Geld lenen met de laagste rente

Discussion in 'De lounge' started by KanjerB, Aug 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Hoi meiden even een vraagje. Wij ''willen'' geld lenen (of beter gezegt hebben het echt nodig) het is niet zo een ''heeeel'' groot bedrag rond de 10.000 euro Nu wilde ik aan jullie vragen met welke banken jullie het meest ervaring hebben en waar de rentes niet ontiegelijk hoog zijn.

Ik weet dat het beter is om niet te lenen etc etc. Maar we zitten op dit moment flink in de knoop en willen dit weer recht zetten en dan maandelijks een bedrag aflossen. Dat lijkt ons op dit moment de juiste keuze. En helaas als het niet anders kan dan zo dan moet het maar.

2. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    het is natuurlijk ontzettend rot als je geld MOET lenen, ik wil eigenlijk zeggen dat je er beter niet aan kunt beginnen

Kan je niet bij familie geld lenen en dat dan maandelijks aflossen?
    Trap in ieder geval niet in kredietaanbieders zoals Becam en Postkrediet enzo....

Ik kan je verder niks aanraden want ik heb zelf geen lening...dus heb je eigenlijk niet veel aan mijn antwoord....

In ieder geval veel succes en ik hoop dat je het kunt oplossen zonder lening, want lenen kost je altijd meer geld.

Liefs Liesje

3. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Ik weet niet of het om echte schulden gaat....

Ik ben van mening dat als je meerdere verschillende "schulden"posten hebt dat het idd verstandiger is om deze allemaal af te betalen van 1 "lening", al betwijfel ik of je een lening krijgt als je daadwerkelijk schulden hebt.

Maar zorg in elk geval dat je nog maar aan 1 instantie hoeft te betalen, voor je eigen overzicht is dat stukken beter!

4. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Dat is helaas geen optie. Om bij kennissen fam etc te lenen. OW ik zat juist op Becam te kijken. Het is idd niet de beste oplossing maar helaas als het niet anders kan dan kan het niet. En waarschijnlijk krijg ik ook een groot bedrag van de beslastingdienst etc (als ik is ooit die formulieren ga invullen en met terug werkende kracht ook een aanvulling terug dus als we dat binnen hebben storten we dat ook meteen om af te lossen)

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    #5 mamavanukkie, Aug 26, 2009
    Last edited: Aug 26, 2009
    Voor dat je een lening afsluit, vergelijk ze goed, lees de kleine lettertjes en ga langs bij je bank. Laat je goed voorlichten, de maandlasten kunnen best wel hoog zijn voor een lening, en het is ook niet de bedoeling dat je daardoor in de problemen komt.

Is het niet verstandig om eerst die belastingformulieren in te vullen en te kijken wat je terugkrijgt? Misschien hoef je dan minder te lenen.

6. Joss

Joss Lid

Mar 9, 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    Dan zou ik je adviseren om de formulieren gelijk in te vullen, want wanneer je nog van een aantal jaar geleden kan ontvangen komt hier nog een gunstige rente overheen. De formulieren kan je online invullen. Ik wil je echt afraden om geld te gaan lenen, wanneer de belastingdienst nog een schuld open heeft staan bij jou. Succes!

7. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Je mag in zulk soort gevallen alleen nooit uitgaan van een grote som geld die je krijgt...
    bovendien weet je het met de BD maar nooit he, je krijgt je teruggaaf en een paar maand later ligt er een brief dat het niet klopt en je het terug moet betalen, alleen heb je ermee een lening afgelost...moet je weer lenen om de BD te betalen... Heb er ervaring mee...

8. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Het zijn gelukkig geen schulden aan instanties. Maar kosten die bijvoorbeeld zijn gemaakt her en der toen we trouwden ineens uit huis moesten omdat het huis waar we woonden werd verkocht en we van alles moesten halen want we woonden in een huis met meubilar etc. en dat soort prive schulden. We houden niet van schulden ja, wie wel maar schulden bij kenissen fam enz vind ik toch niet zo fijn. Elke keer jezelf verontschuldigen als je zelfs iets kleins koopt. Niet dat hun dat vragen ofzo maar ik voel me zelf schuldig. En erg lief dat we het konden lezen. Maar wil nu liever alles aan hun aflossen en verder bij de bank aflossen. Omdat ik het rot vind om bijv eerst die af te lossen terwijl de andere dan nog moet wachten. En het is ook meer om hun ook een beetje ''vrijheid'' te geven want ze zijn net terug van vakantie en hebben ook geen potje meer.

9. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    ah ok... nouja zolang je geen schulden hebt bij instanties moet je gewoon een lening kunnen krijgen lijkt mij.

10. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    idd zoals misSCcoo ook zegt ik wil ook niet teveel op de BD rekenen. lastige situatie misschien. Maar zoals ik al zei ik weet ook dat het absoluut niet de juiste keuze is maar het kan gewoon niet anders.

11. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Ja ik heb ook geen negatieve BKR notering en kan ook gemiddeld 22.000 euro lenen ik heb net gebeld naar. Girokrediet.nl dat werd mij daar verteld. Alleen we zijn niet ect ''ervaren'' in dat soort dingen dus ben bang dat ik bijvoorbeeld ergens een lening afsluit en dat het blijkt dat het eigenlijk voor veel minder kan.

12. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik heb ook absoluut geen ervaring met leningen maar kun je niet naar je bank gaan en daar wat uitleg vragen over leningen enz? (misschien wel een domme opmerking van mij)

13. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Zustertje nee hoor meid tuurlijk geen domme opmerking. Ik heb net gebeld maar heb daar ook een studielening. En daardoor kan ik helaas niet het bedrag lenen wat ik nodig heb. In die 10.000 wat ik wil lenen zit ook bijna 3.000 aan mijn studielening

14. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Maar heb je dat bij de andere instanties ook aangegeven dan? dat je dus nog een studentenlening hebt?

Want die rekenen ze geloof bij elke instantie mee.

Wel moet je in de gaten houden dat de meeste instanties waar je bijna dubbel zoveel kunt lenen als bij de bank, de touwtjes ook veel strakker aangetrokken zijn.
    Als je 1x niet kunt betalen zal de bank zich afvragen waarom en contact met je opnemen, anderen zetten misschien wel meteen de deurwaarder bij je op de stoep.

15. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Ja dat heb ik aangegeven. toen zei ze dat, dat geen probleem had en dat tegenwoordig bijna iedereen wel een lening had hier of daar.

16. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    aiiiiiiii

meis kijk daar zo mee uit !

ik werk bij de rabobank en ik weet het banken zijn zooooo streng op het moment
    dat is ook echt niet voor niks maar ze kunnen toch minimaal wel ff afspraak maken en kijken wat er kan .. (vind ik )
    annyway
    als het zo is dan is het zo
    maar de tip die ik je kan geven is KIJK UIT
    rente is idd vaak laag elders en dan kan het idd MAAAAAAAAAAAAAR
    je krijgt naast de lening vaak verplicht nog een overlijdensrisicoverz zodat als je komt te overlijden ze hun geld terug krijgen en DAAR betaal je aso veel voor !
    en dat is bij een bank dus gratis of zit al in de rente zoals je het wilt zien
    succes !
    maar laat je echt super goed informeren want extra of gratis aflossen mag vaak ook niet en zo zit je dan jaren aan een dure lening !

17. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    wij hebben doorlopend krediet bij delta lloyd via de hypotheker. Daar mag je zonder kosten extra aflossen of extra opnemen. De rente is nu 7,9 procent. Meestal mag je bij een doorlopend krediet extra aflossen zonder kosten en bij een persoonlijke lening meestal niet.

Misschien een keer bij de hypotheker oid langs gaan? Daar kunnen ze ook meerdere leningen vergelijken.

ff nog een vraagje, snap ik hem nu goed dat je nu leningen hebt bij vrienden/familie die je wilt omzetten naar 1 officiele lening? Of gaat het om leningen bij andere instanties? Als het om dat laatste gaat zou ik ook die rentes in aanmerking nemen.

18. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Ik zou je aanraden om bij een onafhankelijk financieel adviseur te informeren. Die kunnen vaak tegen gunstiger tarieven doorlopend krediet of persoonlijke leningen regelen bij betrouwbare (!) bedrijven.
    Zolang je maar niet bij de 1 of andere DSB-dochter terechtkomt... Doe dat alsjeblieft niet!

Oh, en kijk anders ff op het tros radar forum! Daar kun je ook genoeg ervaringen vinden.

Succes!

19. Angelina

Angelina Niet meer actief

Is het geen idee om te informeren voor een renteloze lening bij de gemeente of GKB?

Ik weet er het fijne niet van, maar misschien is het de moeite waard eens te informeren?

20. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij hebben een doorlopend krediet bij Santander. Ik zie op hun site staan dat ze 6,6% vragen bij een krediet van 10.000 euro. Ik heb nog nooit klachten over ze gehad.

Share This Page