Hmm, lastig. Ik zou gewoon betalen en het in het vervolg van te voren overleggen. Jullie zijn beide niet handig geweest om dit niet van te voren te bespreken. Ook ik ben zelfst ondernemer, en geef toe dat het soms moeilijk is wie er wel en niet iets moeten afrekenen.... Maar wij zijn met zn allen van te voren duidelijk naar elkaar. Mijn lieve handige vader heeft een jaar lang ons huis helemaal opgeknapt, terwijl wij veel geld verdiende met ons bedrijf. Hij wilde er absoluut geen geld voor. Dat vonden wij ongepast en hebben hem een groot kado gegeven wat hij zelf niet zou kopen, maar wel graag wilde hebben. Allemáál blij.
Ik zou hem nog liever een cadeaubon geven dan een uurloon. En voor de toekomst zou ik iemand anders vragen om te komen helpen.
Wat raar dat hij zegt het niet te kunnen maken tov je zussen, als zij hulp nodig hebben kan hij hen toch ook helpen? Ik peinsde er niet over om hem te betalen... iets terug doen okee, rijkosten en onkosten betalen okee. Maar familie betaal je geen uurloon! Ik zei nee dank je en betaalde liever iemand anders.
Ik vind het raar, heel raar. En zou waarschijnlijk uit principe een ander vragen, zelfs voor meer geld.. Echt bizar..
Als mijn man dat bij zijn/mijn familie/vrienden zou vragen dan zaten we nu op Aruba! Vind t niet netjes dat je vader dit later aangeeft en ook niet in een restaurant waar je er eigenlijk niks van kan zeggen zonder scheve gezichten te hebben. Wanneer je familie en vrienden veel helpen mogen ze er zeker wat voor terug verwachten maar dan in de vorm van een bbq, cadeautje of je leent zelf je helpende hand als zij wat nodig hebben. Maar het argument dat hij niet wilt voortrekken op je zussen vind ik maar raar. Hoeven die nooit hulp dan met klusjes? Maar goed, ik zou m niet betalen. Hooguit een "cadeau" maar uurloon...Nee.
Ik heb niet alles gelezen, maar weet niet hoe streng bv de belastingdienst is? Hij zal toch kilometers maken met de bedrijfsauto en uit de bedrijfsvoorraad dingen gebruiken. Best kans dat hij gedonder krijgt als hij dit soort uitgaven niet kan relateren aan een klus.
Mijn vader verft al 2 zomers voor ons op zijn vrije zaterdag, hij hoeft er echt niks voor terug. Liefde en dankbaarheid van mij/ons. Vader van vriend heeft ons hele huis mee verbouwt, hoefde hier ook niks voor terug! hij mocht elke avond mee-eten na het klussen.
Het gaat hier toch om zijn eigen dochter. Ik zie al dat mijn vader uurloon zou gaan vragen. Die vond het al not done dat ik kostgeld wilde betalen toen ik tijdelijk thuis woonde nadat mijn vorige relatie strandde. Mijn man zei net tegen me dat hij vanaf nu ook kosten in rekening gaat brengen voor iedere luier die hij bij mijn dochter verschoont.
Ik heb er vandaag met zijn zus nog even over gehad. Zij vond het not done,maar kan er zelf weinig aan doen. Zij en mijn jongere zus die nog studeert wonen nog thuis. Ze zei dat ze schrik had om wat te vragen aan mn vader wanneer ze alleen gaat gaan wonen. Nuja ze weet dat ze op mij kan rekenen en dat ik geen uurloon vraag. Als ze ooit verhuist dan zal hij waarschijnlijk niet meehelpen,daar heeft hij geen tijd voor. 2 x verhuist en hij heeft nooit meegeholpen. Bij de laaste verhuizing was ik meer dan 37 weken maar mn ouders heb ik niet gezien. Wel heel wat familieleden van manlief en vrienden van ons en mn zus ook. Nu hoorde ik net dat mn ouders op reis gingen en dat ze nog een lift zochten. Normaal gezien doe ik niet zo moeilijk en voer ik hen meestal maar nu zal ik toch gewoon even de andere kant opkijken.
Dan zou je zeggen dat er belasting ook nog over betaald moet worden, dat lijkt me niet! TS ben jij de eerste binnen jullie gezin die je vader helpt?
Hebben die zussen dan ook moeten betalen of zo? Vind ik ook vreemd. Mijn schoonvader heeft hier het hele huis van binnen geverfd. Betaalden we alleen de materiaalkosten. Een oom van mijn man heeft met een collega het hele huis gestuct, voor een 'vriendenprijs'. Vinden wij niet raar. Als dat zijn voorwaarden zijn, graag of niet. Een eigen vader, dat vind ik wel vreemd. Ben dan ook benieuwd naar de onderbouwing van het 'zussen'-argument.
Ja nou en? Dit gaat om zijn eigen kinderen. Ik vind dat niet te vergelijken. Anders ik wel! Kilometervergoeding vragen! Weet je het uurtarief van je vader eigenlijk al? Ik zou serieus overwegen dit te vergelijken met een andere aannemer.
Ik ben de oudste thuis,mijn 2 andere zussen wonen nog thuis. Hij wil20 per uur hebben. Ik weet niet of dat veel/niet veel is? Mijn man zei dat het de eerste en de laatste keer zal zijn. Ik vind het gewoon raar,als ik dus mn vader vraag om een kader op te hangen,dan zal ik daarvoor moeten betalen. Zucht,tref ik net zon vader! Gelukkig is mn moeder anders. Ze had voor manlief zn broeken ingekort. Hebben haar een prachtige Boeket bloemen gegeven,vond ze prachtig.
20 euro per uur? Wij maken gebruik van een loodgieter die al jaren klusjes doet voor de hele familie. Hij vraagt maar een tientje per uur!! Ik vind het best wel erg dat je vader geld vraagt...
Ladxochy: mijn man zei dit ook kilometervergoeding vragen. Maar dat druist tegen mijn eigen regels in. Als ik zoiets doe dan hoef ik daar in principe niets voor te hebben. Maarja in zon situatie zou je bijna niet anders meer kunnen. Ik vind het hoe langer hoe gekker klinken. Ik weet dat hij soms echt rare dingen doet. Bij veel dingen trek ik wel eens mn wenkbrauwen op,maar dit slaat nu alles.
Ik vind 20,- per uur heel veel om aan je eigen dochter te vragen! Ik heb begrepen, van een bevriende aannemer, dat je het voor dit bedrag sowieso niet wit kunt doen, dus hij kan dit niet eens opgeven aan de belasting... Ik krijg het idee, dat hij er voor dit uurloon net zoveel aan overhoudt, als wanneer hij het wit voor een willekeurige klant zou doen. Ik zou serieus overwegen om iemand anders te zoeken!
Goeie! Een zwarte taxi dan... Tarief is iets lager, maar ruimschoots kostendekkend en zelfs winstgevend. Doet hij toch ook...
20 euro als je t als werk ziet is niet veel voor een aannemer maar omt te klussen bij je eigen dochter? Veel te veel! Je zou hem eigenlijk een spiegel moeten voorhouden... Aangeven dat je wilt rijden en dan km vergoeding vragen + de tijd dat je ermee bezig bent laten uitbetalen... (Van jouw deur en tot je weer thuis bent) kijken hoe hij reageert en de hint begrijpt.....