Los buskaartje na invoering ov-chipkaart

Discussie in 'De lounge' gestart door tupp, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Morgen ga ik (eenmalig) met de bus naar het station. Nu is bij ons in de regio de ov-chipkaart pas helemaal doorgevoerd. Ik weet dat ik dus geen strippenkaart kan gebruiken. (geeft niks, want die heb ik ook al niet ;)) Maar ik heb geen ov-chipkaart en die kan ik ook niet kopen voordat ik op de bus stap. Kan ik nog wel gewoon een los buskaartje kopen in de bus zelf?

2. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ja dat kan, In Amsterdam (GVB) bijvoorbeeld kan je losse uurkaarjes kopen voor 2.60.
    nadeel is dat als je een bus uit de regio ( Bijv connexxion) neemt naar Amsterdam toe.. je een kaartje in de bus koopt van die maatschappij en die is dan niet geldig in het GVB vervoer... kost je twee kaartjes dus.
    Denkd at uiteindelijk als het vaker gaat voorkomen zo een anonieme chipkaart een goedkopere oplossing is.

Veel plezier morgen.

3. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Ja hoor! Is wel een stuk duurder...tenminste hier in purmerend...

4. soppie

soppie Bekend lid

31 mrt 2011
    838
    44
    28
    NULL
    NULL
    ja dat kan, doe ik zelf altijd, omdat ik deze kan declareren op mijn werk, zo'n kaartje kost 2,50.

5. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    hier in noord brabant kan het ook

kost een dag kaartje 3,00

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oké dames, bedankt! Ik kon het zo gauw op interrnet niet vinden. Ik ga echt zelden met de bus. Als ik met de trein ga (komt ook niet aak voor) ga ik op de fiets naar het station maar morgenavond word ik met de auto afgehaald dus dan is het niet handig als mijn fiets daar staat. En brengen gaat helaas niet. dus dan maar weer eens met de bus. Maar dan moet je wel binnen mogen, natuurlijk. :)
    misschien is het wel handig om eens zo'n chipkaart aan te schaffen en gewoonn m'n portemonnee te hebben voor die zeldzame keren dat zoiets voorkomt, maar het was er nog niet van gekomen.
    Je moet straks met de trein ook zo'n kaart gaan gebruiken geloof ik, dus dan zal ik er wel een aan moeten schaffen. Ik voel me nu even net een bejaarde die niks snapt van die moderne dingen, haha. Ik was de laatste keer dat ik met de trein ging al helemal blij dat ik met mijn chipkaart mijn fiets kon parkeren haha.

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hier kan ik een overstapskaartje kopen voor 1.60. Een dalkaartje hebben ze hier ook en die kost 1.40 maar dan kan je niet meer ovestappen.

Als ik met veolia de bus pakt en op het station HTM kan ik gewoon met dat kaartje overstappen hoeft niet speciaal een kaartje daarvoor weer te kopen.

Dat Kaartje van 1.60 is volgens mij landelijk!

O ja die anonieme ov kaart is ook duur zeg 7.50 en dan nog opladen.

En moet zeggen wat zijn er wijnig oplaat punten zeg!! Van de week wilde ik me kaart opladen was die stuk kon ik als nog een kaartje in de bus/tram kopen.!:x

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @pnirmal: ja, daarom voel ik ook weinig voor dat systeem. Je moet eerst betalen en dan mag je voor dat geld dat je betaald hebt nog niet eens reizen ook! Nou ja, ik zal er wel aan moeten uiteindelijk, maar ik ben blij om te weten da ik straks gewoon me de bus kan en niet hoef te lopen. ;)

9. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier kost een los kaartje voor de bus/tram 2,50 en deze is dan een uur geldig en voor de bus/tram/metro kost 3,50 en deze is dan 2 uur geldig.
    Ik heb al jaren een ov chip kaart (2007) en vind het ook wel fijn werken. Oplaadpunten komen er steeds meer, hier inmiddels al bij de ah, verschillende sigarenboeren en bij de stations.

Deel Deze Pagina