muziek bij de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door missgwen, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    Hoi

Ik wil graag muziek bij de bevalling, dit lijkt mij fijn.
    Mijn vriend vind dit een raar iets en heeft hier nog nooit van gehoord. Mij lijkt het juist prettig(misschien dat ik het helemaal niet doe op dat moment) om je favoriet muziek zachtjes aan te hebben op de achtergrond, ook omdat ik in het ziekenhuis moet bevallen.
    Een beetje eigen zeg maar.

Wie heeft dit nog maar gedaan of is het toch echt raar.
    mij lijkt van niet:)
    Daarom doe ik het ook, maar was toch wel benieuwd of anderen dit ook hebben gedaan hebben en of ze er indd fijn vonden.
    aan de andere kant, bij mijn zoontje was ik helemaal in mijn eigen wereldje, dus weet ook niet of ik er dan op zit te wachten:D

2. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Ik vind het helemaal niet raar, juist heel goed! Zeker omdat je in het ziekenhuis gaat bevallen is het heel fijn om de sfeer zelf een beetje te kunnen beïnvloeden en dat kan heel goed met muziek.
    Ik ben 2 keer thuis bevallen en had in de slaapkamer gewoon heel rustige, fijne muziek aan staan, ook bewust aangezet tijdens het begin van de bevalling. Nu ben ik echter 2 keer in bad bevallen, dus zat het grootste deel van de tijd in de badkamer waar ik geen muziek had ;), maar vond het toch fijn. Na de bevalling lekker met het kindje in m'n bed met de mooie muziek op de achtergrond.. Was erg fijn!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had de muziek ook mee, maar zat zo in mijn eigen wereldje dat ik er niet eens meer aan gedacht heb. Misschien als ik in een vroeg stadium met trage ontsluiting er meer aan gehad zou hebben. Maar tijdens een weeenstorm had ik wel iets anders aan mijn hoofd ;)

Deze keer gaat er ook geen cd mee, maar ben sowieso ook niet zo'n muziekluisteraar, dat scheelt misschien ook nog?

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik had wel muziek aan tijdens de bevalling maar alleen in het begin. Toen het heel heftig werd, had ik behoefte aan stilte en kon ik weinig geluid hebben.

5. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik wil dit ook! Wil gewoon thuis bevallen (als alles goed gaat natuurlijk) en ben van plan om in mn verlof een hele playlist met liedjes samen te stellen die ik tijdens de bevalling aanzet.
    Ik luister normaal ook altijd muziek, is erg belangrijk voor me en denk dat ik er ook een goede afleiding aan zal hebben tijdens de bevalling.

6. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Bij ons in het ziekenuis werd het ook van tevoren aangegeven dat je je eigen cd met lievelingsmuziek mocht meenemen. Bij de eerste had ik helemaal geen muziek, maar bij de tweede (was een ingeleide bevalling) hebben ze op een gegeven moment de radio aangezet, vond het wel een fijne afleiding.

7. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    als ik thuis kon bevallen had ik het ook gedaan. ik vind het heerlijk een beetje muziek op de achtergrond. op het moment dat het heftig word denk ik ook niet dat ik er op zit te wachten.
    wil indd net zoals sasjuh een een cd branden met nummers die ik fijn vind.

en nu omdat ik moet bevallen in het ziekenhuis ipv thuis lijkt het mij nog fijner.

zal mijn vriend vertellen dat ik dus niet de enige ben:D

8. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hier ook muziek , tot men man zen voetbal ploegf speelde dan was het live op de radio voetbal :D

9. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vond het heerlijk, muziek aan tijdens de bevalling.
    Heb er zelf niet aan gedacht, maar toen ik zo'n beetje aan het eind van de ontsluiting zat, en we richting het persen gingen, deed m'n vriend de muziek aan. Rustige muziek (Solomon Burke); aan stevige boenkeboenk herrie had ik niet zo'n behoefte. Hij had het supergoed ingeschat. En nog altijd als ik die cd hoor, denk ik terug aan de bevallingen.

Bij mij dus juist wel muziek bij het heftigste stuk. Ik haal er veel energie uit.
    Opvallend verschil: bij oudste zijn we bijna 2 keer de hele cd rond gegaan voor hij er was (ruim 1,5 uur geperst); terwijl ik bij jongste net bij het 2e of 3e liedje was (nog geen 10 min geperst).

10. LailiejLoe

LailiejLoe Niet meer actief

Wij nemen muziek mee als we gaan bevallen. De gyn vond het helemaal niet raar en juist een goed idee.
    Ben heel benieuwd!

11. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    sowieso gaat de cd van enya mee, heerlijk rustig muziek en verder moet ik nog even kijken voor nog wat andere rustige nummers ach nog 17 weken om te bedenken wat nog meer:D

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi, pffffff ik zou er niet tegen hebben gekund:) Maar zelf weten natuurlijk! Kan hem altijd weer uitzetten, Als wordt het dan waarschijnlijk WIL JE Y*^(^*^*(^Dat DING UITZETTEN:p

13. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    zulke grapjes was mijn vriend ook al aan het maken, dat ik zo zou reageren.:) maar daar ga ik niet vanuit, ga ervan uit dat ik een zonnestraaltje ben op dat moment:D

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij ons zeiden ze het zelfs op de info avond van het ziekenhuis, dat je je muziek mee kan nemen :)

15. o0mona0o

o0mona0o Actief lid

21 apr 2011
    466
    426
    63
    Twente
    Toen ik op de verloskamer kwam stond de radio al aan. Heb het ook zo gelaten. Tijdens de bevalling was ik helemaal in mijn eigen wereldje en dus de muziek niet eens gehoord.

16. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Neem t gewoon mee, en kijk hoe je het dan wil. Ik kon geen geluid verdragen tijdens de weeen. En met persen, geen seconde aan gedacht.

17. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Misschien een beetje off-topic maar toch... Toen ik zwanger was legde ik heel vaak één bepaald liedje op met de bedoeling dat de beeb het misschien zou herkennen als hij geboren was. Wie weet zou hij wel rustig worden van het nummer...
    Toen ik vijf weken te vroeg heel plots en onverwachts ben bevallen was ik heel onrustig en ik was toch best bang; zou de beeb er wel klaar voor zijn... Toen ik mocht beginnen persen begon op de radio net dat liedje. Ik werd er heel rustig van en had het gevoel dat het een teken was dat alles in orde ging komen. :)

(iets minder romantisch: jammer genoeg zette de gyn de radio uit, ze vond het te druk haha)

18. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    gewoon mee nemen

bij de 2de meende ik ook dat ik muziek moest hebben/luisteren mooi rustgeven wat water dat tegen de bergen aan golfde etc

nauw mooi niet mijn man zette hem op (was een thuisbevalling) en ik werd er knettergek van ik floekte er over dat die *&^%%^&*%$#$#@@@#%^^&* UIT MOEST

Deel Deze Pagina