Haha, ja ik ben ook gek op meisjesdingen. Staartjes, vlechtjes, nagellak Ik vind jongens ook meestal erg druk ja, maar vooral vaak zo lomp. Voetballen, auto(merken) etc, ik heb daar helemaal niets mee Al is mijn nichtje trouwens ook ontzettend druk, dus hoeft niet perse een jongensding te zijn natuurlijk! Mijn dochter is gelukkig ook niet zo druk, en kattig kan ik ook niet zeggen. Maar ze is wel pittig, ze heeft een heeft een gigantisch eigen willetje Bovendien lijkt het me veel bijzonderder - áls ik later oma word - dat je dochter dan een kindje krijgt ipv je zoon Nou ja, ik heb altijd al een voorkeur gehad en ik mag het gelukkig nog steeds uitspreken Ik vond het eerste jaar als tbm vooral heerlijk, heb er zo van genoten, had echt niet anders gewild. Daarna werd ik ziek en ging het heel lang gewoon niet (een evt baan). De laatste maanden kreeg ik wel meer behoefte aan werk, maar best lastig om een leuke (uitdagende) baan voor maar 2-3 dagen te vinden. Maar wat ik nu doe voor mijn vriend/zijn bedrijf vind ik eigenlijk wel ideaal. Ik mis niets van dochterlief (behalve 2, straks 3 ochtenden psz) en heb toch ook wat anders te doen en uitdaging.
Ik heb altijd geroepen: als we kindjes krijgen stop ik. Ik wil thuis zitten met een kopje thee als de kindjes uit school komen. Net als onze moeders, en gelukkig denkt manlief er ook zo over. Ik wil weinig ( lees niets ) missen van kk. Daarom doe ik ook veel op school. Zodat ik ook weet, hoe het er daar aan toe gaat, hoe alle kindjes heten, ook die kindjes leren kennen enz enz enz.
Lieve meiden, ik heb met jullie meegelezen de afgelopen tijd, maar niks geschreven. Ik was teveel met mezelf bezig. Er niet aan toe om te beginnen met accepteren dat een broertje of zusje voor ons meisje er wrs niet in zal zitten. Toch begint dat besef steeds groter te worden en ik kan steeds moeilijker afstand doen van die gedachte... Vanochtend weer een fm gehad en helaas zat mn eitje weer links. Sinds ik ben begonnen emt hormonen spuiten is het iedere keer mis en hebben we dus telkens geen enkele kans. Ik baal zo ontzettend van mn lijf. Ik zit vol hormonen, telkens ziekenhuis in, ziekenhuis uit. en waarvoor, voor helemaal niks. En als ik dan al zwanger zou mogen worden, is het vooruitzicht behoorlijk vergrote kans op miskramen. Het is om moedeloos van te worden. We zitten er nu serieus aan te denken om overal mee te stoppen en te accepteren wat we wel hebben (al is het met een lach en een traan): een prachtige, geweldige dochter! Wat een wonder!! Sorry voor dit egobericht
He lieverd, ik weet hoe je je voelt. Waarom willen we zwanger worden, wat als de test+ is, wij zijn niet blij. De mk-kans is zoveel groter dan dat het goed zal gaan. En dan ben je de 12 weken voorbij, maar door de vorm van de bm zijn we er dan nog niet. Waarom doen we het onszelf aan? Maar dan komt het rationele stemmetje weer: we hebben er al 1, wat een wonder! Maar dan gilt het emotionele stemmetje weer: we hadden er zo graag een brusje bij gewild voor die grote meid. Meid ik kan alleen maar zeggen dat ik weet hoe je voelt. Echt compleet! Gaan jullie wel de 6x IUI vol maken?
Dank je meis... Fijn en dubbel dat je weet hoe het voelt. Want het liefst zou je willen dat niemand dit mee hoeft te maken. Maar goed, het is wel fijn herkenning te krijgen. Of we de IUI volmaken? Ik heb geen idee. Als ik links een eitje heb, hebben we die ronde helemaal geen enkele kans, dus dan krijgen we niet eens iui. Overigens zijn we weer overgestapt naar het Radboud en daar moeten we eerst een half jaar zelf proberen voordat we iui krijgen. Dan zouden we het onbeperkt krijgen denk ik, want ivf is voor ons niet mogelijk. Is te gevaarlijk ivm mijn linker eierstok. Dus ik weet het niet. Als ik wist dat er weer rondes zouden komen dat ik rechts een eitje heb, zou ik er zeker voor gaan (met of zonder iui). maar tot nu toe is het alleen maar links, dus alles is steeds helemaal voor niks
Waarom ben je weer terug gegaan? Ivm reistijd? Maar zelf proberen schiet ook niet op ..... En IVF met een lage dosis puregon? Krijg ik nu ook, omdat we geen 20 eitjes willen nu. En idd het is heel fijn te weten dat je niet de enige bent. De herkenning. In rl voelt het toch alsof iedereen maar gewoon kindjes krijgt.
