Nou dames, ik kom even om jullie hulp vragen hoor. Vriendlief doet hier in huis de afwas, brengt zooblief naar bed (incl. Wassen tandjes poetsen ritueel) en doet regelmatig een klein boodschapje. (Met de auto he? Ik heb geen rijbewijs) nu hadden wij het gisteren over het huishouden en dat het een beetje achterloopt. nu ben ik de eerste die dat beaamt en daar de grootste verantwoordelijkheid voor neemt. Echter beweert vriendlief dat hij 'genoeg doet' en dat in Nederland 90% van de mannen nog minder doen in huis. jullie begrijpen dat ik daar even om heb moeten lachen. situatie hier is zo: ik ben momenteel thuis. Zit in ziektewet en ben met therapie bezig sie me behoorlijk zwaar valt. Ben moe, snel geïrriteerd en kan me tot weinig zetten. maaaaar omdat ik thuis ben doe ik uiteraard het meeste in huis. vriendlief werkt veertig uur, weekenden is hij thuis. dus, met toestemming van mijn vriend, besloot ik jullie maar eens te vragen: wat doet jullie man/vriend in het huishouden? Mijn vent kijkt uit naar de reacties want die is er van overtuigd dat hij een held is en dat hij heeeeeel veel doet vergeleken met andere mannen. Kom maar door
Niks. Mijn man werkt bij een ijsleverancier en de zomer is Het seizoen natuurlijk dus momenteel werkt ie 5-6 dagen per week. Gaat sochtends weg en komt pas rond middernacht weer thuis. En als hij vrij is wil hij gewoon uitrusten en dat snap ik dus vraag ook niks aan hem. Dat 'ie minder werkte deed hij wel wat meer kleine dingetjes zoals ontbijt maken, koken enzo. Ik werk maar 12 uur dus heb tijd zat om alles zelf te doen.
Ik twijfel of ik moet reageren, want jouw vriend vindt mijn antwoord vast leuker dan jij . Maar om het toch maar eerlijk te houden: mijn vriend maakt één keer in de maand de frietpan en de afzuigkap schoon en dat was het. Ik werk ongeveer 20 uur in de week en hij fulltime.
Dus hij doet de afwas, zoon naar bed en een klein boodschapje? Ik moet er stiekem wel een beetje om lachen haha Hier ben ik ook thuis, maar in het weekend helpt hij gewoon mee hoor... Door de weeks de afwas, douchen met zoon, en brengen hem altijd samen naar bed en hij zet savonds koffie haha In het weekend doet hij alles wat ik vraag(al doet ie dat soieso wel maar door de weeks vind ik dat niet zo nodig, maar goed ik zit ook niet in de ziektewet) In het weekend kan het zijn, stofzuigen, dweilen, was ophangen en hij kookt in het weekend(en heel soms door de weeks) Op zaterdag doen we samen de grote boodschappen Dus eerlijk... Ik vind dat de jouwe niet gek veel doet, het zelfs wel iets meer kan en hij zeker geen held is haha
Euhm,.... Rommel maken? Deze week heeft hij eens de afwas gedaan En hij ruimt mijn rommel op. Ik doe het huishouden maar de vuilbak vind ik nooit dus hij ruimt mijn lege zakken chips en die dingen op En de vuilniszakken doet hij haha. Mijn red bull blikjes plat maken Ik werk parttime, hij meer als 40 uur dus ik vind dat normaal. Als hij terug komt van zijn werk zorgt hij voor onze zoon omdat ik s'avonds werk. Dus hij mag van mij zichzelf op de bank gooien als ons zoontje in bed ligt. Hij is dan ook bezig van 9u s'ochtends tot 19.30/20u s'avonds
denk dat het er ook van af hangt hoeveel je man werkt mijn man werkt 5 en soms 6 dagen in de week hij brengt het vuilnis bij de weg doen samen de wekelijkse boodschappen op zondag haalt hij vers brood bij de turkse bakker en maakt hij uitgebreid ontbijt en hij kookt 2x in de maand ofzo als er iets stuk is dan maakt hij het ik werk parttime dus doe de rest
Mijn vriend doet elke avond 3 van de 4 kinderen in bad bed enzo ruimt de vaatwasser leeg.. Ruimt de tafel af.. Gooit de stofzuiger door het huis en dweilt dan..weekend doet hij of de hele boven verdieping.. 5 slaapkamer en badkamer en ik beneden of andersom.. En de voor en achtertuin houd hij bij.. Hond laat jij savonds uit enzo .. Hij werkt 40 uur en reist elke dag 3,5 uur .. Ik heb een eigen bedrijf ik zorg gewoon voor de kinderen en savonds pak ik mijn meeste uren.. Dus hij doet best wel veel
