider.
    Ik heb een half jaar er over gedaan, waarvan 6 lessen (elke maand 1 les). oefeningen met acteur, en we moesten een eindpresentatie houden. De 6 lessen duurden bij ons 3 uren.

Ik had in de thuiszorg 20 cliënten, en nu in een kleinschalige woonvorm 6 cliënten.
    Ik ben echter sinds kort gestopt als persoonlijk begeleider omdat ik gestoord werd van alle bureaucratie.

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Oh ja, je hebt als EVV'er recht om 8 uur per maand boventallig ingeroosterd zijn om je werkzaamheden goed te kunnen blijven doen.

5. jettepet

jettepet Niet meer actief

@boxertje ik heb ook de opleiding VZ IG gedaan en nu moeten wij via het werk de opleiding/cursus evv doen...het is landelijk erkend diploma en daar hoort ook een hogere schaal bij.

Die bureaucratie ja daar loop ik dus nu al tegen aan, hadtekeing hier en handtekeing daar pfff ik vind het niet altijd leuk, maar ik heb nu ontzettend leuke clienten waar ik regelmatig tijd voor heb om iets leuks te doen, mits het personeel het toelaat;)
    Ik ga dat wel missen als ik het niet doe, heb nu zo'n goede band met de clienten en familie dan vindt ik het weer heel erg leuk.
    Maar dr komt zoveel bij kijken weer en al die verantwoordelijkheid....
    In ieder geval bedankt voor jullie reactie's!

Deel Deze Pagina