Ja de reistijd. Ik hield geen vrije dagen meer over. Helaas, want ik ben zeer te spreken over t Geertgen. Al doen ze nu bij t Radboud ook wel moeite... IVF met een lage dosis, ik heb geen idee of dat kan. Mijn eierstok zit natuurlijk op zo;n rare plek...ik denk dat ze niet weten of het kan. Die eierstok kan natuurlijk sowieso niet aangeprikt worden, maar stel dat er daar wel 5 eitjes groeien. Dat is mss wel gevaarlijk. Hij zit vlak bij mn hart etc. Maar ik word straks tussen 1 en 2 gebeld en dan zal ik dat zeker overleggen. Ook heb ik het de vorige keer gehad over opereren en eierstok weghalen> Ze zei dat ik dat niet moest doen zolang ik kinderwens heb, want dan kom ik wrs vervroegd id overgang. Maarja wat is verstandig vervroeg id overgang, maar wel met iedere maand een ei aan de goede kant. Of nog zo doorsukkelen en geen enkele kans, ja misschien 1 per half jaar... Of gewoon helemaal stoppen natuurlijk...
Ik weet niet hoe het zit bij jou omdat die eierstok dicht bij je hart zit, maar bij gaan er nu ook zeker meer dan 1 ( iets van 8 waarschijnlijk) groeien. Deze verschrompelen vanzelf weer als je ze niet aan prikt. Vervroegd id overgang kan ook weer gevolgen hebben voor later he. Dus niet alleen met een kinderwens. Dat is wel iets om goed over na te denken en ik snap de bezwaren van de arts wel.
Ja dat is waar. Maar dan worden ze niet allemaal zo groot. En ik denk dat dat hetgene is wat gevaarlijk is. Ik weet het niet, ga het zo navragen... En wat betreft de overgang, daar heb je wel gelijk in. Dat is natuurlijk niet zomaar iets. Maar omdat mijn eigen fert arts vorige x zei dat het iets is om te overwegen NA een kinderwens, heeft me dat wel aan het denken gezet.. Ik ga het iig overwegen.
Hoe bedoel je het 1e nu? Dan worden ze niet zo groot. Volgens mij heb je met minder spuiten er gewoon minder en heeft het niet met grootte te maken.
Nu worden ze niet zo groot. Eentje groeit maar door en de rest blijft klein/verschrompelt. Als je voor ivf gaat wil je toch dat ze allemaal gro(o)t(er) worden?
Nee hoor niet allemaal. Een stuk of 8-10. Anders krijg je overstimulatie en kan er niet eens een punctie plaats vinden. En grotere geeft juist weer slechtere kwaliteit. Dus gewoon een stuk of 8 is beter dan bijv 2 hele grote, 4 middel en 2 kleine. Dan zijn juist die 4 middel het beste. Dus het is gewoon proberen met welke eenheid jij het beste reageert. Dus eerst bijv met 75 puregon en als dan niets groeit 100 bijv enz
Ja snap het. Maar ik denk dat bijvoorbeeld 4 eitjes voor mijn linkereierstok al niet zou mogen... Maar ze zou bellen tussen 1 en 2, dus dan zal ik het eens bespreken.
Omdat hij zo dicht bij je hart zit? Oke, ja dan is je hart belangrijker dan een 2e. Theoretisch gezien ( maar emotioneel, bah kunnen we dat niet uitschakelen???)
Haha ja dat zou je wel zeggen ja! Hij zit inderdaad dicht bij mn hart, mn maag en weet ik veel wat daar allemaal nog zit. Volgens mij weten zij het gewoon ook niet precies. Idioot lichaam:x
Jeetje Lobi, heftig zeg allemaal. Maar waarom zou je vervroegd in de overgang komen met 1 eierstok? De ander neemt de functie gewoon over lijkt me, of raakt die dan eerder uitgeput ofzo?
Volgens mij heeft t te maken met de hoeveelheid eicelreserves en met t feit dat beide eierstokken hormonen produceren. Dus als er een wegvalt zal beide minder zijn.
Ik weet natuurlijk niet of dit echt klopt, maar hier staat dat je met één eierstok niet perse vervroegd in de overgang hoeft te komen: Vervroegde menopauze Ook hier: Overgang - Care for Women Onder het kopje vervroegde overgang staat hetzelfde.
Wat lief van je dat je dit voor me opgezocht hebt! Ik heb het tot nu toe aan 3 gyn gevraagd en ik heb 3 verschillende antwoorden gehad. Eentje zei nee je komt niet vervroegd id overgang, eentje zei misschien en eentje zei ja. Daar heb ik dus helemaal niks aan. Ik ga morgen bellen voor een nieuwe belafspraak en dan ga ik het nogmaals bespreken!