Mijn man doet best veel in huis als ik het zo lees Hij: Zet het vuilnis buiten Zet de groene container buiten Brengt de was naar zolder (staat klerenkast) die ik heb gewassen en opgevouwen Strijkt zijn eigen kleren Gaat naar dochter snachts als ze huilt. (ik heb een jaarnachtvoedingen gegeven dus nu is het zijn beurt ) Ruimt af na het eten Helpt met dl in bad doen. Ik: Kook iedere dag en denk de tafel Ruimt vaatwasser in en uit Doet zowel grote als kleine boodschappen Stofzuig en dweil maak wc en badkamer schoon Maak de bovenverdieping schoon Zorgt dat dl opgehaald wordt van de creche (ik kan dus niet overwerken!) Zorg op vrije dagen voor mijn dochter en doe haar trouwens iedere dag naar bed. was de ramen Ik werk 24 uur en hij 50+
Wij werken allebei even veel (32-36 uur) Ik: -stoffen - wc/badkamer - boodschappen (Wekelijks) Hij: - vuilnis - stofzuigen Samen: - was - vaatwasser - koken - tafeldekken/afruimen (Dit doen we gewoon om en om) Ik moet wel zeggen dat ik de regeldingen aanpak (administratie, grote klussen signaleren, huishoudelijke spullen kopen , cadeautjes etc.) ik ben dus de organisator maar verdeel dan vaak de "taken" en die doet hij dan gewoon. Ook met de wat grotere klussen dus (keukenkasten , ramen zemen, badkamer grondig etc) Straks zijn wij ook beide een dag thuis met zoonlief. Ik verwacht dat we dan ook alles weer verdelen. In elk geval brengen en halen naar opvang. Verder doe ik nu tijdens mijn verlof iets meer.
Hij ruimt zijn eigen rommel op, zoals ik verwacht. Na het avond eten helpt hij mee afruimen. Hij brengt als hij thuis is altijd de kinderen samen op bed ( vinden wij erg belangrijk ). Op zijn vrije vrijdag doet hij de normale dingen om het huishouden goed door te laten lopen. Dus stofzuigen na ontbijt en lunch, vaatwasser daarna inpakken en de boel netjes houden. De rest doe ik ( was, schoonmaken, badkamers etc ) En de tuin doe ik ook. Hij klust en houdt zijn schuur netjes.
Ik denk eerlijk gezegd dat je niet te klagen hebt, sorry. Ik ben thuis en mijn man werkt fulltime. Ik doe alles, hij doet....euh....hij houdt de schuur een beetje bij, wast de auto soms, zet soms de container buiten en doet de 'mannendingen' in huis (boren, dingen ophangen etc). That's it. Alle dingen met de kinderen en alles in het huishouden doe ik. Oh ja, op zaterdag doen we samen boodschappen, dan draagt hij de tassen, dat dan weer wel Vind het eerlijk gezegd ook niet meer dan normaal aangezien hij fulltime werkt.
Ik ben zelf tbm, man werkt 4 dagen. Vrij uitzonderlijke situatie want we hebben ook nog een huishoudster. Maargoed met 2 kids en hond moet er toch tussendoor gestofzuigd en gedweild worden. Ik doe dit op de dagen dat man werkt, soms om de dag, soms elke dag. Als man thuis is doet hij dit als de kinderen in bed liggen voor middagslaapje. Ik kook, man ruimt af en afwasmachine in. Ik doe de was, hij hangt de was meestal op, ik vouw de droge was op. Hij doet verder alle mannentaken als in de tuin, de huishoudelijke klussen als in alles waar gereedschap bij komt kijken, vuilnisbakken verschonen, auto's binnen zetten, boodschappen uitruimen en hond 's ochtends en 's avonds uitlaten (ik overdag). Mbt kids naar bed brengen hoe het uitkomt, soms brengt hij ze allebei naar bed, dan ik, dan allebei 1.... Ligt er maar net aan. Dus uhm ja ik ben wel zeer gelukkig met mijn man en zijn bijdrage in het huishouden!
Niks. Hij werkt 6 dagen, ik ben thuis.. al doet hij nu s avonds wel wat kleine dingetjes (aanrecht opruimen ofzo wanneer ik de kinderen ga douchen ed en met de jongste bezig ben).
