HULP: vraag invalskrachten

Discussie in 'De lounge' gestart door jufkrisje, 6 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    hoi dames...

Ik heb nu een vaste baan buiten het onderwijs met een 13-31 uren contract.
    Maar na 2 jaar afgestudeerd te zijn zonder werk of uiitzicht op vast werk toch besloten om bij mijn vaste baan mijn minimale contracturen te gaan werken om in het onderwijs in te gaan vallen. Dit via een regio invalspool. Wordt gelukkig alle tijd ingepland, ben weer met kids bezig dus zit daar zo op mijn plek ;)

Maar wel op invalbasis. Zonder vast contract... En daarom heb ik dus mijn oude baan nog gehouden... Maar mijn baas is natuurlijk niet erg blij dat ik mijn uren minder dan de helft heb laten halveren en dat is aan de sfeer te merken... En persoonlijk zou ik het liefst full time gaan invallen.. Maar ik weet niet hoe het dan bijv. zit met vakantiegeld? Krijg je dat eigenlijk zonder contract? En mocht ik zwanger raken, hoe zit het dan met zwangerschapsverlof enzo???

Hoop dat iemand mij kan helpen...

2. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ik heb zelf ook een poos ingevallen, voor ik vastigheid kreeg. Het is tegenwoordig de realiteit, of je moet afreizen naar de randstad of Almere.
    Als ik het goed herinner, bouw je over de gewerkte uren wel vakantiegeld op. Maar de kindervakanties krijg je alleen doorbetaald als je een bepaalde periode, in dezelfde groep aan het invallen bent. Zwangerschapsverlof krijg je volgens mij alleen doorbetaald in een tijdelijke of vaste benoeming.

Als het onderwijs echt is, wat je wilt, dan zul je er even doorheen moeten. Ik ben ook onderaan de ladder begonnen, met een gedeeltelijke bijstandsuitkering, omdat ik te weinig verdiende.
    Al gauw kreeg ik een vaste middag om in te vallen en op die manier hadden ze op een gegeven moment een verplichting aan me (heb ong. twee jaar invalwerk gedaan). Ik heb toen een jaarcontract gekregen voor 2,5 dag in de week. Het jaar daarop werd dat vast. Vorig jaar fulltime gaan werken, de uitbreiding een jaarcontract en dat is dit schooljaar, terwijl ze wisten dat ik zwanger was :), volledig vast geworden.

Ik ben zelf lid van het CNV, kost maar een paar euro in de maand en daar kun je dit soort vragen allemaal stellen en je krijgt jaarlijks een rechtspositiegids. Succes!

3. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Mijn man is anderhalf jaar geleden begonnen in de invalpool en ik moet zeggen dat hij dat jaar geen dag thuis heeft gezeten. Maar een man wordt dan ook wel veel gevraagd! Vakantiegeld en 13de maand kreeg hij wel maar de zomervakantie werd niet doorbetaald. Nu schijnt er een mogelijkheid te zijn om die zes weken een uitkering aan te vragen. Dat heeft een vriend van ons gedaan en die kreeg zo toch nog 70 of 80 % uitbetaald.
    Mijn man heeft nu een vaste baan dus dat is natuurlijk veel prettiger maar hij heeft het invalwerk niet als vervelend ervaren.
    Als je echt in het onderwijs wilt zou ik de stap nemen! Ik denk dat je er op een andere manier niet tussen komt.

Mocht je zwanger raken en je krijgt geen loon doorbetaald is er volgens mij ook een uitkering voor. Dus misschien handig om eens even contact op te nemen met UWV.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.144
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het bestuur waar ik werk houdt het aantal gewerkte uren van de invallers in de pool goed in de gaten. Als je bij het aantal uren komt dat het bestuur verplichtingen aan je krijgt, wordt je gewoon een aantal maanden niet meer gevraagd; invallers zat! Houdt dit wel in de gaten, als je met je andere baan stopt en het bestuur waarbij je werkt doet dit ook, dan zit je straks misschien tijdelijk zonder werk.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Je kan ook gewoon lekker door gaan zoeken.
    Ik wilde vanaf het begin dat stomme inval werk niet gaan doen en heb uiteindelijk alleen maar klussen voor 1 klas gehad en na minder dan anderhalf jaar had ik een vast contract waarbij ik volledig op 1 groep werkte.
    Maar ik heb dan ook wel 200 brieven de deur uitgedaan...

6. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    solliciteer ook 'best' veel guppie... alleen hier in brabant zijn er niet heel veel banen, maar zie het ook niet zitten om meer dan een 1 uur in de auto te zitten voor mijn werk :S

dusss ongeveer 2-5 brieven per maand de deur uit, mochten er nieuwe vacatures zijn..

Dank je wel voor al jullie reacties! Tnx... :D

ben wel benieuwd naar meer reacties!

Deel Deze Pagina