De mogelijk positieve of minder positieve. In mijn geval vandaag nog zo'n fantastisch voorbeeld. Ik ben verkouden en had een flinke hoest aanval.. daarna kon ik een droge broek aan gaan trekken. *zucht* Ik heb een tijdje bij de bekkenfysio gelopen en het is een heel eind verbeterd, maar helemaal zoals voor de bevalling zal het nooit meer zijn. Wat voor (lichamelijke) extraatjes hebben jullie sinds het moederschap? Mogen ook positieve of leuke dingen zijn. Ik kan zelf zo niks bedenken (behalve mijn kind ) maar wellicht zijn ze er. Of situaties waardoor je er eigenlijk alleen maar om kon lachen.
Positief: Vaak pretoogjes en een dikke glimlach als ze me zien. De gekke grollen met dochter en het "stoeien" met mijn zoon. Negatief: Nog ergere hangbuik, tijdens een lachbui of nies moet ik mijn benen kruisen. En op het moment: koppijn door bedtijd struggles
Negatief: Wallen... Die kreeg ik erbij kado. En een geëxplodeerde dikke darm, een stoma voor 6 maanden en enorme littekens van de operaties, altijd buikpijn en gedoe. Maar de wallen vind ik nog het aller ergste.. Die zie je. Positieve dingen: De onvoorwaardelijke liefde, het genieten van die armpjes die me omhelzen en het lieve stemmetje wat zegt ' mama ik hou van jou' Maar ook het zelfvertrouwen wat ik kreeg, met de geboorte van m'n zoon werd ik ook opnieuw geboren. Het kunnen genieten van kleine dingen. Kijken door de ogen van m'n kind.
Positief: mijn borsten, zijn allebei de kinderen gegroeid en ondanks mijn leeftijd (45) hangen ze nauwelijks (wel iets meer dan toen ik 20 was natuurlijk). Ze zijn niet mega groot ofzo, maar gewoon mooi en vrouwelijk. Negatief: mijn buik, ik heb een navelbreuk en teveel vet rond mijn middel (in vergelijking met de rest van mijn lijf). Ook stress incontinentie (bij hardlopen/springen en soms bij niesen of hoesten), maar sinds ik menstruatie ondergoed heb ontdekt, voel ik me daar minder vervelend bij (is even wennen, maar bijna net zo comfortabel als gewoon ondergoed). De positieve en negatieve (slaaptekort!!!) dingen door de kinderen laat ik even buiten beschouwing.
Negatief: ik ben emotioneel incontinentie sinds ik moeder ben. En ik vind dat vreselijk Positief: ik heb nog nooit zoveel van iemand gehouden
Negatief : Ik verlies altijd zoveel haar na de zwangerschap dat ik maanden lang half kaal ben en daarna maanden korte onhandelbare plukjes heb. Pas na een jaar gaat het er weer beetje normaal uit zien. bij elke harde lach, nies, hoest of sprong pis ik in mijn broek. Positief : mijn kinders natuurlijk! Voor die kleine knappers pis ik met liefde elke dag in mijn broek.
Ik heb juist sinds kindje trotse ^^ Ben niet te spreken over buikje wat ik blijf houden als ik op gewicht ben (nu weer paar kilo eraf te gaan) En idd ongewenste bijkomstigheid bij t hoesten.
Negatief: mijn gezicht zit onder de rosacea. Sinds de bevalling van de tweede lijkt het nog erger geworden. Als iemand tips heeft.... positief: mijn 2 knappe meiden! Hou zo ontzettend veel van die knappe snoetjes! Ook de liefde tussen die 2.
Negatief: mijn mom bod. Niet zoals Doutzen die heeft, nee zoals mijn moeder t ook heeft. Positief: had ik voor kids 10 uur slaap nodig, kan ik nu gewoon functioneren met weinig slaap! Bizar hoe je gewoon door kunt gaan en ook nog leeft.
