Heb niet alle pagina's gelezen dus reageer alleen op de openingspost. Wat een onzin om geld te vragen aan je eigen vlees en bloed. Dit zou nooit in mij opkomen. En nu lees ik wel iets van 20,- per uur?! Vind ik belachelijk veel om aan je kinderen te vragen. Ik zou mooi op zoek gaan naar iemand anders. Zet het op werkspot.nl ofzo.
Mijn vader is bouwvakker. Heeft hier een aanbouw gemaakt. Kostenloos. Hij zou het nog niet eens vragen om er geld voor te vragen. Ik heb ook een broer. Daar doet hij ook wel eens wat maar nooit zo iets groots als bij ons. Wel hebben wij hem en mijn oom om hun te bedenken mee uiteten genomen. Vonden ze erg leuk en had niet gehoeven. Ikbem bakker en maak met liefde een taart voor familie en vrienden.
20,- per uur Dan zou ik het fijn door iemand anders laten doen! Daar kun je niet wit voor werken en voor zwart werk is het echt te veel.. Ik zou tegen hem zeggen dat hij het niet meer hoeft te doen! Echt belachelijk!
20 euro per uur voor het plaatsen van een schutting? Hebben jullie zo'n mega tuin dan? En dan nog wel verwachten dat jij hem gratis naar het vliegveld brengt.... Ik denk dat ik hem zou melden dat het niet meer hoeft, maar ik zou hem ook niet naar het vliegveld brengen. Ik ben er gewoon een beetje van.
Een megatuin? Neen dat hebben we niet! Het gaat om 12 meter schutting, 7 schutten dus. We hebben nog geen rekening gezien. Hoe meer reacties ik lees,hoe kwader en verdrietiger ik word. Ik weet dat ik geen 'normale' relatie heb met mijn ouders of toch zeker niet met mn vader. Ik voel me ergens gebruikt. Ik en mijn man zijn verre van rijk maar hebben het gewoon goed. Mijn vader heeft veel meer dan ik. Verdrietig word ik er van dat hij het ons niet gunt om ons even te helpen zodat onze tuin een mooie en aangename plek mag worden om te vertoeven. Voor ons en voor zijn kleinkinderen. Ik heb het gevoel nu keihard tegen de muur gelopen te hebben. Onze relatie,van ik en mijn vader,heeft al vele ups and donws gekend. Er zijn momenten geweest dat ik alle banden wou doorknippen. Maar velen rondom zeiden me dit niet te doen. En we bleven slikken,ik en mijn man. Ik kan vele straffe verhalen vertellen,maar dat laat ik. Bedankt om de spiegel voor mn gezicht te laten houden,zodat ik inzie dat dit niet juist is. Dat familie meer is dan dit!
Meid, houd de eer aan jezelf en laat het hem niet doen... Ga op zoek naar een andere oplossing, en laat hem in z'n sop gaar koken. Geef hem maar iets om over na te denken.. Als het dit is, hoe hij met zijn kinderen om te gaan...20 euro per uur is echt belachelijk! Geef hem dat plezier niet.
Die schutting staat er zo goed als... Maar hij ging nog dingen doen,ik denk dat we beter op zoek gaan naar iemand anders. Wel raar 20 betalen per uur,en ik en mijn man hebben mee staan zwoegen. Kvoel mij net een melkkoe.
Wow ik vind het wel heel apart dat je jouw vader moet betal en dan nog zo veel geld. Hier is het wel andersom ,mijn ouders hebben alles voo rd ond over op schoonfamilie kunnem wij niet rekenen. Vorig jaar is mijn moeder 3 maanden naar Nederland gekomen omdat ik moest gaan werken en mijn dochtertje liever niet naar de oppas wilde brengen. Mijn schoonmoeder past al 1,5 jaar kosteloos op onze neefje , toen wij haar hebben gevraagt om ook op onze dochter te passen ging ze wel akkord maar dan moesten wij per uur betalen. Hoezo oneerlijk? Ts ik zou voor jullie klus iemand anders zoeken.
Heb je, over wat je hier allemaal zegt, al eens met je moeder gesproken? Ik zou om zoiets als dit niet met je ouders breken (afgaand op wat ik hier lees) alleen kan je jezelf in bescherming nemen en hem dit soort dingen niet meer vragen, of als hij het aanbied het gewoon niet meer aannemen, heel lullig maar misschien ook geen klusjes meer voor hem doen.
Je vader kan niet achteraf een rekening indienen, dan had hij vooraf duidelijk moeten maken wat hij ervoor wilde hebben. Twintig euro (zwart!!!) is belachelijk veel geld als je zelf hebt staan meewerken. Ga op je strepen staan en zeg gewoon dat je dit niet accepteert. Als hij wil dat jullie als een klant betalen, had hij jullie ook als een klant moeten behandelen, dus vooraf een offerte en niet zelf meehelpen. Maak sowieso duidelijk dat jij in de toekomst zijn hulp niet meer wilt. En verder zou ik de eer aan mezelf houden: als hij geld wil hebben, kan hij het krijgen. Dan bepalen jullie een bedrag dat je dit werk waard vindt. En het overmaken van dat bedrag naar zijn rekening, is dan gelijk de laatste communicatie tussen jullie. Gezien het feit dat je schreef dat je al geen goede band had, zou ik het zo doen. Opkomen voor jezelf! En als hij niet op een normale vader-dochter manier met je om kan / wil gaan, dan maar niet.
Wat Tupp zegt. Mijn beroep is webdesigner, en ik maak nu voor mijn vader een website, daar betaalt hij me voor. Ik heb ook zijn huisstijl ontworpen, dat heb ik gratis gedaan in ruil voor dat hij de keuken in elkaar had gezet toen. Dat had ik toen zelf aangeboden.
Mijn ouders hebben nog nooit gevraagd om geld voor hun hulp. Wel neem ik ze mee een keertje uit eten om te bedanken, vinden ze ook niet nodig maar voor mijn eigen gevoel vind ik dat gewoon fijn.
Ik vind dat ouders kinderen horen te helpen en andersom ook, zonder betaling ! Alleen in het geval als een vader met een bedrijf een dienst verleent en zelf materiaal zou moeten aanschaffen,dan vind ik het normaal dat die voor je eigen rekening zijn. Maar voor de diensten niet. Tenzij hij veel uren zou moeten inleveren en zo zelf geld misloopt doordat het bij jou een grote klus is,dan zou ik er wel wat voor geven. Maar een keer hulp wat dus ook in het weekend kan hoort onbetaald te zijn naar mijn mening.