help ik ben radeloos

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamajojo, 9 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajojo

    mamajojo Lid

    28 feb 2007
    31
    0
    0
    hoogwoud
    mijn dochter van 2 jaar en 3 maanden wil niet meer op bed.
    Ze gaat pas om tien uur naar bed of als ik naar bed ga want dan wil ze bij mij slapen.
    Ik heb al veel dingen geprobeerd.
    Heb haar kamer veranderd, nieuwe gordijnen ander dekentje.
    Ook heb ik geprobeerd: Ik bracht haar naar bed en zei dan tegen haar ik kom zo terug en dan ging ze wachten en dan kwam ik terug en dan sliep ze maar ze wordt later toch weer wakker. Als ik haar om half acht in bed leg dan loopt ze te huilen tot ik naar bed ga dus dit wil ook niet.
    Ik ben er helemaal doorheen.
    Weet niet meer wat ik moet doen.
     
  2. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Het lijkt mij dat ze je een beetje uitprobeerd. Ik zou haar gewoon om half 8 in bed leggen, en haar dan laten huilen. je weet zelf dat ze een schone luier heeft, genoeg gegeten heeft en dat er verder niets aan de hand is. Als ze lang blijft huilen, ga je even naar haar toe, legt haar weer recht neer en gaat weer weg (zonder praten). Na een week zal ze hier aan gewend zijn. Dus even doorzetten.

    Kijk ook even naar haar andere slaapjes (overdag). Misschien iets eerder wakker maken, zodat ze 's avonds moe is.

    Succes!
     
  3. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Dat hebben wij ook gedaan met de kids ze houden het dan nog 2a3 dagen vol en toen was het over het is niet leuk en ik vind het ook heel erg moeilijk maar het heeft wel geholpen

     
  4. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik zou het ook zo doen, hebben het hier ook heel kort meegemaakt
    wel na een tijd naar toe gegaan even aai over bolletje goed leggen en weer weggaan indd niet praten
    toen was het bij ons ook na een paar dagen voorbij
     
  5. mamapatricia

    mamapatricia Bekend lid

    5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    mijn dochtertje probeert dit ook heel vaak in het begin haalde we haar er ook uit omdat we dachten dat er wat aan de hand is omdat ze dit nooit deed

    nu houden we dus ook gewoon vol ze gaat half 8 op bed en laat ik haar eerst even huilen dan ga ik naar haar toe leg haar goed spreek haar toe dat ze nu slapen moet en dat ze er straks weer uit mag tot nu toe gaat het gelukkig weer goed want op een gegeven moment breekt het je dus echt
     
  6. sabrina

    sabrina Bekend lid

    13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    ow...WAT HERKENBAAR! hier 2 peuters van 2,5 jr. waarvan er eentje ook zo'n bui kreeg zo'n maand geleden. Dit ontstond nadat ze ziek geweest was en tijdens haar ziekte kreeg ze uiteraard wel alle aandacht. Dus mevrouw ging daarmee door en werd contimue wakker en wilde uit bed.....

    Het is een hele strijd geweest., maar uiteindelijk hebben we gewonnen en komt de dame niet meer uit bed. en gaat gewoon slapen. Wel is er nu een heel klein lichtje gekomen. Ik kreeg haar naar bed door te zeggen dat mama straks even nog komt kijken...en dat deed ik dan na 15 min. Dit herhaalde ik steeds totdat ze in slaap viel. Niet oppakken alleen aaien ....wanneer ze toch 's nachts haar bed uit ging, hield ik mijn duer dicht...brullen ...vreselijk, maar na 10 min was de lol er snel af en ging ze terug haar bed in. Daarna werkte het stickersysteem erg goed....elke nacht in bedje blijven levert een sticker op...

    suc6
     
  7. xxx1976

    xxx1976 Bekend lid

    14 aug 2006
    594
    0
    16
    Hier ook herkenbaar :) Ik denk dat het te maken heeft met een soort (uitprobeer)fase.

    Tip:
    - blijf consequent
    - blijf rustig/kalm
    - maak er geen strijd van
    - hoe moeilijk het ook is, gewoon negeren (dus niet om de haverklap de kamer binnenstormen en laten merken hoe machteloos je bent)
     
  8. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    kan er niets verder aan toevoegen :)

    even volhouden maar wel consequent en idd kalm blijven
     
  9. Niet meer actief

    Slaapt ze nog overdag?
    Misschien is dat niet meer nodig.
    Mijn dochter sliep vanaf 1,5jr al niet meer overdag.

    idd consequent zijn en niet toegeven.
    Laat ze nooit bij jou in bed, want dan willen ze niet anders.....
     
  10. kristel

    kristel Niet meer actief

    Heel herkenbaar. Mijn zoontje van ongeveer dezelfde leeftijd mag van mij nu 's middags niet meer naar bed en dat houdt hij goed vol. Soms jengelt hij nog wel overdag, maar hij gaat nu wel normaal slapen (maar wel altijd een verhaaltje voorlezen). Het is meestal een fase (maar wel een heel vermoeiende fase).
     
  11. Miran34

    Miran34 Actief lid

    13 jun 2007
    430
    0
    0
    Enschede
    Ik sluit me aan bij het advies van Prinses dat was ook het advies wat het consultatie bureau me gaf toendertijd, ts de peuterpubertijd he... lekker mama en papa uitproberen hihi
     

Deel Deze Pagina