Mijn zoon zit nu 2 weken op de middelbare, hij heeft een mooie nieuwe laptop. Nu lijken er vandaag behoorlijke stortbuien aan te komen. Zijn rugzak ( Eastpack model met laptopvak) zal vast wel een klein buitje kunnen doorstaan, maar 20 minuten in een zwaardere bui lijkt me lastiger. Hoe gaat dat bij jullie?
Ik had vroeger altijd een vuilniszak in mijn tas, die ik bij regen over mijn rugzak deed (en dan de rugzak onder de snelbinder). Niet echt charmant, maar wel droge boeken. En een droge agenda Zou dat een optie kunnen zijn?
Hier geen laptop voor school, maar wel de wens om de schoolboeken droog te houden. Hier nemen ze hun regenpak mee in een vuilniszak. Als het regent: regenpak aan en rugtas in de vuilniszak. Werkt prima.
Ah thx, ik woonde vroeger niet zo ver van school dus ik heb die ervaring nooit zo opgedaan. Een regenpak wil hij zelf uiteraard niet aan, maar misschien moet hij daar de voordelen nog even van gaan inzien
Dat kan lang duren inmiddels 3de klas en heeft een regenjas gekocht... 1ste klasser is vertrokken zonder, hoeft ook niet zo ver als zus. Eastpak kan heel wat hebben weten we inmiddels na 3 jaar en ver fietsen.
Je hebt tegenwoordig toch ook gewoon regen hoezen voor rugzakken te koop. Dat ziet er iets minder lelijk uit dan een vuilniszak. En waarschijnlijk ook iets beter vast te maken.
Mijn puber denkt daar anders over, kregen ze in gr8 nml van school. Ze doet eerder een gewone plastic zak over haar tas heen.
Hier ook een vuilniszak over de tas (tas met viool in dit geval). Ik heb ook een regenhoes, maar het grote nadeel daarvan is dat die enkel over de voorkant van de tas gaat en niet over de achterkant - ik begrijp het nut er zo niet erg van… Een plastic tas/vuilniszak trek ik volledig om de tas heen, komt geen drupje regen in op die manier.
Hier ook hoor, maar die raakten snel kwijt, eentje werkte ook niet echt goed, dus dan maar een vuilniszak of plastic zak.
Dochter heeft haar tas in een goede fietstas zitten.. alleen past hij er nog niet zo in dat de tas dicht kan... dus daar moet nog even aan gewerkt worden. Maar vuilniszak was anders het alternatief inderdaad. De oudste krijgt het al 2 jaar wel voor elkaar in haar (zelfde) fietstas. De jongste had mazzel vandaag... vriendinnetjes ouders vonden de voorspelling te slecht en ze zijn gebracht (35 minuten fietsen) . Zuur voor de oudste die zit 5 minuten dichterbij - dus die heeft maar weer een regenbroek opgevist. Overigens heeft de oudste via decathlon een paardrij regenbroek. Dat ziet er niet suf uit ofzo - gewoon vrij netjes, maar wel waterdicht dus. Ook nog in de bovenbenen gevoerd met fleece (wat ook uitritsbaar is) , in de winter heeft ze 'm heel veel gedragen, gewoon voor de kou ook. Mocht hij ooit nog een regenbroek overwegen, zou ik dus daar kijken - voor diverse sporten hebben ze regenbroeken die gewoon net wat meer vorm hebben etc.
Hier 9ok voor beiden regenhoezen voor rugzak Dat ze niet helemaal afsluiten is omdat je m dan nog steeds op je rug kan doen. Dingetje is wel dat hem ook meeneemt en er om doet....