Mijn man doet veel hoor! Hij zorgt sowieso voor onze 12 katten (kattenbakken scheppen en verschonen, dat mag ik natuurlijk nu niet, maar tussen de zwangerschappen in deed hij dat ook gewoon), hij geeft de katten eten, maakt het kippenhok schoon en geeft de kippen eten en drinken. Hij verzorgt de vissen in de vijver en zorgt dat het filter schoon blijft. Verder ruimt hij vaak de vaatwasser in en uit, doet vaak een klein afwasje, in het weekend helpt hij met stofzuigen, dweilen en opruimen. Hij haalt de volle vuilniszakken uit de vuilnisbak en zorgt dat de containers op de juiste dag aan de weg staan. We stoppen elke dag zoonlief samen in bad en in bed. Hij doet alle klusjes en repareerwerkzaamheden. Verder let hij gewoon op klein dingetjes, heeft de tafel een doekje nodig, dan maakt hij die even schoon, ligt er erg veel speelgoed over de vloer, dan ruimt hij even een beetje op. Het komt de laatste tijd steeds vaker voor dat ik de badkamer inloop en bijv tegen een blinkend schone kraan aanloop... Dan heeft hij die de avond ervoor ingesproken met spul en poetst hij hem de ochtend erop even schoon. Grondige dingen doen we altijd samen. Is ook veel gezelliger Doordeweeks doe ik het meerendeel van het huishouden omdat ik gewoon meer thuis ben. Het enige waar hij nooit wat aan doet is de was, dat is mijn taak. En ik zorg meestal voor de boodschappen en ik kook altijd. Oh manlief werkt fulltime, ik 16 uur.
Oh ja mijn vriend vind het huishouden leuk haha.. En de Kids in bad doen is gewoon ff zijn momentje met de jongens.. Meestal doe ik de baby maar we doen vaak samen het huishouden
Hier een man die best veel doet. Hij pakt na het eten de vaatwasser in en we halen hem samen leeg (wij hebben een eiland, anders blijf je heen en weer lopen, vandaar) Hij brengt altijd de container weg, en doet alle vuilniszakken vervangen hier. doet 's avonds 1 kind naar bed (dus wassen, pyama, tanden poetsen, voorlezen, water inschenken etc) Helpt 's morgens met 1 kind aankleden. Maakt 's morgens het brood klaar van de kinderen en smeert 's avonds de boterhammen voor school. Doet regelmatig de was/droger en helpt af en toe meevouwen. Helpt 's avonds met kamer weer aan kant maken als de kinderen op bed liggen. doet regelmatig wat boodschappen. Geeft standaard de katten eten, want als ik het geef gaan ze toch weer naar hem alsof ze niet hebben gehad Doet af en toe stofzuigen of dweilen, buiten aanvegen, gewoon wat kleine klusjes. Hij doet gewoon de dingen waar ik niet altijd aan toe kom met 2 kleine kinderen. Of hij let even op ze, terwijl ik boven zelf even aan de gang ga. Hij werkt fulltime, ik parttime. Hij hoeft dus geen volledig huishouden te draaien en te poetsen en soppen, gewoon wat kleine dingetjes die op het moment dat hij thuis is dringend gedaan moeten worden.
Ik werk 20 uur en hij werkt 40 uur dus vind het wel logisch dat ik wat meer doe in het huishouden, maar red ik het niet of is het me die week te zwaar gevallen dan helpt hij me wel mee. Dit zijn de dingen die hij het meeste doet in en om het huis: - Onze dochter naar school brengen dus het hele ochtend ritueel is voor hem - Was netjes in de wasmand. - In het weekend is hij vrij en kookt hij meestal. - Buiten alles doen, dus grasmaaien, heggen snoeien, enz. - Zet de container bij de weg. - Ruimt de vaatwasser in en uit. - Ruimt de post op en sorteert de boel. - Gaat met onze dochter douchen is maar net hoe het uit komt zeg maar de ene keer ik en de andere keer hij. - We brengen altijd samen onze dochter op bed. Ben vast nog wat vergeten maar mag niet klagen hij doet eigenlijk best wel veel. Toen hij nog ouderschapsverlof had ging hij ook nog stofzuigen en afstoffen, maar sinds onze dochter naar school gaat heeft hij dit stop gezet, dus stofzuig en stof ik weer af.
Wij doen eigenlijk alles samen, ik hou het overdag draaiende en man draaid daarna gewoon mee ik doe het meeste maar dat is logsich want hij werkt en ik ben thuis..
Niks eigenlijk. Hij levert zijn vieze was in de juiste wasmand aan, zet de kliko buiten iedere week en af en toe als hij een keer thuis is savonds dochter op bed. Ik werk normaal 20 uur (waarvan 16 uur uit huis) en de rest van de tijd huishouden en de administratie etc van ons bedrijf. Man werkt zo rond de 70 uur in de week in het bedrijf dus hij hoeft van mij ook niet meer te doen.
Mijn man doet veel! Wij wonen dan nog wel niet samen, maar als hij bij mij thuis is een weekend doet hij alles en ik doe de kinderen. Hij stofzuigd, wast af, doet de was, boodschappen enz. Voor dat ik wat kan doen, heeft hij het al gedaan.