Ouderraad graag meer info hierover.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Mamavyas, 13 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hallo,

Op school van mijn zoontje zoeken ze ouders voor de ouderraad. Ik wil me graag mee betrekken bij de school, maar wat doe je als je in de ouderraad zit? vergt het veel vrije tijd? Zijn er veel verplichtingen? Wie kan mij op de bovenstaande vragen antwoorden geven.

Alvast bedankt!!;)

2. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    dat is overal verschillend.
    ik zit hier ook in de oudercommissie.
    we hebben hier voor elke activiteit een werkgroep, bv sinterklaas, kerst, enz. je kan dan zelf aangeven bij welke werkgroep je wilt helpen.
    ik zat in de sintwerkgroep en dan heb je het voor sinterklaas natuurlijk wel even wat drukker.
    hier kan je zelf aangeven welke werkgroep en bij hoeveel werkgroepen je wilt helpen.
    zo'n 6x per jaar hebben we een oc vergadering.

ik vind het totaal reuze meevallen wat ik aan tijd kwijt ben,
    en ik vind het super om zo betrokken te zijn op school!

3. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    #3 diaan, 13 jan 2011
    Laatst bewerkt: 13 jan 2011
    Ik zit ook in de ouderraad van de school van mijn oudste zoon.
    Ik ben secretaris. Dat betekent dat ik de oproep voor agenda punten, de agenda zelf en de notulen die ik maak rondstuur aan de andere leden en de directie. Ik ben aanspreekpunt op het schoolplein bij klachten en problemen en die geef ik dan door aan de directie. Ik maak informatie pakketjes namens de ouderraad voor de nieuwe leerlingen.
    Verder organiseer ik samen met een juf het sintfeest op school voor 130 kinderen. En ben ik hulp bij het jaarlijkse schoolfeest.

Ik verzet heel veel werk op school maar dat komt vooral omdat ik mezelf daar voor indeel en inplan.

Je kunt zelf aangeven welke taken je wil doen.
    In een ouderraad zit volgens mij wel altijd een secretaris, een voorzitter en een penningmeester. En je verdeelt de taken van de feestjes op school tussen de leden van de ouderraad en je regelt overige ouders om je daar bij te helpen.
    Wij vergaderen 6 keer per jaar van 20.00 uur tot 22.00 uur.

Dus om je vraag te beantwoorden over de hoeveelheid tijd....tja......bij mij kost het veel tijd maar dat wil ik zelf.

4. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Het lijkt me erg leuk en ook zo betrokken bij me zoontje de school. Ik wil er niet teveel uren per week aan kwijt, gezien ook me andere werkzaamheden ernaast.

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Je kan misschien ook aangeven bij de OR, dat je er niet voor vast in wilt, maar dat je graag wilt helpen bij activiteiten en dergelijke.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij de ene ouderraad wordt ook veel zelf gedaan. Terwijl bij een andere ouderraad veel commisies eromheen zijn voor het regelen van schoonmaak, feestdagen, versiering etc. Dus ik zou eens iemand van de OR aanspreken om te vragen wat ze voor dingen open hebben staan.

7. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik doe ook meer op school als alleen in de oc, maar ook omdat ik dat zelf wil.
    ik regel het brigadieren, ben luizenmoeder en klasseouder.

bij ons is het zo dat bij alle activiteiten waar hulp van anderen nodig is, dat eerst altijd de leden van de oc gevraagd wordt.
    alle ouders willen wel eens helpen met de leuke activiteiten op school, maar bij de zgn vervelende klusjes zijn ze nergens te bekennen.
    vandaar dat bij de leuke activiteiten (sint schoolreis enzo) eerst aan de oc gevraagd wordt wie wil en kan helpen.

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zit ook in de ouderraad, we vergaderen 4keer per jaar en bespreken dan alle komende activiteiten. Zijn er taken te doen ter voorbereiding van de activiteiten, dan verdelen we deze.

Deel Deze Pagina