Voor de derde verjaardag van Ivy willen we een fiets voor haar kopen. Nou heeft de hema best een leuke fiets maar ik twijfel heel erg over de kwaliteit van die fietsen. Zal een loekie of batavus niet steviger en beter zijn en langer mee gaan? Iemand ervaring met de fietsen van de hema of juist met de duurdere merken of andere goedkopere merken? Hoe meer info hoe beter.
Voordeel van een merkfiets is dat je hem nog zou kunnen doorverkopen als je meisje te groot is geworden. Zelf geen ervaring met Hema-fiets, heb voor merk gekozen. Komt op mij toch een stuk degelijker over.
tjah, ik ben niet zo van de merken. kinderen kunnen er misschien 2 jaar op en knallen het ding toch overal neer. ik ken de fietsen van de hema niet, maar over het algemeen hebben ze daar best goed spul.
Gewoon Hema hoor! Ze fietsen er maar erg kort op en fietsen die zo gaar zijn dat ze binnen 2 jaar helemaal af zijn, die mogen hier niet eens verkocht worden... Ik zou het dus echt zonde van het geld vinden om ee merk-fiets te gaan kopen voor een peuter. Sterker nog: wij scoren ze altijd via marktplaats en dat zijn ook nooit merkfietsen. En die gaan hier altijd nog zo lang en goed mee dat we ze zelf ook weer doorverkopen via marktplaats
Hmm lastig. Mn buurman heeft tot voor kort in een fietsenwinkel gewerkt en zei dat er wel een heel duidelijk kwaliteitsverschil is. Dat vooral de losse delen, dus spatborden, handvatten enz snel kapot gaan. Nou weet ik het niet meer zeg. Tis trouwens niet alleen voor har, wil dat haar zusje er straks ook nog op kan fietsen.
Wij hebben deze ook en ze heeft de tijd van haar leven op dat ding! Niet vanaf te slaan en vind het goede kwaliteit!!
hahaha kunnen 2 zusjes zijn!! Heerlijk hoor hier fietst ze ook naast ons scheelt wat gewicht achterop
wij kochten de fiets. Zij stapte erop en fietste zo weg. wij stonden ook vol verbazing te kijken @ dniise, hebben ze nou ook hetzelfde jasje?
@petra: Hoe lang is jullie dochter? De fietsjes van de hema zijn toch 12,5 inch? Hier krijgt de oudste ook een fiets voor haar verjaardag, sinds 4 weken kan ze fietsen (opa en oma hebben een fietsje) - maar ik twijfel zó over de maat. We moeten nog naar een fietsenzaak hoor, maar 12,5 inch zal het sowieso niet worden... Terwijl dat toch wel gebruikelijk is volgens mij... Dus ik vroeg me af: Is onze dochter nou zo lang of zijn veel kindjes zo klein ? Onze dochter zal nu 1 meter zijn vermoedelijk... (morgen gaan we weer even meten denk ik - als de jongste naar het cb moet) @ts: Hema fiets zou hier overigens zéker wel een optie zijn. Het gaat allemaal maar zó kort mee - ze groeien er zo weer uit. En hier zal de fiets waarschijnlijk ook nog een ronde langer mee gaan - maar dat is voor mij geen reden om een batavus ofzo te kopen (of een Montego - die zijn ook zó gaaf ) .