Mijn gehechte schaamlippen... Tja, ze waren compleet gescheurd na de geboorte van mijn dochter. En heb er echt nog geregeld 'last' van, dat ze echt gevoelig zijn in niet fijne zin. Hoe dat heeft kunnen gebeuren, geen idee...
M'n hangborsten. Ik had echt mooie borsten. Na 3 kinderen en heel lang borstvoeding is er niks meer van over helaas. Heb na elke zwangerschap ook vreselijk last van haaruitval. Ben echt een halve punker na een paar maanden. Groeit gelukkig weer aan maar het is werkelijk géén gezicht. Verder mag ik niet klagen, heb steeds snel weer een strakke buik waar ik eigenlijk niks voor hoef te doen. Nauwelijks striae terwijl ik elke keer een mega buik had.
Nadeel; Extra kilo's Extra lipoedeem Slaaptekort Al je eten moeten delen Bezoekers op de wc Eeuwig volle wasmand Voordeel; Oneindige liefde, knuffels, natte kusjes, love you's, vreugde, blijdschap. Alles ❤
Negatief: De wallen onder mijn ogen Slaaptekort De eeuwig volle wasmand Huishouden wat nooit stopt Emotioneel incontonent Hier ook bij een hoestbui en een gevulde blaas= verschonen De fysieke blijvende bekkenschade na de 3e bevalling Slappe huid op mijn buik Positief Zóveel liefde in huis Kusjes, kwijlkusjes, knuffels Het dubbel liggen van het lachen met elkaar Enorme trots, om te zien hoe mn kinderen groeien, ontplooien, meer zelfverzekerd worden, steeds meer zelfstandig en hoe hun eigen ik ontwikkelt. Bewust genieten van de kleine dingen
negatief: altijd aan nooit klaar met huishouden (mijn standaard is dan nog vrij laag) niesbui met volle blaas...(dat is nog mazzel) permanent bekkenschade was geen langslaper maar het kon kennelijk nóg korter en we leven nog positief lokaal zonneschijn we worden handig met make-up
Eigenlijk niks negatiefs. Lichaam is nog hetzelfde. Ben echt zo’n mazzelaar die na drie weken na de bevalling weer maat 36 had en kan eten wat ik wil (sorry ) Wel wat hechtingen gehad dus zal er niet meer perfect uit zien. Maar voor mijn vriend voelt het heel goed haha dus prima. Ben zooo blij met mijn altijd vrolijke, zingende, gezellige kind. Enige wat mij soms aanvliegt is de onbezorgdheid die weg is. Ik maak mij niet snel zorgen maar word gek bij de gedachte dat hem iets zou overkomen. Wat hou ik ontzettend veel van die lieve jongen.
Positief : De allerlekkerste kusjes en knuffels van de hele wereld. Mijn zoontje is een heerlijke knuffelkont, al begint het wel iets minder te worden. En mama is zijn allerbeste vriend. Negatief : Ik blijf opruimen, echt. Mijn vriend en zoontje kunnen beide NOOIT wat vinden, en maken beide gigantische rotzooi. Mijn buik. Hang vel achtig iets. Lijkt soms wel vierkant ofzo... Ik kan nooit meer rustig naar de wc, douchen of op de bank liggen in de zon. Ik houd niet zo van de zon, maar ik kon echt genieten om bijvoorbeeld alleen met mijn voeten in de zon te liggen op de bank! En niezen met mijn benen bij elkaar. Opletten met springen etc. Maarja, gelukkig hebben meer mama's dat probleem. Oja en  ik gun mijn zoontje alles. Dus mijn ouders geven zalmsalade mee? Ik geef het aan mijn zoontje, mijn ouders kopen aardbeien voor me? Gaat naar mijn zoontje.. En zo is het met alles. Wij zijn samen gek op veel dingen, zoals vis en fruit! Maar ik spaar het met alle liefde uit mijn mond.