Ouders die ongewild nog 1 kind hebben (en niet meer kinderen kunnen krijgen tot nu)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door mol81, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    noorden van het land? mag ik dan een linkje oid? Misschien kan ik er kleren scoren voor mini nanette

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Vandaag nog over gehad:
    kk blijft alleen . Nee en?
    En toen dacht ik: als kk later ook kindjes krijgt, heeft kk een eigen familie.

Maar toen bedacht ik me: stel dat kk geen kindjes krijgt? Of nog erger : geen partner en dus ook geen kindjes. Dan blijft kk echt alleen :(

Maarja...

Jeetje toch maar weer verder proberen ;)

3. mol81

mol81 Niet meer actief

Hoi Nanette,

Bij deze! Kledingbeurs

Waar woon je als ik vragen mag?

4. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ow leuk mol! Ik ga zo gelijk even kijken op die site:)
    Ik woon zelf in drachten. Dus dat is echt het noorden

5. mol81

mol81 Niet meer actief

Dan is het echt een aanrader om naar Haren te gaan. Erg grote beurs waar je direct bij openingstijd bij moet zijn. Ik hoop dat ik een plek heb om spul te verkopen.

6. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    hai meiden,
    We zijn een weekje met vakantie!
    X

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Lobi, ja precies enigkind of niet, het heeft beide zijn voor en nadelen. En dat vind ik wel prettig om me te realiseren, want soms zie je alleen maar de nadelen (vnl voor t kind).

Kabouter, ik snap je gedachten hoor. Maar ja, wat is dan alleen? Misschien krijgt ze idd zelf geen partner of kinderen. Maar dan kun je altijd nog heel goede vrienden hebben, die je vaak meer ziet en meer aan hebt dan familie.. Heeft kk misschien wel nichtjes en neefjes? Écht alleen overblijven ben ik in die zin niet zo bang voor. Ze heeft genoeg mogelijkheden om mensen om zich heen te krijgen en houden.
    Maar goed, het alleen overblijven in het gezin is er natuurlijk wel. Mijn moeder heeft haar ouders en haar zus al verloren, zij voelt het idd wel en vind het heel erg om 'alleen' te zijn overgebleven (ondanks man, kinderen, kleinkinderen en nichten die ze nog veel ziet etc).
    Ik ben zelf wel een familiemens en hecht daar veel waarde aan, maar een enigkind zal sowieso vaak meer gestimuleerd worden om contacten buiten het gezin op te bouwen en onderhouden, geloof ik. Dat zie ik nu al aan mijn dochter tov kinderen met broer/zus, waar ze mee kunnen spelen. Die zijn vaak veel meer op elkaar gericht en zij loopt op iedereen af om mee te spelen/observeren.

Vlindertje, fijne vakantie!!

8. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Vlindertje fijne vakantie!
    Waar is de reis heen?

Arevinol, ja wat jij schrijft kan natuurlijk ook dat een broer of zus jong overlijdt.
    Nee kk heeft ( nog) geen neefjes en nichtjes.
    En kk is niet het kind dat zomaar naar een ander kindje toe loopt.
    Die moet iemand eerst goed kennen, maar dat is iets wat natuurlijk kan veranderen met de jaren.

Op zich denk ik dat we weinig keus hebben. Als het niet meer komt, kunnen we er ook niets aan veranderen. Kan moeilijk een brusje toveren.

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Het is natuurlijk sowieso afwachten hoe kinderen zich gaan ontwikkelen wat betreft sociale contacten. Mijn meisje heeft ook wel haar verlegen perioden gehad en soms nog een beetje, maar op t moment is ze erg op andere kindjes gericht en vaak heel spontaan. Misschien ook gewoon de leeftijd? Ze geniet wel echt van de psz (morgen mag ze weer na 6 weken vakantie, ze heeft t enorm gemist, heb zelfs een aftelkalender gemaakt ;)).

Overigens is het natuurlijk ook niet verkeerd om eerst een ander goed te leren kennen en juist selectiever te zijn met wie je een goede band opbouwt. Sommige mensen hebben graag veel mensen om zich heen, anderen voelen zich veel prettiger met 1 hele goede hartsvriend(in).

