Hele snelle reactie bmr?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ntje, 26 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Mijn dochter heeft vanmiddag de bmr vaccinatie gehad en ze heeft nu al behoorlijke koorts (40.3) en ze is hangerig/huilerig.
    vanochtend was er nog niks aan de hand en de afgelopen dagen ook niet.

Ik kan ook nergens in de bijsluiter of elders op internet vinden of dit een normale reactie is op deze vactinatie.

Op andere vaccinaties reageerde ze ook al "vrij heftig" maar omdat er overal wordt geschreven dat de symptomen pas na een aantal dagen optreden vind ik het erg vreemd.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet of dit een normale reactie is of niet.

Ik zal d'r zo in ieder geval met een PCM op bed leggen.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb altijd begrepen reactie 7-10 dagen later
    Misschien zat er al iets anders te broeden.....
    Het is wel typisch zo ineens

3. Heeft ze niet ook tegelijk de meningokokken C prik gehad? want daar kunnen ze wel direct koorts van krijgen (bij ons zoontje werden die tegelijk gezet, hij kreeg pas na 8 dagen hoge koorst van de BMR)

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Nee ze krijgt alle vaccinaties apart.

Ik had niet het idee dat er wat aan zat te komen omdat ze de dagen ervoor en vanochtend nergens last van had, als ik dat idee had dan had ik nog wel even gewacht met de prik.

Vind het gewoon vreemd dat ze ineens na de prik zon koorts heeft gekregen.

5. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Dl heeft hier vorige week die prikken ook gehad. De mevrouw legde uit dat de meningokokken een snelle reactie geeft, dl had die avond ook koorts en is een aantal dagen niet lekker geweest. De bmr kunnen ze later nog op reageren, zelfs na een week nog

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Kan net zo goed iets anders zijn. Er heerst van alles op het moment. En die kleintjes kunnen zo van het ene op het andere moment ziekig worden.

Kan ook zo ineens weer over zijn.

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    dat is niet van bmr dat KAN pas komen na 7-10 dagen.
    er heerst nu ook vanalles op het moment en die kleintjes kunnen ene moment heel ziek zijn en volgende dag weer beter.
    Zo ook mijn dochtertje die haal ik vorige week dinsdag kip lekker en vrolijk uit bedje, hebben samen ontbeten en wilde naar peutergym gaan en ineens begint ze over te geven en koorts. hele morgen nog niet dit aan gemerkt. heel de dag overgeven en koorts s avonds vroeg naar bed en volgende dag was er weer niks aan de hand.

ik denk dat het een toevallige samenloop van omstandigheden is en dat je kindje last heeft van opgepikt virus maar niet van de bmr prik er heerst zoveel nu er zijn zoveel mensen ziek momenteel.

8. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ze krijgen 2 prikken, een bmr, en nog 1 (weet de naam even niet) maar die laatste daar kunnen ze gelijk last van krijgen, en bmr pas met ongeveer 10 dagen.

9. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Die andere (menc) heeft ze in december gehad en daar heeft ze idd ook een reactie op gehad.

En ik weet dat er overal staat dat ze pas na een week ofzo een reactie op de bmr kunnen krijgen maar blijkbaar dus ook gelijk na de prik.

Ik vind het iets te toevallig dat ze precies met het krijgen van de prik "gewoon" ziek wordt en daarom ook zeer onwaarschijnlijk.

Ze is nog altijd ziek en PCM helpt niet veel.

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Als je je zorgen maakt moet je het even melden bij die kinderarts/CB!
    Die kunnen je dan vragen naar symptomen van allergische reactie bijvoorbeeld (op de hulpstoffen in de enting).

11. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Met de bmr prik krijgt ze 2 prikken, 1 in de arm, en 1 in het been.
    1 van die prikken is de bmr, de andere prik is een inenting voor wat anders. En die laatste, daar kunnen ze gelijk last van krijgen.
    Dat bedoel ik ;)

12. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere

Dat weet ik. Maar onze dochter wordt anders gevaccineerd als het standaard programma dus ze kreeg alleen de bmr (in de arm).

Als ze morgen nog steeds koorts heeft en zich zo gedraagt neem ik contact op met het cb of de ha.

13. soeee

soeee Niet meer actief

Lezen is blijkbaar heel moeilijk voor sommigen. Ze heeft niet 2 prikken gehad, want die MenC had ze in december gehad. Nu dus maar 1 prik: de bmr.

Heel rot Nies, hopelijk is Nova gauw weer beter :) Maar ook ik denk eigenlijk niet dat het van de prik komt. Lijkt me veel te snel en hoor ook veel verhalen om me heen van kindjes die plotseling hoge koorts hebben en ziek zijn. Knuf voor jullie!

Deel Deze Pagina