Zwangerschap cholestase

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hela30, 29 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hela30

Hela30 Actief lid

26 okt 2019
    101
    55
    28
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ben net gebeld door de gyneacoloog over mijn bloedwaarden van mijn galzuren zouten. Mijn waardes zijn nu 80 en de gyneacoloog gaf aan dat ze bij 100 gaan ingrijpen. Ik ben zaterdag 36 weken en ze gaf aan zolang de waarde niet 100 hebben bereikt dat je mag doorlopen tot week 39. Ik heb tegen de gyneacoloog gezegd dat ik dit absoluut niet wil en dat ze bij vorige zwangerschappen altijd zeiden boven de 40 is bevallen met 37 weken ik wil geen onnodig risico lopen. Ze gaf aan dit te bespreken met het team. Nu vroeg ik me af wie er ook zwangerschap cholestase heeft en iets weet over de nieuwe protocollen waar ze het over heeft want ik snap er helemaal niks meer van

2. Bittersweetsymphony

Bittersweetsymphony Actief lid

5 jan 2022
    272
    252
    63
    Vrouw
    Hi!
    Ik heb dit in mijn eerste zwangerschap bij mijn dochtertje gehad. Vreselijk overigens die jeuk. Ik ben wel met 37 weken ingeleid omdat ik er lichamelijk last van had en ze zorgen hadden om de baby. Ik zou zeker je gevoel volgen hierin en vragen om een eerdere inleiding, je lichaam is op een gegeven moment ook gewoon op.

Sterkte!

3. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.884
    6.415
    113
    Hier werd meteen aangegeven bij verhoogde waardes (nog ruim onder de 80) dat ik voor 38wkn zou worden ingeleid. Toen de waardes rap stegen tot 186 werd ik opgenomen, en uiteindelijk na twee weken ziekenhuis ingeleid met 36wkn. Ik sliep toen ook al weken vreselijk slecht (‘s nachts niet, ‘s middags max 3 onrustige uurtjes), baby was flink voor de termijn (ruim 3500gram bij geboorte), daarom dus toen ingeleid. Een week wachten was qua veiligheid nog zeker oke, maar fysiek niet meer te doen.

4. Hela30

Hela30 Actief lid

26 okt 2019
    101
    55
    28
    Vrouw

moet je zeggen dat het met de jeuk mee valt heb nu ook geen medicatie of iets. Morgen ben ik 36 weken zwanger. Moet dinsdag weer prikken en krijg dan donderdag te horen wat de waardes zijn en dan wilt ze een plan van aanpak maken maar ik wil sowieso vrijdag een ballon voor de inleiding ik ga echt geen onnodige risico’s lopen

5. Hela30

Hela30 Actief lid

26 okt 2019
    101
    55
    28
    Vrouw

Ik ben bij mij 2 andere zwangerschappen ook met 37 weken ingeleid. Alleen hebben ze nu nieuwe protocollen dat ze pas inleiden bij waarde boven de 100

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    Ik zou vragen wat de reden van het wijzigen van de protocollen is.

Die veranderen toch niet zonder gedegen onderzoek.

7. Puttertje

Puttertje Bekend lid

12 mei 2022
    613
    793
    93
    Vrouw
    Hé, zie nu pas dit topic. Hier vandaag ook cholestase vastgesteld. De arts zei dat ik met mijn huidige waarde (25) met 39 weken zou worden ingeleid. Volgende week opnieuw bekijken hoe het ervoor staat. Ik moet zo wel medicijnen ophalen bij de apotheek.
    Ben nu 36,5 week zwanger overigens!

8. Puttertje

Puttertje Bekend lid

12 mei 2022
    613
    793
    93
    Vrouw
    Zowel het ziekenhuis als mijn verloskundige zegt dat er nieuwe richtlijnen zijn waarbij ze bij waarden boven de 100 pas eerder inleiden dan 39 weken. Dit is gebaseerd op nieuw onderzoek. Ik weet niet of dit onderzoek online te vinden is, maar mijn verloskundige heeft het me toegestuurd.
    Ik ben nu 36 + 5 en mijn baby is nog niet ingedaald (eerste kind), dus ik ga voor nu afwachten en hopen dat de baby in de tussentijd verder indaalt. Als de waarde omhooggeschoten is, dan zit er helaas niets anders op dan nog eerder inleiden...

Heb jij gisteren een plan van aanpak gemaakt?

evaleana vindt dit leuk.
  9. Hela30

Hela30 Actief lid

26 okt 2019
    101
    55
    28
    Vrouw

Hoi,

Zoiets heb ik ook begrepen van mijn gyneacoloog. Ik heb de nieuwe richtlijnen niet kunnen vinden online. Morgen heb ik een afspraak dan komen de nieuwe waarde binnen heb gisteren geprikt en dan gaan we plan van aanpak maken. Ik hoop echt nog een week vol te kunnen houden wil echt nog niet bevallen

Deel Deze Pagina