Ouders betalen voor klusjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Stephanie20, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ouders en schoonouders hebben ons geholpen om ons huis en tuin helemaal klaar te maken. En als we een oppas nodig hebben komen ze ook meteen langs. Maar als we ze geld willen geven voor de werkzaamheden zijn ze erg beledigd. We geven nu zo nu en dan eens cadeau maar dan is het omdat we het uit ons zelf doen.

2. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Wat een pijnlijke situatie... Onbegrijpelijk dat je vader dit van jullie vraagt. Hij zou juist moeten helpen omdat hij je vader is! Ik ben therapeut, moet ik dan ook maar geld vragen als ik vrienden/familie help of naar ze luister? Echt onbegrijpelijk... Sterkte!...

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik zelf zou persoonlijk nooit geld vragen als ik familie of vrienden ergens mee help.. en verwacht eigenlijk omgekeerd hetzelfde.

Wel let ik er hierbij op dat het na werktijd/weekend is zodat degene zijn normale werk ook kan blijven doen (dus door mij geen inkomsten misloopt)

Indien de hulp meer/langer is dan een dagje uithelpen dan vraag ik wel wat ze ervoor willen hebben... of nemen we ze een keer mee uit eten. dan vind ik het dus minder vanzelfsprekend..

Wat ik nu zou doen in jouw situatie is fijn je vader betalen wat hij vraagt en erbij zeggen dat dit wel een beetje rauw op je dak komt. En dat je had verwacht wanneer hij er geld voor zou willen hebben dit op voorhand zou hebben gehoord.

Maar goed, er nu mee in discussie gaan lijkt mij niet de oplossing dus als ik het zou kunnen betalen zou ik het doen, en de volgende keer hem niet meer vragen.
    Blijkbaar is hulp niet voor iedereen vanzelfsprekend..

Oja iemand zei hier dat er geen rare ouders bestaan, nou hier wel hoor, heb een hele aparte rare papa ;)

4. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Hier een soortgelijke situatie met mijn schoonouders.
    Die vragen ook overal geld voor.

Ik moet met de oudste regelmatig op pad naar oa het ziekenhuis en de fysio en heb zelf geen rijbewijs..
    Mijn schoonvader bied dan aan om te rijden maar dan ben ik wel verplicht om eerst een tientje te betalen voor een rit van hooguit 10 kilometer.
    Mijn vader daarentegen is zwaar beledigd als ik hem benzinegeld zou aanbieden en vind het niet kunnen om geld te vragen aan je kinderen.

Hij heeft ook een eigen klusbedrijf en als er wat moet gebeuren bij ons in huis staat hij ook direct klaar om te helpen maar dan moet ik niet over geld beginnen.

Deel Deze Pagina