Mijn dochter heeft wel al 2 neefjes en een nichtje (1, 2 en 4jr), hopelijk krijgt mijn zusje ook nog (een) kindje(s)..

10. Wat is het hier rustig...;)

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Zit iedereen mss goed in zijn velletje???
    Of juist niet.

Hoest met jou?

12. Ja dat zou kunnen inderdaad.
    Ik ben vooral heel druk bezig geweest met werken, ook de weekendjes. Pfff...
    En begin beetje ziek te worden, buikpijn, misselijk, dus niet echt fit en energie om hele verhalen te typen.

Hoe gaat het met jou?

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dus zelf had je het ook te druk :) :)

Hopelijk trek het griepje over.

Ik zelf? Kijk maar in mijn onderschrift. Lang verhaal en daar staat het in het kort.

14. Oh nee!! Wat een rotbericht meis:(:(:(

Wil je het vertellen of hierbij houden? En komen er wel nieuwe pging(en)?

15. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    ff kort, want ben ook nogal druk (zoals heel de wereld)

bmsl was weer te dun
    nu primolut en ongesteld gaan worden
    dan spuiten en hopen dat bmsl dik genoeg wordt. Het wordt dus een gewone ivf maar dan zonder punctie en hopleijk wel met een cryotp

als het dan nog niet dik genoeg is, dan hsg of hystero. maar dat ga ik denk ik niet doen.
    Zit nog te twijfelen daarover. het zijn anders wel zomaar cryo's voor niets, maar heb geen zin om weer zoveel tijd in het zh te moeten doorbrengen.

16. Wat ontzettend rot meis:(:(

Ik hoop zo voor je dat de medicijnen nu wel hun werk gaan doen. Kan me voorstellen dat je op een gegeven moment zo klaar bent met alle ziekenhuisbezoeken. Herkenbaar hier helaas:(

17. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Kaboutertje, wat een rot nieuws zeg!!!

Hier dus terug van een midweekje slagharen, ondanks het weer echt wel geslaagd! En raar maar waar..... best veel enig kinderen gezien..... maar ja ik denk dan "DIe zullen nog wel een brusje krijgen"en dus ben je er altijd mee bezig.Maar we hebben het erg leuk gehad met zijn drietjes. Meiden, ik ga even de spullen uitpakken en kom morgen even uitgebreider terug

X

18. mol81

mol81 Niet meer actief

Hoi dames,

Jeetje Kaboutertje, wat een verhaal. Het is toch niet te geloven.
    Is dit de derde poging en betekent het dat je nu een volgende poging zelf moet betalen? Ik heb echt respect voor jullie. Wij zijn al veel eerder afgehaakt. Dat k*tziekenhuis.

Vlindertje11: was Slagharen leuk? Ik betrap mezelf er ook op dat ik bij mensen met 1 kind denk dat er nog wel 1 zal volgen.

Lobi: het is ook weer om ziek te worden. Wat een herfstweer zeg! En morgen schijnt het weer kortebroekenweer te worden...

Hier: niets bijzonders. Sowieso geen zwangerschap deze ronde want we hebben niet geklust. Allebei brak en gewoon even geen zin.

19. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Vlindertje, wat herkenbaar dat gekijk naar gezinnen met 1 kind.

Mol, ja deze cryo's hoorden nog bij de 3e IVF.
    Hopelijk kunnen we ze gaan gebruiken. Wel zie de arts dat het iets hormonaals is wat niet goed is bij mij. Maar wat????
    Daar zullen de mk-en ook wel vanaf komen. Want zoveel mk-en rond allemaal dezelfde periode is geen toeval lijkt mij.

20. Vlindertje en kaboutertje. Ik doe dat idd ook heel veel, kijken naar gezinnen. Ik kijk dan wel altijd meteen naar de mama of ze niet zwanger is en vaak is dat dan ook zo... Wat kan je t jezelf toch lastig maken he:(

Deel Deze Pagina