Oudergesprekken alleen in de middag?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by suus1983, Jun 10, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,003
    14,668
    113
    Female
    Vind ik ook. Onze oudste twee zijn heel verschillend in niveau. Dat zagen we wel, maar vonden we in rapport en cito helemaal niet zo goed te zien.
    Uiteindelijk heeft oudste vwo-tto gedaan en studeert nu aan de universiteit en haar jongere zus mavo en doet nu mbo.

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,003
    14,668
    113
    Female
    Wij krijgen de oudergesprekken nu telefonisch. Op allemaal verschillende dagen. De juffen van groep 8 bellen op maandagochtend en woensdagochtend. De meester van groep 5 op twee avonden. En de juffen van de jongste bellen op dinsdagochtend en donderdagochtend. Ik werk op dinsdag en donderdag, dus dat ik niet handig. (Zullen meer mensen last van hebben lijkt mij;))
    Maar goed ik werk op de school van de kinderen, dus ik loop wel even langs mijn collega:D

3. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

Oct 16, 2018
    2,811
    2,501
    113
    Female
    Hier hebben we de voorlopig adviezen met Teams gegaan, wij zaten beide op ons werk en ik had erna nog een overleg bij een klant, echt IDEAAL!
    Het is een voorlopig advies en daar kun je nog weinig mee. Het is een startpunt.
    Verder hebben we de cito's besproken en daar is hij ondanks of dankzij corona ontzettend gegroeid door het thuis onderwijs .

Zou Teams misschien een oplossing zijn, zodat je man wel bij het gesprek zou kunnen zijn?

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Het gaat via teams. Helaas moet man dan alsnog thuis zijn, op het werk mag niet meer met teams gewerkt worden nadat ze zijn gehacked vorige maand en bijna een week niks konden doen. Maar hij werkt thuis, dus we loggen op onze computer even in.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Nee volgens mij is dat helemaal niet zo simpel. Dochter en zoon scoren vrijwel gelijk, maar weet ook vrij zeker dat dochter een lager advies gaat krijgen dan zoon (vwo). Maar we krijgen vandaag een envelop mee met het voorlopige advies, dus dan kunnen we daar alvast ons even in verdiepen. Ik gok op havo.
    Hier geen cito dit jaar nog trouwens. Zij krijgen die eind september, januari en dan nog een dia toets in april.

Overigens zegt een voorlopig advies toch al wel wat. Zijn maar weinig kinderen die van vmbo naar vwo gaan in groep 8 denk ik of andersom.

Zxcvb likes this.
  6. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Als ik dit zo lees ben ik heel blij dat ze bij ons besloten hebben om juist nu wel gesprekken in te plannen met alle kinderen. Om samen stil te staan bij de beleving van afgelopen periode, ontwikkeling dat het kind heeft doorgemaakt, en voor groep 7 het bespreken van voorlopig schooladvies.

Qua schooladvies inschatten: ik kan obv de punten en mijn eigen beeld wel een richting inschatten, maar die is A: per definitie gekleurd en B: inzet/werkhouding/werkverzorging enz tellen ook zwaar mee, en daar heeft een leerkracht een heel ander zicht op dan de ouders.

suus1983 likes this.
  7. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

Oct 16, 2018
    2,811
    2,501
    113
    Female
    Je kan ook teams op de telefoon installeren? mits het zijn eigen telefoon is en dan gewoon niet op de wifi of eventueel via watshapp bellen?

Share This Page